Spana in en ny Steam Machine-prototyp

Robot
Spana in en ny Steam Machine-prototyp
Inaktiv
Spana in en ny Steam Machine-prototyp

"men de försäkrar att den klarar av att köra alla nuvarande Steam-titlar i 1080p och 60fps. "

Nja?

Medlem

Gillar konceptbilderna! Inte för att vara sån men påminner om en bra blandning utav Xbox och Playstation 4. I like it.

Medlem

Ser riktigt läckert ut. Förutsatt att priset är okej och att prestandan är som utlovat är jag helt klart intresserad! Steam Machines verkar vara den absolut mest intressanta konsolen i "nya generationen".

Inaktiv

knappast rome 2

Medlem

Såg helt klart bättre ut

Medlem

Priset är satt till $500 och den körs på en AMD R9 270, vilket får anses vara ett bra kort för det priset.

k3m
Medlem

Fan vad snygg och kontrollen sen. wow! det här är next-gen folk, det här är vad jag kallar next-gen. Valve får mig verkligen att vilja hoppa på konsol-tåget igen efter många, många år som en odödlig i pc-master race.

Medlem

Mumma! Ser fin ut, dock är jag fortfarande mest intresserad av kontrollen.
Blir kanske att man hoppar på en sån här liten låda vid nästa uppfradering när man vet mer om den.

Medlem
Skrivet av Aresz:

"men de försäkrar att den klarar av att köra alla nuvarande Steam-titlar i 1080p och 60fps. "

Nja?

De har inte sagt något om att grafiken är maxad. Lägsta grafikinställningar på 1080p och 60 fps är inte speciellt svårt att uppnå.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

ps4 och wii har fått barn?

En så liten form och så mycket prestanda blir tufft, tror jag.

Medlem

1080p i 60 fps är inte särskilt svårt att nå med alla inställningar på low.

Medlem

Den där är stilren, men hade hellre matchat färgen med kontrollen och övrig kringliggande utrustning. Samtidigt kan eventuellt skenet vara starkt nog för att vara störande.

Medlem

Gordon + freeman = (e) (e) +? Half life 3

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

Gordon + freeman = (e) (e) +? Half life 3

Inte för att de någonsin varit roliga, men börjar det inte bli lite gammalt med HL3-skämten?

Medlem

Snygg! Finns den i svart ?;)

Inaktiv

Tror knappast att de kommer sälja en konsol som bara klarar spelen på "low".

Inaktiv

Ser riktigt snygg ut men man får se om den klarar av det som förväntas av den vilket är det viktigaste trots allt.

Medlem

Den ser ut att vara hälften så stor som xbone, kan det stämma? Om de då klämmer in så pass mkt lullull som de vill få det att verka att de har gjort, då är det en bragd. Då pratar vi fortfarande om en prototyp som kommer att förfinas ytterligare. Intressant.

Medlem
Medlem

Borde inte steam machine se ut som självaste steam? en gråaktig svart och ljusgrå?

Medlem

Fyrkantigt verkar vara populärt i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ser ut som en nintendo wii och en imac, ganska fult med de gröna ljuset.
Tur att det bara är en concept model, för vem vill ha en grön lampa under tvn.

Inaktiv

Kommer nog bli fler som gör egna konsoler som iBuyPower.

Medlem

Tveksamt om den kör Linux...

Hur skall jag spela 90% av alla mina spel jag har?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Snygg! Finns den i svart ?;)

Håller med... Jag slängde min första 360 när den svarta slim släpptes. Vitt är så jädra fult och passar inte ihop med resterande media mojänger.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Tror knappast att de kommer sälja en konsol som bara klarar spelen på "low".

R9 270x är knappast ett monster kort men den klara ändå BF3 på Ultra 1080p med snitt 55fps. Sen blir det ju svårare med spel som BF4 och Metro Last Light, där får man nog nöja sig att köra på med/high inställningar om man vill ha 60fps.

Är väl typ 30-40% snabbare än en PS4 så det får väl anses vara godkänt för det priset. Det schysta är ju dock att om man känner för det kan man ju byta ut gpu:n efter några år och fördubbla prestandan för en relativt billig penning ( ~2 nya konsol spel).

Eller så skiter man i alltihop och bara köper ett nytt fett graffekort istället =).

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

ps4 och wii har fått barn?

En så liten form och så mycket prestanda blir tufft, tror jag.

Formen är liten för att den saknar spelare för optisk media, det enda som egentligen tar stor plats är kontaktsocklar, kylning och ev. hårddisk beroende på vilken typ av sådan som används.

Medlem

Steambox = Shoebox?

Medlem
Skrivet av Grimley:

Tror knappast att de kommer sälja en konsol som bara klarar spelen på "low".

Varför inte Xbox och Playstation har ju kört sina spel på motsvarande low i flera år. Tror inte riktigt att Pc spelare är publiken heller.
tror att det vi ta tillbaka delar av konsol marknaden vilket dem kan göra om de får EA tittlar som Fifa,Nhl,Nfl, och kanske några steam only games. men sen så måste dem ju tänka ut ett sätt att få ned Piratkopieringen på Pc

1
Skriv svar