Super Mario 3D World

Robot
Super Mario 3D World

Efter inte särskilt nya "New"-titlar vill nog Mario helst glömma 2012. Men 2013 kommer han och vi alltid minnas som året han tog co-op in i en ny dimension och sin värld in i nästa generation.

#nintendo, #new-super-mario-bros-2, #new-super-mario-bros-u, #super-mario-galaxy, #super-mario-3d-world, #super-mario-3d-land, #super-mario-galaxy-2


Medlem
Super Mario 3D World
  • text

Gött! Synd man inte äger en wii u, bara...

Medlem

Tvekade verkligen när jag såg hur det nya mario skulle se ut ...

Men det verkar som att nintendo har gjort bra ifrån sig

Medlem

Blir nog ett köp när jag är klar med Zelda

Medlem

Ser ändå rätt skoj ut, skulle jag välja konsol nu är Wii 2 det bästa valet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ser ändå rätt skoj ut, skulle jag välja konsol nu är Wii 2 det bästa valet.

Rajtan tajtan, där fick Wii U så den teg när du kallade den Wii 2.

Kreativt.

Medlem

Blev jävligt besviken när Nintendo visade upp det här på E3, men ju närmare vi kommit releasen ju mer intresserad har jag blivit, och nu när det bara är några dagar kvar så kan jag knappt vänta tills jag ha årets utan tvivel bästa spel i mina händer. Bra jobbat Nintendo!

Blir nog min Goty. För det är så bra och får mig att le. Hellre Le än deppa.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Årets julklapp för alla spelglada familjer ( inkl. Wii U, om en sådan saknas )!

Ser fram mot att kasta mig in i kattdräkten, stryka runt, klättra och ställa till allehanda bus. Bowser kommer behöva klä om sin soffa efter det här!

Skrivet av Qn1f3:

Årets julklapp för alla spelglada familjer ( inkl. Wii U, om en sådan saknas )!

Ser fram mot att kasta mig in i kattdräkten, stryka runt, klättra och ställa till allehanda bus. Bowser kommer behöva klä om sin soffa efter det här!

Så ska det låta

Borde jag slå in spelet till mig själv och spela överraskad på julafton?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Schluug:

Blir nog ett köp när jag är klar med Zelda

Zelda till 3ds är helt underbart. Ett jul-måste för de med 3ds.

Och Zelda Windwaker HD för de med WiiU, så ska en klassiker putsas!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag vill ha soundtracket till det här!!


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot

Damn, då vet jag vad man ska skaffa för spel då med andra ord.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas Nintendo lyckas hålla toppformen nu när Zelda och Mario släpps denna vecka när Xbox one gjorde debut. Så hoppas på Nintendo denna gång!

Medlem

Sen är det Mario Kart om ett par månader. Det kommer säkert bli lika galet bra.

Herr rygg

Nu kommer jag ju låta tråkig och emo, men jag tycker mer om Galaxy där man inte har Co-op. Så släpps det ett nytt Galaxy till Wii U, då blir det köp.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Skribent

Återstår att se hur kul det är om man lirar ensam. Eftersom min enda Nintendo-spelande kompis bor 50 mil bort och Nintendo väljer att, år 2013, släppa ett co-op-spel utan internetstöd.

(Japp, är en aning bitter!)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Tycker det känns lite taskigt att behöva köpa både en 3ds och Wii-U för att kunna spela dessa titlar, vore ju trevligt om Zelda between worlds släptes till Wii-U också.

Jag tillhör inte vare sig Nintendo- eller Mariofanatikerna, och satte på det här tillsammans med dottern med viss tveksamhet i lördags. Dottern är lite mer pro-Mario. Efter en något stötig inledning var vi fullkomligt fast; länge sen vi garvade och skrek så mycket åt varandra. Vi bara fortsatte och fortsatte. Fruktansvärt kul. Men mycket mindre så när man är ensam.

Fast en sak var dum tycker jag; man delar allt man hittar, men ändå får man efter allt se en stapel på vem som varit bäst och samlat mest. Upplagt för bråk mellan syskon till exempel (och pappa och vuxen dotter).

Det här plus Wii party U är höstens, kanske årets, bästa spel att lira tillsammans (de är ju väldigt olika) tycker jag.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Qn1f3:

Årets julklapp för alla spelglada familjer ( inkl. Wii U, om en sådan saknas )!

Ser fram mot att kasta mig in i kattdräkten, stryka runt, klättra och ställa till allehanda bus. Bowser kommer behöva klä om sin soffa efter det här!

Så ska det låta

Borde jag slå in spelet till mig själv och spela överraskad på julafton?

Jag överväger en liknande lösning för egen del, men jag har ännu inte tagit ett beslut i frågan. Spelet bör vara i postens system om ett par dagar och familljen är ännu inte delgiven.

Det kommer bli slitigt att inte ta del av det innan julafton, men någon form av band får man lov att lägga på sig själv. Julrimmet kan bli fantastiskt kul till denna julklapp!

Inaktiv

om dom dumpar priset på wii u till dess rätta värde .. ca 850kr så köper jag

Medlem

Får hoppas det blir billiga wii u till jul, nu när PS4 och XboxOne släppts, då vet jag vad jag skall köpa mig själv i julklapp.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av doom:

om dom dumpar priset på wii u till dess rätta värde .. ca 850kr så köper jag

Då antar jag att du får vänta ett bra tag. Nintendo kommer ju knappt tjäna nåt då:P

Medlem

Åh, jag har fått ett så kraftigt sug efter mysigt platformande. Men just nu är det svårt att rättfärdiga ett köp av en till spelkonsol.

Vore min dotter några år äldre så kunde jag skylla på det.

Är Wii U på väg ner i pris efter jul?

Medlem

Fasen, man börjar ju tveka på PS4:an när man läser det här...

Vad i helve..... verkar som de mosat in allt de bara kan. Aja inget för mig då jag slutade med mario och allmänt nintendospel när de fick för sig att bara göra spel till en egen konsol som "ingen" annan ville leka med (dvs nintendo 64).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Vill att det blir fredag!

Medlem

Nintendo visar återigen att de är långt ifrån uträknade på spelscenen!

Medlem

det ser riktigt kul ut! man blir på bra humör när man ser trailern!

Inaktiv
12
Skriv svar