Microsoft kompenserar för trasig Xbox One

Robot
Medlem
Microsoft kompenserar för trasig Xbox One

Digital kopia. Smart drag där!

Medlem

Jag är faktiskt imponerad.

Medlem
Skrivet av Genera:

Jag är faktiskt imponerad.

ja det är väldigt bra. Känns tryggt att äga en xbone nu. detta är fördelen med att äga en konsol som får kämpa lite för att få tillbax sitt goda rykte

Inaktiv

Nu önskar man nästan att man får en trasig bluray.

Inaktiv

Dom har alltså skippat "deal with it" attityden? Bra gjort, och bra kompensation.

Medlem

vet inte hur sony är men microsofts costumer support har jag aldrig haft problem med, när min gamla 360 fick rrod skickade jag den till tyskland å fick en helt ny konsol efter bara en vecka ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Självklart att de fixar det, den inbyggda blueray-spelaren ingår väl i Xbox One's garanti?

Trevligt i vilket fall att de skickar med ett spel.

Medlem

Vafalls, positiva tongångar i kommentarerna för en artikel som gäller MS?

har jag verkligen hamnat på FZ:s forum.

Kul att se

Medlem

Man vill väl inte ha ett gratis spel man vill väl ha en konsoll som funkar eller?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Man vill väl inte ha ett gratis spel man vill väl ha en konsoll som funkar eller?

läs nyheten. Du får en ny konsoll OCH ett spel som plåster på såren.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Propy:
Skrivet av Zpartan:

Man vill väl inte ha ett gratis spel man vill väl ha en konsoll som funkar eller?

läs nyheten. Du får en ny konsoll OCH ett spel som plåster på såren.

Det hade ju vatt roligt om dom gett ett digitalt spel och struntat i att laga läsaren

-HÄR! Spela digitalt istället


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

vet inte hur sony är men microsofts costumer support har jag aldrig haft problem med, när min gamla 360 fick rrod skickade jag den till tyskland å fick en helt ny konsol efter bara en vecka ^^

Håller med dig.. Fick en vattenskada här hemma och det öste ner vatten över min kinect.. Det va inga problem skickade bara in den trasiga så skickade dom mig en ny.. Lite förvånad att dom faktiskt var så tillmötesgående

Avstängd

Schysst. Jag hade inte varit missnöjd

! Är riktigt nöjd med den support jag fått på Microsofts andra produkter

Måste ändå ge Microsoft cred för behandlingen med min 3 åriga 360 när den gick sönder efter butiks garantin.

UPS hämtade vid dörren och lämnade vid dörren med en veckas mellanrum...det är service


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zpartan:

Man vill väl inte ha ett gratis spel man vill väl ha en konsoll som funkar eller?

läs nyheten. Du får en ny konsoll OCH ett spel som plåster på såren.

Det hade ju vatt roligt om dom gett ett digitalt spel och struntat i att laga läsaren

-HÄR! Spela digitalt istället

Det hade påmint lite om vad den där Microsoft snubben som fick kicken i höstas sade till alla de som hade dåligt internet


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Medlem

Appropå fel, ingen som hört något om att xbox one funkar väldigt illa med att koppla in andra källor (t.ex. Tv) till den?
För oss i europa då vi är i PAL landet med 50hz och den tydligen är låst till 60hz så får man en ryckig bild på allt som spelas igenom den.
Känns sådär om det stämmer med tanke på att de marknadsför den med parollen att allt ska kopplas igenom den.

Dock inte chockad om de gjort det då den i princip är utvecklad för Amerikanska marknaden primärt.

Någon som hört mer eller kanske rent utav testat?

Medlem
Skrivet av Real:

Appropå fel, ingen som hört något om att xbox one funkar väldigt illa med att koppla in andra källor (t.ex. Tv) till den?
För oss i europa då vi är i PAL landet med 50hz och den tydligen är låst till 60hz så får man en ryckig bild på allt som spelas igenom den.
Känns sådär om det stämmer med tanke på att de marknadsför den med parollen att allt ska kopplas igenom den.

Dock inte chockad om de gjort det då den i princip är utvecklad för Amerikanska marknaden primärt.

Någon som hört mer eller kanske rent utav testat?

Såklart det stämmer? Det finns flera nyheter som behandlar problemet.
Ett problem de även sagt att de inte kan fixa.

Fast denna möjlighet känns lika onödig som funktionen att jag kan koppla in min pc till Xbox och spela dataspel på min tv med Xbox kontroll.
För jag kan ju inte helt enkelt skippa Xbox och helt enkelt koppla hdmisladden direkt till tv från pc..

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Real:

Appropå fel, ingen som hört något om att xbox one funkar väldigt illa med att koppla in andra källor (t.ex. Tv) till den?
För oss i europa då vi är i PAL landet med 50hz och den tydligen är låst till 60hz så får man en ryckig bild på allt som spelas igenom den.
Känns sådär om det stämmer med tanke på att de marknadsför den med parollen att allt ska kopplas igenom den.

Dock inte chockad om de gjort det då den i princip är utvecklad för Amerikanska marknaden primärt.

Någon som hört mer eller kanske rent utav testat?

Såklart det stämmer? Det finns flera nyheter som behandlar problemet.
Ett problem de även sagt att de inte kan fixa.

Fast denna möjlighet känns lika onödig som funktionen att jag kan koppla in min pc till Xbox och spela dataspel på min tv med Xbox kontroll.
För jag kan ju inte helt enkelt skippa Xbox och helt enkelt koppla hdmisladden direkt till tv från pc..

Dock får man ju betala för funktionen och kan personligen se det smidiga i att kunna "snappa" nåt intressant från tv medans man "slöspelar".

Jag såg detta som en feature som är i princip den enda där den klår PS4. utan denna funktion är den ju bara en "svagare" PS4 i princip... IMO

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Real:

Appropå fel, ingen som hört något om att xbox one funkar väldigt illa med att koppla in andra källor (t.ex. Tv) till den?
För oss i europa då vi är i PAL landet med 50hz och den tydligen är låst till 60hz så får man en ryckig bild på allt som spelas igenom den.
Känns sådär om det stämmer med tanke på att de marknadsför den med parollen att allt ska kopplas igenom den.

Dock inte chockad om de gjort det då den i princip är utvecklad för Amerikanska marknaden primärt.

Någon som hört mer eller kanske rent utav testat?

Såklart det stämmer? Det finns flera nyheter som behandlar problemet.
Ett problem de även sagt att de inte kan fixa.

Fast denna möjlighet känns lika onödig som funktionen att jag kan koppla in min pc till Xbox och spela dataspel på min tv med Xbox kontroll.
För jag kan ju inte helt enkelt skippa Xbox och helt enkelt koppla hdmisladden direkt till tv från pc..

Dock får man ju betala för funktionen och kan personligen se det smidiga i att kunna "snappa" nåt intressant från tv medans man "slöspelar".

Jag såg detta som en feature som är i princip den enda där den klår PS4. utan denna funktion är den ju bara en "svagare" PS4 i princip... IMO

Sant. Fast samtidigt, är det värt de pengar man får lägga ner?

Självklart har vi alla olika smaker och anledningar till varför vi köper en konsol/pc.

Personligen så köper jag en konsol för att spela. Resten jag får är bonusar.
Därför för mig är det viktigaste när det gäller val av konsol - vilken handkontroll fungerar bäst för mig?

På den frågan har jag fortfarande inte kunnat bestämma mig... Ser fram emot att testa valves nya.

1
Skriv svar