Dice ska åtgärda problemen i Battlefield 4

Medlem

Är det nån som har en fix/lösning till freeze krasherna med sound loop.

Ibland kan jag spela en hel dag utan krasher, men som igår krasha det hela tiden, fick krash i spawn menyn.
Hade 3 stycken sådana krasher igår, har testat repration av bf4 manuel uppdatering av Punkbuster och senaste Grafik drivers.
Omstart av dator tycks inte göra någon skillnad.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Är det nån som har en fix/lösning till freeze krasherna med sound loop.

Menar du att du får bluescreen också? Eller är det bara spelet som krashar för dig?

Jag har fått det du beskriver och bluescreen, också väldigt sällan. Jag ha beta-drivers till grafikkortet och troligtvis är det på grund av det.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Ducci:

Är det nån som har en fix/lösning till freeze krasherna med sound loop.

Menar du att du får bluescreen också? Eller är det bara spelet som krashar för dig?

Jag har fått det du beskriver och bluescreen, också väldigt sällan. Jag ha beta-drivers till grafikkortet och troligtvis är det på grund av det.

Inte, blue screen. Men spelet fryser och ljudet loopar, får ta fram TaskManager och välja End Task BF4.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet"

Hade ni gjort det från början så skulle inte det här ha inträffat!

Vad jag har hört så är det EA som tvingade ut projektet som inte var helt färdigt för att släppas innan nya call of duty?
Om detta stämmer så borde inte DICE få all kritik

Medlem
Skrivet av clavven:
Skrivet av Bojkott:

"Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet"

Hade ni gjort det från början så skulle inte det här ha inträffat!

Vad jag har hört så är det EA som tvingade ut projektet som inte var helt färdigt för att släppas innan nya call of duty?
Om detta stämmer så borde inte DICE få all kritik

Det är alltid högsta hönset som bär ansvaret. Dock ska det kanske vara värt att komma ihåg att DICE inte längre är en självständig studio, utan ägs av EA. Så all riktad kritik mot DICE blir automatiskt riktat mot EA.

Nu vet jag inte hur mycket cheferna på DICE bestämmer, men lite lär dom ha att säga till om. Jag tror inte kostymnissarna från huvudkontoret stormar in på DICE och säger åt dom att ha ett nytt Battlefield redo innan nästa höst, annars får ni kicken allihopa. Utan det arbetas nog fram en deadline tillsammans med cheferna på DICE.

Det jag tror är största orsaken till att spelen in släpps kompletta är att dom försöker för mycket. Dom tror att om dom kommer på något nytt så blir det automatiskt bättre och den som kom på det får en tummen upp från chefen. Detta leder i sin tur till att man åker av vägen för mycket och följer inte den road map man blivit beordrad att följa.

Sen ska vi ju inte heller glömma att spel i överlag är mycket avancerande nu för tiden än vad dom var för 10-20 år sedan, och det har blivit en mycket mer konkurrens och press, speciellt från den växande indie-genren. Så buggar är nog något vi får lära oss att leva med i framtiden, men då tycker jag också att spelindustrin måste lära sig att inte ta 700kr för ett spel som är trasigt.

Fler borde börja med early access. Jag köpte t.ex. Arma 3 för 200kr eller va det var. Helt okej tycker jag för ett spel som var så pass trasigt. Idag kostar spelet det dubbla, och det är väl inte perfekt än idag, men jag hade blivit jävligt sur om jag hade betalat 450kr för ett spel som var i det tillståndet som Arma 3 alphan var i. Nu fick jag i stället ha möjligheten att hjälpa Bohemia med att göra spelet bättre. Jämför man alphan med fullversionen så är listan på det som åtgärdats flera A4-papper långt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av clavven:
Skrivet av Bojkott:

"Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet"

Hade ni gjort det från början så skulle inte det här ha inträffat!

Vad jag har hört så är det EA som tvingade ut projektet som inte var helt färdigt för att släppas innan nya call of duty?
Om detta stämmer så borde inte DICE få all kritik

Det är alltid högsta hönset som bär ansvaret. Dock ska det kanske vara värt att komma ihåg att DICE inte längre är en självständig studio, utan ägs av EA. Så all riktad kritik mot DICE blir automatiskt riktat mot EA.

Nu vet jag inte hur mycket cheferna på DICE bestämmer, men lite lär dom ha att säga till om. Jag tror inte kostymnissarna från huvudkontoret stormar in på DICE och säger åt dom att ha ett nytt Battlefield redo innan nästa höst, annars får ni kicken allihopa. Utan det arbetas nog fram en deadline tillsammans med cheferna på DICE.

Det jag tror är största orsaken till att spelen in släpps kompletta är att dom försöker för mycket. Dom tror att om dom kommer på något nytt så blir det automatiskt bättre och den som kom på det får en tummen upp från chefen. Detta leder i sin tur till att man åker av vägen för mycket och följer inte den road map man blivit beordrad att följa.

Jag tror DICE får mindre att säga till om när EA är bakom spakarna, sen att det släpps ett "halvfärdigt" spel beror inte på inkompetens utan just för att konkurrensen tvingar fram deadlines. Ett företag som DICE kan väl inte medvetet släppa ett så buggigt spel då man vet att kritiken kommer svärma över dem? Snarare EA's kostymnissar som tvingar ut titeln tidigare, en kassako som skall ut på marknaden och den skall ut snabbare än största konkurrenten.
Att dom försöker för mycket tror jag inte riktigt på, Dice vill släppa en pang-titel och EA vill håva in $$. Balansen däremellan är nog inte funnen

Medlem
Skrivet av clavven:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av clavven:
Skrivet av Bojkott:

"Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet"

Hade ni gjort det från början så skulle inte det här ha inträffat!

Vad jag har hört så är det EA som tvingade ut projektet som inte var helt färdigt för att släppas innan nya call of duty?
Om detta stämmer så borde inte DICE få all kritik

Det är alltid högsta hönset som bär ansvaret. Dock ska det kanske vara värt att komma ihåg att DICE inte längre är en självständig studio, utan ägs av EA. Så all riktad kritik mot DICE blir automatiskt riktat mot EA.

Nu vet jag inte hur mycket cheferna på DICE bestämmer, men lite lär dom ha att säga till om. Jag tror inte kostymnissarna från huvudkontoret stormar in på DICE och säger åt dom att ha ett nytt Battlefield redo innan nästa höst, annars får ni kicken allihopa. Utan det arbetas nog fram en deadline tillsammans med cheferna på DICE.

Det jag tror är största orsaken till att spelen in släpps kompletta är att dom försöker för mycket. Dom tror att om dom kommer på något nytt så blir det automatiskt bättre och den som kom på det får en tummen upp från chefen. Detta leder i sin tur till att man åker av vägen för mycket och följer inte den road map man blivit beordrad att följa.

Jag tror DICE får mindre att säga till om när EA är bakom spakarna, sen att det släpps ett "halvfärdigt" spel beror inte på inkompetens utan just för att konkurrensen tvingar fram deadlines. Ett företag som DICE kan väl inte medvetet släppa ett så buggigt spel då man vet att kritiken kommer svärma över dem? Snarare EA's kostymnissar som tvingar ut titeln tidigare, en kassako som skall ut på marknaden och den skall ut snabbare än största konkurrenten.
Att dom försöker för mycket tror jag inte riktigt på, Dice vill släppa en pang-titel och EA vill håva in $$. Balansen däremellan är nog inte funnen

Kanske var lite luddigt skrivet, men i klartext så menade jag att en tajt deadline inte går ihop med perfektion. Teamet på DICE vill göra så mycket som möjligt med sitt spel för att göra det till deras bästa, medan EA vill få ut spelet så snabbt som möjligt för att tjäna så mycket pengar som möjligt, och här begår båda parterna ett misstag. Hade dom båda kunnat kompromissat och samarbetat bättre så hade det nog gått bättre. En längre deadline och mindre finesser och features kan göra ett spel bättre. Nyheter kan man alltid patcha in senare, något som uppskattas bland många.

Medlem

Extra XP är inte värt någonting. Om det hade varit roligare om jag kunde låsa upp saker snabbare så hade spelet varit designat att ge dig saker snabbare. Dessutom är det någonting som inte kostar Dice/EA någonting. Pistolen är väl något men användningen är ytterst begränsad och det är material som dem redan har skapat, om än exklusivt.

Att ha hela teamet på buggfixning är något dem skulle haft innan release, inte efter. Än en gång hetsar EA ut ett halv-färdigt spel och fixar det i efterhand (om det någonsin blir helt fixat). Jag har lyckligt fortsatt med BF3 i en månad till om jag slapp en spelkrasch en gång i timmen.

Det är ett bra spel men man måste väl kunna förutsätta att det funkar stabilt till en dator med Intel i5, AMD 7970, z77 moderkort och Windows 7?

Om dem är seriösa med "plåster på såren" så vill jag se något som faktiskt ger mig värde. Gratis DLC, 50kr rabattkupong på Origin, ett indiespel, en äldre spelserie eller något annat litet hade varit helt okej.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av tonflo:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av tonflo:

Och alla här verkar övertygade om att detta är DICE fel?

Ni kanske ska testa att tänka på hur marknaden fungerar... Det skulle kanske kunna vara som så att EA tvingar ut titlarna trots att DICE inte hinner färdigställa allt som dom förmodligen så gärna själva vill?

Jag är övertygad om att utvecklarna (nåja de flesta iaf) vill ha en perfekt produkt på marknaden redan vid lansering och jobbar stenhårt utefter en deadline som dom fått från EA.

Givetvis kan DICE säga att dom inte hunnit klart det eller det.. men det kostar nog mer än det smakar och då är det bättre att gilla läget och jobba på fixarna efter lansering istället!

Dock så står DICE som utvecklare av spelet. Dom har ansvaret att spelet ska fungera.

Om det vore så enkelt... deadlines måste följa annars får det stora konsekvenser.. så antingen släpps spelet ej färdigutvecklat eller så får företaget en stor ekonomisk smäll som kanske äventyrar hela företaget?

Hade DICE varit självständigt hade 100% av ansvaret legat på dom!

Dock gäller det också för företaget att planera ordentligt. DICE visste med säkerhet att dom inte skulle släppa ett färdigt spel vid release. Ändå valde dom att ha en kort utvecklings cykel samt ösa på med påtok för mycket manskap. Det dränerar budgeten snabbt och tillåter inget mellanrum för att färdigställa spelet långt innan release.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kanske är en opoppis åsikt, men jag gillar det dom gör på forumen. Dvs skriver in i reglerna att trådar måste vara konstruktiva. Som kodare själv så skulle jag inte vilja ha DICEs position, även om launchen hade varit närapå fläckfri. Sällan man ser sådan omogen kundskara.

På tal om spelet så är det lite sent för många av oss att få dubbel xp. Det kunde vi ha använt tidigare. jag är level 35 eller något sånt med ~70 timmar ungefär nu (fördelat på c:a 100 krascher). Har låst upp tillräckligt med bössor för att bristen av utbud (när man är låglevel) inte längre lockar.

Det vore bättre om de gav oss pengarna tillbaka på ett DLC. Att ge en pistol, ett sikte och dubbel xp känns inte direkt som en tröst för att de inte skötte utvecklingsprocessen ordentligt. De kan knappast skylla på EA för att det hände, och det lär inte hända heller eftersom de är helägda av det företaget. Det är ungefär som om ens ISP skulle bjussa på en extra ip-adress för att de kastat vart 5:e paket i en månad.

Medlem

Senaste från DICE - http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/29550634109506...

We continue to work hard to further increase the stability of Battlefield 4, and if you have yet to hear about our Battlefield 4 Player Appreciation program head here [battlelog.battlefield.com] for all the info, including Double XP for all Battlefield 4 players between Nov. 28 – Dec. 5. Seeing as this now overlaps with a previously planned Double XP weekend for Battlefield 4 Premium players, we are moving back the exclusive Double XP event for Premium members to the weekend of Dec. 7.

This way, all players can take part in the Player Appreciation 2XP event, while Premium members [battlelog.battlefield.com] still will get an exclusive 2XP weekend. We will get back to you with exact start and end times for these.

For the latest information on game updates and server updates, head to the Battlefield 4 Control Room here on the Battlelog forums.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Tänk om de som gnällde visade sina egna spelskapande kunskaper och skapade ett spel som var 100% buggfritt, inte hade några som helst crashar och dessutom var så spelbart att de sålde guld.

Det där var nog bland det dummaste jag läst härinne på bra länge. Det är en vara som vilken som helst. Inte köper du en dammsugare som krånglar och säger "Nåja, nästa modell blir bättre!", eller en TV som krånglar, och säger "Det löser de nog med någon patch!"? Tänkte du efter innan du skrev din kommentar?
Dit motkommentar blir väl "Men tillverka dammsugaren eller TVn själv då om du är så jävla kräsen!".

Ännu någon som borde ta och skapa sig en bättre produkt eller hålla tyst.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Tänk om de som gnällde visade sina egna spelskapande kunskaper och skapade ett spel som var 100% buggfritt, inte hade några som helst crashar och dessutom var så spelbart att de sålde guld.

Det där var nog bland det dummaste jag läst härinne på bra länge. Det är en vara som vilken som helst. Inte köper du en dammsugare som krånglar och säger "Nåja, nästa modell blir bättre!", eller en TV som krånglar, och säger "Det löser de nog med någon patch!"? Tänkte du efter innan du skrev din kommentar?
Dit motkommentar blir väl "Men tillverka dammsugaren eller TVn själv då om du är så jävla kräsen!".

Ännu någon som borde ta och skapa sig en bättre produkt eller hålla tyst.

Om jag som ombud glömmer att åberopa en viktig sak, som är helt uppenbar, som sedan leder till att du får betala miljoner i skadestånd fastän det inte var ditt fel ska jag hälsa dig att du kan göra ett eget svaromål nästa gång eller hålla tyst. Utan en full juristutbildning, tingsmeritering samt advokattitel har du ingen rätt att klaga.

Hur tänkte du egentligen? Ska alla vara specialister inom alla områden för att kunna påstå att en uppenbart bristfällig produkt är bristfällig? Jag förväntar mig inget buggfritt spel men någon gräns får man dra och BF4 ligger klart under denna. Det är inte som om att vi fick spelet gratis från Dice/EA i välgörenhet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Gött att dom flyttade på premium dubbel xp,n me 2 helger i rad med dubbelt blir najs

Skriv svar