GOTY 2013 ett år för sent

Flakmonkey
GOTY 2013 ett år för sent

Lite sen till festen var man ju men såhär nästan ett år efter att #The Walking Dead fått GOTY-pris på mer eller mindre löpande band så kan jag utse det till min GOTY 2013. Det är visserligen en dryg månad kvar på året men jag har svårt att se hur något skulle kunna slå #Telltale Games gripande äventyr. Har redan skrivit om det i ett par inlägg här på bloggen så behöver väl inte skriva alltför utförligt om spelets goda sidor, men ska jag trycka på någoting så är det just hur gripande det är.

Många har gråtit när de spelat det och jag har full förståelse för det. Jag hade nog gjort det själv igår då jag tog mig igenom spelets sista delar om inte jag haft en flickvän som suttit bredvid och pratat om annat.Och var inte tårarna nära så var det andra känslor nära till hands. Ibland blev man förskräckt för att sedan snabbt bli förbannat och sedan känna lite glädje innan det var dags att känna sorgen ta över.

TWD är inte spelmekaniskt imponerande och bortsett från ljudbilden är det inte heller särskilt tekniskt imponerande. Förmodligen är dock just de sakerna också två av nycklarna till framgången. Hade det varit komplicerat att spela så hade troligen inte fått samma behagliga flyt som det har och utan den enkla men otroligt passande visuella hade de nog tappat mycket av den svårdefinierbara "känslan" som gör det ännu lite bättre. Om något är det här ett spel som visar att du kan komma extremt långt på en gripande handling och bra berättande kryddat med mottot "less is more".

#blogg

Inaktiv
GOTY 2013 ett år för sent

FICK KÄMPA FÖR ATT HÅLLA TILLBAKA NÅGON ENSTAKA TÅR:up:

Testpilot

För min egen del så Låg det på topp 5 bland spelen jag gillade mest 2012 tillsammans med XCOM , Sleeping dogs , Far Cry 3 och ME3

Årets topp är betydligt tunnare så det kan kanske vara bra att du sätter det till årets GOTY.

För min egen del krigar ett fåtal för året spel 2013 , Assassins Creed IV kom som en gubbe ur lådan.
Sen har vi TombRaider , Metro Last light och Saints Row IV

Får se hur man gör då 2 DLC faktiskt klår många fullpris spel , då pratar jag om XCOM: Enemy within och Far Cry: Blood Dragon.

Ha så kul , och då du är klar bokar du Season 2 samt kör igenom episod 1 av The Wolf Among US

Flakmonkey
Skrivet av Harakiri:

För min egen del så Låg det på topp 5 bland spelen jag gillade mest 2012 tillsammans med XCOM , Sleeping dogs , Far Cry 3 och ME3

Årets topp är betydligt tunnare så det kan kanske vara bra att du sätter det till årets GOTY.

För min egen del krigar ett fåtal för året spel 2013 , Assassins Creed IV kom som en gubbe ur lådan.
Sen har vi TombRaider , Metro Last light och Saints Row IV

Får se hur man gör då 2 DLC faktiskt klår många fullpris spel , då pratar jag om XCOM: Enemy within och Far Cry: Blood Dragon.

Ha så kul , och då du är klar bokar du Season 2 samt kör igenom episod 1 av The Wolf Among US

Spelar ju tyvärr alldeles för lite nu för att kunna ge någon vettig GOTY. Tar man sig inte igenom mer än något spel i månaden så har man ju inte underlaget som krävs imo

Men Season 2 kommer givetvis köpas och The Wolf Among Us, men jag tror faktiskt att jag skaffar dem när alla delar är ute... vill ju kunna sitta och plöja igenom dem i ett sträck och slippa vänta!

Testpilot

En annan bränner ju inte en klase spel per månad men de stora spelen brukar jag hinna med.

Struntsamma när man spelar nåt , huvudsaken man inte missar klockrena spel som just Walking dead

Flakmonkey
Skrivet av Harakiri:

En annan bränner ju inte en klase spel per månad men de stora spelen brukar jag hinna med.

Struntsamma när man spelar nåt , huvudsaken man inte missar klockrena spel som just Walking dead

Mmm helt klart, mitt spelande handlar mer om kvalitet än kvantitet än vad det gjorde för en 5-10 år sedan. Då spelade man allt men samtidigt så var det väldigt få spel man klarade av. Nu har jag som regel att jag måste klara de spelen jag påbörjar och tack vare det jag har fått en annan uppskattning för spelandet.

Testpilot

Samma här , spelar jag ett spel då ska det avnjutas hela spelet.
Det måste vara ett riktigt dåligt spel för att jag inte skall fullfölja kampanjen.

Tyvärr åker man ju på ett par bottennapp per år gällande det , spel man tror skall vara bra men som man aldrig ens orkar avsluta för dom är så dåliga.

1
Skriv svar