Assassin's Creed Pirates släpps i december

Robot
Medlem
Assassin's Creed Pirates släpps i december

Sid Meier's: Pirates HD?


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Herregud va den här serien börjar bli urmjölkad....

Medlem
Skrivet av Robez:

Herregud va den här serien börjar bli urmjölkad....

så länge dom gör bättre och bättre tycker inte jag det är något problem. älskar alla assassins creed och black flag är det enda jag bokat till ps4

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Robez:

Herregud va den här serien börjar bli urmjölkad....

så länge dom gör bättre och bättre tycker inte jag det är något problem. älskar alla assassins creed och black flag är det enda jag bokat till ps4

Jag har lirat alla AC upp till 3an(dock inte varvat) och jag tycker dom är i princip samma spel.Men men,smaken är som baken antar jag:)

Medlem

Havsstriderna är ju det bästa med AC4, så detta blir mumma!

Medlem

Tycker Black Flag är riktigt bra, men det är mer en bra piratsimulator än ett Assassins Creed. Vidare var det lite för många "följ den här personen"-uppdrag, och alldeles för lite uppdrag där man kunde lösa uppgiften på fler än ett sätt.
Helt klart ett steg uppåt efter 3:an, i alla fall.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hoppas det funkar på min s4:a verkar bra

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Tycker Black Flag är riktigt bra, men det är mer en bra piratsimulator än ett Assassins Creed. Vidare var det lite för många "följ den här personen"-uppdrag, och alldeles för lite uppdrag där man kunde lösa uppgiften på fler än ett sätt.
Helt klart ett steg uppåt efter 3:an, i alla fall.

Så dom är tillbaka på samma nivå som tvåan ungefär alltså?
I och med AC 3 var ett steg ner och detta är ett upp.

Har hört att storyn är trist och dålig i Black Flag är det något du upplever?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av StrongBad:

Tycker Black Flag är riktigt bra, men det är mer en bra piratsimulator än ett Assassins Creed. Vidare var det lite för många "följ den här personen"-uppdrag, och alldeles för lite uppdrag där man kunde lösa uppgiften på fler än ett sätt.
Helt klart ett steg uppåt efter 3:an, i alla fall.

Så dom är tillbaka på samma nivå som tvåan ungefär alltså?
I och med AC 3 var ett steg ner och detta är ett upp.

Har hört att storyn är trist och dålig i Black Flag är det något du upplever?

Nja storyn är väl ingen höjdare direkt, men klart bättre än 3:an. Jag tycker inte något AC-spel har story som sitt starka kort, men i Black Flag finns det i alla fall hyggliga karaktärer och ett protagonist som man lär sig förstå och sympatisera med i alla fall (vilket inte man kan säga om hans barnbarn). Nutidshistorien är väl vad man kan förvänta sig, men nu att man jobbar för Abstergo istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Medlem

märklig reklamfilm då det var 1st pirat på skeppen...kändes ju lite fattigt och dött...alla kanonerna var uppenbarligen fjärrstyrda från kaptenens hytt..

Medlem
Skrivet av Robez:

Herregud va den här serien börjar bli urmjölkad....

Tycker spelen är rätt balla. Fast iofs kan de ju skippa mobil spelen och lägga fokus på sina huvudspel på de ordinära plattformerna.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av StrongBad:

Tycker Black Flag är riktigt bra, men det är mer en bra piratsimulator än ett Assassins Creed. Vidare var det lite för många "följ den här personen"-uppdrag, och alldeles för lite uppdrag där man kunde lösa uppgiften på fler än ett sätt.
Helt klart ett steg uppåt efter 3:an, i alla fall.

Så dom är tillbaka på samma nivå som tvåan ungefär alltså?
I och med AC 3 var ett steg ner och detta är ett upp.

Har hört att storyn är trist och dålig i Black Flag är det något du upplever?

Nja storyn är väl ingen höjdare direkt, men klart bättre än 3:an. Jag tycker inte något AC-spel har story som sitt starka kort, men i Black Flag finns det i alla fall hyggliga karaktärer och ett protagonist som man lär sig förstå och sympatisera med i alla fall (vilket inte man kan säga om hans barnbarn). Nutidshistorien är väl vad man kan förvänta sig, men nu att man jobbar för Abstergo istället.

Ingen story? Har du spelat rätt Assassins Creed? Och inte nån taiwankopia med ett liknande namn? Det är ju svin bra story om man följt med från början. Älskar hur dom väver ihop alla spel.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av StrongBad:

Tycker Black Flag är riktigt bra, men det är mer en bra piratsimulator än ett Assassins Creed. Vidare var det lite för många "följ den här personen"-uppdrag, och alldeles för lite uppdrag där man kunde lösa uppgiften på fler än ett sätt.
Helt klart ett steg uppåt efter 3:an, i alla fall.

Så dom är tillbaka på samma nivå som tvåan ungefär alltså?
I och med AC 3 var ett steg ner och detta är ett upp.

Har hört att storyn är trist och dålig i Black Flag är det något du upplever?

Nja storyn är väl ingen höjdare direkt, men klart bättre än 3:an. Jag tycker inte något AC-spel har story som sitt starka kort, men i Black Flag finns det i alla fall hyggliga karaktärer och ett protagonist som man lär sig förstå och sympatisera med i alla fall (vilket inte man kan säga om hans barnbarn). Nutidshistorien är väl vad man kan förvänta sig, men nu att man jobbar för Abstergo istället.

Ingen story? Har du spelat rätt Assassins Creed? Och inte nån taiwankopia med ett liknande namn? Det är ju svin bra story om man följt med från början. Älskar hur dom väver ihop alla spel.

Ja det är ett gediget arbete, absolut. Mycket omfattande story och enorm känsla för detaljrikedom. Men bra, nja. Första tyckte jag hade en bra story, många frågetecken under spelets sång och spännande uppbyggnad inför en stark final med några plot twists. Dessutom var Altaïr en bra karaktär, arrogant i början för att senare lära sig mer om sitt kall i livet och hitta sin ödmjukhet. Samtidigt fanns nutidstoryn som var väldigt mystisk och intressant.

Tvåan var också ganska bra, man fick tidigt sympati för Ezio och förstod hans drivkrafter och varför han agerade som han gjorde. Konspirationsteorierna började flöda ännu mer här och bortsett från en tramsig och usel Da Vinci som sidokaraktär så höll den hela vägen i mål. De efterföljande två spelen med Ezio började tröttna ut formatet. Att man kom utan några resurser till en ny stad och byggde upp den från grunden, men karaktärerna och grundstoryn var inte så mycket att hänga i julgranen direkt. Det var samma som tidigare men med lite annan puts. Samtidigt började nutidsstoryn tappa momentum också, inget speciellt hände som drev det framåt. Bortsett från slutet av Revelations då där det fick lite vitamininjektion när Desmonds pappa kom in i bilden.

Trean var det svagaste kortet hitills, trots en mycket lovande början. Plot twisten med Hatham Kenway var riktigt bra, men sen efter att man började följa Connor så dog allt det intressanta av ganska snabbt. Connor var den tristaste lönnmördarkaraktären de kunde hitta, enormt endimensionell och trots ett mycket stort potential i dynamiken mellan honom och Achilles infanns det bara en besvikelse istället. De usla röstskådespelarna gjorde inte saken bättre. Nutidsstoryn blev i 3:an bara flummig och banal. Slutet var dock lite oväntat och det lovar gott.

Storyn i Black Flag ska jag inte riktigt recensera fullt ut än eftersom jag inte kommit till slutet än, men jag tycker den verkar helt okej. Edward verkar intressant och nutiden är full av nya grepp som gör det intressant.

Så, i mina ögon är storyn lite uttjatad och många stunder är den väldigt förutsägbar. Man vet ungefär när det kommer svårigheter, vilka typer av uppdrag man kan förvänta sig vid specifika tidpunkter och så vidare. Däremot finns det extremt få spel där ute som har samma inlevelse och "immersion" (i brist på bättre svenskt ord). Världarna som målas upp känns alltid väldigt levande och historiskt relevanta. Men det har inget med story att göra.

TL;DR - Efter en stadig nedgång känns det som om det är på väg att bli bättre, rent storymässigt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

ser nästan ut som pirates of the burning sea ..

1
Skriv svar