Fable III försenas till pc

Medlem

jag tror inte det är så stor risk att man blir bannad, men som sagt få är nog villiga att ta risken då konsolen blir rätt värdelös efter det.. är ju inte svårt att hitta begagnade och bannade konsoler, så visst händer det dock..

som jag sa, alla köper ju inte en dator för att spela, men möjligheten finns ju där för många fler iaf. jag tror det finns betydligt fler speldatorer än 360's, om man säger så istället


signatur
Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:

Ja, för att hota någon med smisk på nätet är ju så mycket tuffare.

Det var bara ett faktum lillpys.

Lillpys? Det tar jag som en komplimang.

Kan ni inte be era mammor att köpa spel till er istället för att piratkopiera om ni inte har pengar? Fast det kanske räknas som langning ifall de skaffar 18+ spel till er.

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:

Ja, för att hota någon med smisk på nätet är ju så mycket tuffare.

Det var bara ett faktum lillpys.

Lillpys? Det tar jag som en komplimang.

Kan ni inte be era mammor att köpa spel till er istället för att piratkopiera om ni inte har pengar? Fast det kanske räknas som langning ifall de skaffar 18+ spel till er.

Du gnäller på mamma om du inte får ett spel? Det är inte alla som är lika bortskämda.

Jag har inga problem att köpa mina spel själv till skillnad från er, så jag vet inte hur du tänkte där.

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:

Ja, för att hota någon med smisk på nätet är ju så mycket tuffare.

Det var bara ett faktum lillpys.

Lillpys? Det tar jag som en komplimang.

Kan ni inte be era mammor att köpa spel till er istället för att piratkopiera om ni inte har pengar? Fast det kanske räknas som langning ifall de skaffar 18+ spel till er.

Du gnäller på mamma om du inte får ett spel? Det är inte alla som är lika bortskämda.

Jag har inga problem att köpa mina spel själv till skillnad från er, så jag vet inte hur du tänkte där.

Men det är ju bara veckopengen, så rent tekniskt är det din mammas pengar.

Om det hade varit så hade jag haft en riktigt bra veckopeng. Tycker synd om er dock som tydligen inte får någon alls.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Bush:

Att slappa framför en TV är inget konsolexklusivt. Det går precis lika bra att göra med en PC.

Nej, Bush, bara nej.
Om du någonsin testat spela konsol/PC så vet du att det är en distinkt skillnad i "slappmöjlighet".
För att spela på PC måste du ha ett plant underlag att ha din mus på, och något liknande för att tangentbordet ska ligga stilla.

Med en konsol tar du din handkontroll, sjunker ner mellan kuddarna, stående på huvud om du så vill, och spelar utan problem.
PC = behöver bord/bänk, så du kan inte "slappa" på samma sätt, tyvärr ponken. Det gör inte PC till en underlägsen spelplattform, bara en mindre bekväm ;P

Som vanligt är du helt insnöad på att PC bara passar vid ett skrivbord med tangentbord+mus med skärm.
Har du hört talas om HTPC? Förlängningskablar? Har missat helt att man kan koppla i princip vilket spelkontroller(Wii, PS3 och 360) som helst till en PC? De flesta multiplattformsspel idag har stöd t.ex stöd för 360-kontrollen som standard.

Att kunna sitta i ett vardags rum eller var som helst och spela på TV/projektor med kontroller(eller annat valfritt tillbehör) är inte konsolexklusivt det går lika bra med en PC.

Skrivet av Cannibal Ox:

Oj det tror ju inte jag. Jag tror det är väldigt få av alla dator ägare som använder den till spel (förutom typ farmville och sånt trams). Kanske finns det lika många som det (kanske) fanns xbox ägare; 5-10% av dom? Och av dem är det kanske hälften som har så pass nya datorer och grafikkort att de kan spela de allra senaste spelen.

Det finns väldigt många datorer som det går att spela på, fler än vad det finns konsoler av den nuvarande generation. Under 2009 så skeppades 61,5 miljoner datorer som kan användas för att spela spel på, enligt PCGA.

Medlem

Tråkigt att höra. Hade för övrigt gärna sett en PC-version av tvåan. Gärna som man får med trean.

Air
Medlem

"Försenad" hahaha..Vi kan ju svaret på den ..Eller?

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av pettson3816:

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Hur menar du då? Xbox 360 är väl typ lika utsatt för piratkopiering.

Jag tror att det beror på att spelet är gjort för boxen och sen behöver dom lite extra tid för att hinna göra en tråkig konsolport av det också. Sak samma för mig, jag vill ändå inte ha deras fattiga "rollspel".

Med tanke på att spel säljer ungefär lika mkt på både 360 och PS3 (och sjukt mkt mindre på PC) så kan man lugnt säga att piratkopieringen inte på långa vägar är lika utbredd på 360.

Oj oj! Sakta i backarna... 360 spel säljs ungefär lika mycket som ps3? Gode gud, du borde ta en extra titt på det hela.

Och 360 Piratkopieringen är som högst nu och blir bara större och större. Microsoft bestämde sig för en nyare version av konsolen istället för att försvåra piratkopieringen.

Medlem

Hur orkar ni med alla dessa diskussioner om xbox vs PC?
Dom som har xbox eller ps3 hyllar den, och dom har PC hyllar den.

VARFÖR MÅSTE MAN DISKUTERA DETTA VARJE NYHET SOM TAR UPP ETT SPEL SOM SLÄPPS BÅDE TILL KONSOLL OCH PC?
Låt folk spela vad dom vill, sköt er själv och skit i andra.

Själv spelar jag på både konsoll och pc, helt andra upplevelser och spel som körs.
Är främst trött på PC elitister som alltid måste hävda sig och säga att "pc är bäst, INGEN PROTEST!", men hela situationen varje gång fragzone gör en sån här nyhet är fullkomligt förutsägbar och faktiskt rätt patetisk.

Kan ni inte diskutera innehållet i nyheten lite oftare istället för att sitta och debatera piratkopiering och vilken plattform som har längst penis?

Medlem
Skrivet av Bush:

Som vanligt är du helt insnöad på att PC bara passar vid ett skrivbord med tangentbord+mus med skärm.
Har du hört talas om HTPC? Förlängningskablar? Har missat helt att man kan koppla i princip vilket spelkontroller(Wii, PS3 och 360) som helst till en PC? De flesta multiplattformsspel idag har stöd t.ex stöd för 360-kontrollen som standard.

Att kunna sitta i ett vardags rum eller var som helst och spela på TV/projektor med kontroller(eller annat valfritt tillbehör) är inte konsolexklusivt det går lika bra med en PC.

Som vanligt är du helt insnöad på att hitta meningslöst krångliga metoder bara för att desperat försöka framhäva PC som spelplattform, att du ens orkar.
Du kan väl allvarligt talat inte påstå att en gamer köper en HTPC, de är för film, ponken.
Förlängningskablar låter också sjukt smidigt, perfekt att dra med sig till soffan när man ska lira XD
Ja, jag vet att man kan koppla de flesta handkontrollerna till PC, men tappar du då inte poängen med PC-spelande?
Den "överlägsna kontrollen med många snabbknappar och hög precision"?
Just så var det ja, det sket sig visst också. Du vet väl att ex. Mafia 2 rekommenderar dig att använda just 360-kontroll även på PC?
Spelar du redan med handkontroll kan du ju lika gärna skaffa en konsol, skillnaden är bara att du får ta del av de exklusiva spelen.
Visst skulle jag kunna koppla mig PC till TV:n, bara för att ta del av bättre grafik, men min konsol tar mycket mindre plats, behöver inga förlängningssladdar, är mer tystgående, har inga problem med andra installerade program, uppdateringar att hämta och annat. Den är tyst, smidig och enkel.
PC har jag ändå kvar, för att ta del av de exklusiva som finns, siktar närmast på Chrysis 2 då SC2 vart en grafisk besvikelse.

Skrivet av Bush:

Det finns väldigt många datorer som det går att spela på, fler än vad det finns konsoler av den nuvarande generation. Under 2009 så skeppades 61,5 miljoner datorer som kan användas för att spela spel på, enligt PCGA.

Med tanke på hur "få" av dessa miljoner som tycks köpa spel så måste ju andelen spelare/dator vara löjligt liten?
Eller tänker du påstå att PC-spelsmarknaden är större bara för att skolor och kontor har datorer?
Tillåt mig skratta.
Räkna snarast med hur mycket ett spel sålt till PC jämfört med hur mycket samma spel sålt till konsol, så ser du nog verkligheten.
Det finns en anledning att de flesta spelen utvecklas med konsolerna i fokus, oavsett om du vill det eller ej

Skrivet av MKultra:

jag tror inte det är så stor risk att man blir bannad, men som sagt få är nog villiga att ta risken då konsolen blir rätt värdelös efter det.. är ju inte svårt att hitta begagnade och bannade konsoler, så visst händer det dock..

Visst är det väldigt vanligt att folk blir bannade på konsol, men om du inte är konsolspelare så hör du nog inte så mycket om det, på samma sätt som jag inte vet hur många som blivit bannade i CSS på sista tiden.
MS bannar folk dagligen, både account och konsol, beroende på vad de gjort. Sen har de ju "banvåg" med jämna mellanrum, då i princip alla flashade konsoler åker på en ban. Att flasha är riskabelt, och spelar du online kan du räkna med ban.
Sen bör man betänka att varje bränt spel till 360 kostar ca 20kr/skiva, medan till dator är det gratis och riskfritt. Jag har ett par vänner som åkte i senaste vågen, och en som bara spelar brända spel på sin 360 (helt offline), personligen tycker jag han kunde skaffa en dator men han föredrar att konsoler "bara fungerar" och han slipper byta hårdvara. Men skulle han gå online så ryker han, sådana är reglerna.
Visst kan man köra med en JTAG xbox och obanna sig själv, men då måste du ändå köpa/ha tillgång till gamla RROD-konsoler, så det blir dyrt i längden. Sen nästa generation när blu-ray är standardformatet, lär det inte finnas någon piratkopiering annat än tilll Nintendo, eller om man kan spela via hårddisk. Blu-ray är för dyrt för att piratas XD

Medlem

Men kolla klient antalen på topp-100 listorna för PC och 360 på piratebay då. PC-pirater i stort övertag. Jag kikade på några torrentsidor till, och det ser i stort sett likadant ut. Det är många som piratar till 360n , men det rådande intrycket är att det kanske inte ens är hälften så många.

Nu är väl inte det här är den bästa källan, men det är bra mycket bättre än att bara skaffa sig en uppfattning ur tomma luften eller sin egen lilla bekantskapskrets.

Medlem

Fact: Bra spel säljer bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"Det räckte för att bli årets snabbast säljande PC-spel."
Sen är det väl knappast förvånande, då konkurrensen på PC är ganska död, det har inte släpps någon ny WoW-expansion så vad ska de konkurrera med? XD
Sen har vi ju inte sett någon av årets tunga konsol-titlar heller, där kan vi nog räkna kallt med att lilla SC2 får väldigt mycket smisk.

SC2 är årets snabbaste säljande spel inklusive alla konsol titlar, med 1,8 miljoner kopior första dagen. Och om jag inte minns fel så räknades inte Asien in där, i Asien har vi ju t.ex Syd Korea där spelet antagligen är ganska populärt.

Skrivet av Cannibal Ox:

Red dead redemption och Alan wake är väl två ganska tunga titlar. Finns det större släpp på G i år egentligen?

Red dead redemption var en ganska "tung" titel men Alan Wake är långt ifrån den tyngsta titeln om man räknar i antalet sålda spel, Alan Wake har ju precis passerat 500k gränsen.
Sen har vi ju en del PS3-exklusiva titlar i år som har sålt bra, t.ex God of War 3.
Vi har också BF:BC2 som sålde väldigt bra på alla plattformar, möjligen lite sämre på PS3.

Skrivet av Grumbledock:

Som vanligt är du helt insnöad på att hitta meningslöst krångliga metoder bara för att desperat försöka framhäva PC som spelplattform, att du ens orkar.

Ja och du försöker på alla sätt det går att bevisa att PC är en sak som sitter fast på ett skrivbord. Det är du som är insnöad inte jag, jag ser möjligheter du ser bara krångel som inte finns.
Hur mycket mer behöver fixas för att en PC ska fungera i vardagsrummet?
För bildvisare och ljud räcker det med HDMI.
Sen behövs nån slags mottagare för mus och tangentbord samt för trådlösa kontroller.
Nätverkskabel eller trådlöst nätverkskort.
Hur mycket mer än en konsol var det, jo två mottagare som sätts i usb-uttagen. På vilket sätt är det krångligt?
PCn behöver heller inte stå precis under TVn eller duken, det går ju att ställa den vart som helst och sen dra en enda hdmi-kabel dit man vill, om man har projektor måste man ändå dra en hdmi-kabel till motsatta sida som duken finns.
Om man måste ha PCn där under så går det utmärkt med ett snyggt HTPC chassi.

Citat:

Du kan väl allvarligt talat inte påstå att en gamer köper en HTPC, de är för film, ponken.

En HTPC kan vara vilken PC som helst som är kopplat till en bildvisare i t.ex vardagsrummet, de flesta jag känner har så, alla kanske inte spelar men det är möjligt att göra det.

Citat:

Förlängningskablar låter också sjukt smidigt, perfekt att dra med sig till soffan när man ska lira XD

Har jag sagt att man ska dra förlängningskablar till soffan? Det jag menar är att en PC inte behöver stå precis intill TVn/projektorduken för att det ska gå att spela där. Mus+tangetbord och andra kontroller finns trådlös, så inga problem där.

Citat:

Ja, jag vet att man kan koppla de flesta handkontrollerna till PC, men tappar du då inte poängen med PC-spelande?
Den "överlägsna kontrollen med många snabbknappar och hög precision"?

Men sluta nu, nej det gör man inte, det finns mycket mer än bara bättre precisions kontroller som gör PC till det bättre. Jag har själv två trådlösa 360-kontroller till min PC och om det är slappna av i soffan med det så går det inte sämre än med en konsol.

Citat:

Just så var det ja, det sket sig visst också. Du vet väl att ex. Mafia 2 rekommenderar dig att använda just 360-kontroll även på PC?

Det där har du väl bara fått för dig från nån gubbe på gamereactor, han sa ju t.o.m att han inte ens hade testat mus+tangentbord i spelet, nej det är inget som är "rekommenderat" det finns bara möjligheten till det precis som i många andra spel.

Citat:

Spelar du redan med handkontroll kan du ju lika gärna skaffa en konsol, skillnaden är bara att du får ta del av de exklusiva spelen.
Visst skulle jag kunna koppla mig PC till TV:n, bara för att ta del av bättre grafik, men min konsol tar mycket mindre plats, behöver inga förlängningssladdar, är mer tystgående, har inga problem med andra installerade program, uppdateringar att hämta och annat. Den är tyst, smidig och enkel.

Det finns mycket mer än bara bättre grafik, men grafiken är ett stort plus, upplösningen är ju fan patetisk på konsol. Sen har vi prestandan som är helt värdelös, jag vill helst inte spela mina spel min 20-30fps. Sen har vi mods, allt är friare och öppnare man kan välja tillhörande program själv för t.ex kommunikation, det är lätt att spela in filmer och ta screenshots om man vill, man slipper gå att byta skiva om man vill spela ett annat spel, spelen är billigare... jag det finns hur mycket som helst som är bättre.
Om din PC inte är tyst nog får du väl göra den tyst då.

Citat:

PC har jag ändå kvar, för att ta del av de exklusiva som finns, siktar närmast på Chrysis 2 då SC2 vart en grafisk besvikelse.

Vad är Chrysis 2 för nått? Menar du Crysis 2, jo jag har redan sagt åt dig hur det stavas på ett annat forum. Crysis 2 är heller inte PC-exklusivt, men visst det kommer bli överlägset bäst på PC.

Citat:

Med tanke på hur "få" av dessa miljoner som tycks köpa spel så måste ju andelen spelare/dator vara löjligt liten?
Eller tänker du påstå att PC-spelsmarknaden är större bara för att skolor och kontor har datorer?
Tillåt mig skratta.
Räkna snarast med hur mycket ett spel sålt till PC jämfört med hur mycket samma spel sålt till konsol, så ser du nog verkligheten.
Det finns en anledning att de flesta spelen utvecklas med konsolerna i fokus, oavsett om du vill det eller ej

Den siffran var endast datorer som går att spela på, de flesta skolor och kontor köper inte datorer med bra grafikkort, de flesta köper datorer med integrerade intelkort eller andra budget kort.
Jag har för mig att entusiast marknaden för PC-hårdvara, alltså high-end produkter, uppgår till runt $10 miljarder varje år, det borde vara mer än försäljning av båda hårdvara och mjukvara för en enskild konsolplattform.
Har du några siffror på hur mycket specifika spel till PC har sålt jämfört med konsol? Nej det har du inte för det finns inte några sådana publika siffror. Vi vet att PC fortfarande är den största spelplattformen om man ser till intäkter.

Medlem

Wall of text, tror inte en person tänker läsa det dära Bush.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Wall of text, tror inte en person tänker läsa det dära Bush.

Det är ju svar på flera olika inlägg.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Wall of text, tror inte en person tänker läsa det dära Bush.

I didn't do first post..., men jag läste inlägget som Bush postade.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Bush:

Att slappa framför en TV är inget konsolexklusivt. Det går precis lika bra att göra med en PC.

Nej, Bush, bara nej.
Om du någonsin testat spela konsol/PC så vet du att det är en distinkt skillnad i "slappmöjlighet".
För att spela på PC måste du ha ett plant underlag att ha din mus på, och något liknande för att tangentbordet ska ligga stilla.

Med en konsol tar du din handkontroll, sjunker ner mellan kuddarna, stående på huvud om du så vill, och spelar utan problem.
PC = behöver bord/bänk, så du kan inte "slappa" på samma sätt, tyvärr ponken. Det gör inte PC till en underlägsen spelplattform, bara en mindre bekväm ;P

Det var väldigt vad nedlåtande det inlägget låter, tror det är "ponken" som gör det.

Anyway så finns det trådlösa tangentbord med en laptop liknande touchpad på, kombinera det med en 360 kontroll eller PS3 kontroll så är det i stort sett samma sak som en konsol, fast man slipper gå fram för att byta spel, samt att man kan köra allt i full hd om man har en vettig dator, och allt annat en dator nu kan göra för den delen, priset är väl den enda nackdelen, är inte särskilt svårt att få till en diskret dator om man vet vad man gör om man nu skulle störa sig på att ha en stor låda vid teven.

12
Skriv svar