Köp bil för 740 kronor i Angry Birds Go!

Robot
Köp bil för 740 kronor i Angry Birds Go!
Medlem
Köp bil för 740 kronor i Angry Birds Go!

740?????


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Medlem

Inte så konstigt. Rovio måste ha det tufft ekonomiskt just nu.

Inaktiv

"Eftersom det här är en så kallade "soft launch" är det inte helt omöjligt att priserna hinner finjusteras innan spelet hittar hit."

Hur finjusterar man 740 kr? 700 kr jämt då eller? Ja, det lät ju bättre.

Medlem
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Eller så väntar man på Mario Kart 8 och får allt på köpet för 5-600kr.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar

740 är en gammal volvomodell

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar

740

Småpopulär bilmodell från Volvo

Medlem

Ahaa där ser man


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör

Eller så köper man Forza 5 och... nej, just det, det ska jag ju skriva i FZ-recensionen. Återkommer med den inom kort.


signatur
Medlem

Nästan samma sak i det nya Forza 5 till Xbox One. Det är iofs inte ett f2p men den dyraste bilen (Lotus F1 bil) kostar 99.99$ om man köper den med Tokens instället för in-game credits. Trist utveckling i spelbranchen detta...

Länk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721448


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av maniac:

Nästan samma sak i det nya Forza 5 till Xbox One. Det är iofs inte ett f2p men den dyraste bilen (Lotus F1 bil) kostar 99.99$ om man köper den med Tokens instället för in-game credits. Trist utveckling i spelbranchen detta...

Länk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721448

Vad kostar bilar i kommande Gran Turismo ?
För även där blir det ju mikrotransanktioner.

Medlem

Vem är förvånad, ta och kolla på Angry bird priset på Mobil Vs konsol, på konsol säljer de den för ca 450 kr...... Mobil runt 24 kr.

Har tappat allt förtroende för dom, inte för att jag tänkt skaffa den till konsol men priset är ju helt galet.

Inaktiv
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar

740
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/1987...

Småpopulär bilmodell från Volvo

Den skönaste Volvon var ju 240'n,
en av dom mest sålda Volvobilarna, kanske den mest sålda ?

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av maniac:

Nästan samma sak i det nya Forza 5 till Xbox One. Det är iofs inte ett f2p men den dyraste bilen (Lotus F1 bil) kostar 99.99$ om man köper den med Tokens instället för in-game credits. Trist utveckling i spelbranchen detta...

Länk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721448

Vad kostar bilar i kommande Gran Turismo ?
För även där blir det ju mikrotransanktioner.

Vet inte, tyvärr väldigt lite info ute om GT6. Men vi får hoppas att Polyphony lär sig av T10 och håller microtransaktionerna på en human nivå iaf.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Dromme:
Skrivet av Ankh:

740?????

Volvo?????

Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar

740
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/1987...

Småpopulär bilmodell från Volvo

Den skönaste Volvon var ju 240&#039;n,
en av dom mest sålda Volvobilarna, kanske den mest sålda ?

Volvo 240 är världens snabbaste traktor! Föredrar dock 945 med turbo B)

Medlem

Folk borde bojkotta skit som detta, är enbart för att lura folk.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

740kr är ju ingenting? Jag köper två. Bara för att jag kan.

Medlem

Tråkig utveckling. Framför allt retar det mig att de medvetet bygger spel som går ut på att få mig som spelare att tröttna på väntan (till nya liv, mer speltid etc) och istället köpa mig förbi hindret. Det finns ingen finess, inget originellt eller nyskapande - alla är byggda efter samma modell. Oftast med två, tre stycken olika valutor i spelet som alla i slutändan är alldeles för magert för att ge en vettig spelsession - istället ska man som sagt tröttna och fylla på valutorna med riktiga pengar.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Varför inte slå på stort och ta 1000kr? Spelar mindre roll för min del, spelar inte på mobilen. Eller ja, förutom Worms 3 då men det är på plattan.

Inaktiv
Skrivet av Anwest:

Tråkig utveckling. Framför allt retar det mig att de medvetet bygger spel som går ut på att få mig som spelare att tröttna på väntan (till nya liv, mer speltid etc) och istället köpa mig förbi hindret. Det finns ingen finess, inget originellt eller nyskapande - alla är byggda efter samma modell. Oftast med två, tre stycken olika valutor i spelet som alla i slutändan är alldeles för magert för att ge en vettig spelsession - istället ska man som sagt tröttna och fylla på valutorna med riktiga pengar.

Ja riktigt tragisk utveckling, får hoppas att den stannar hos mobilmarknaden, men finns ju redan till PC i viss mån

Fortfarande förvånad att någon i hela världen faktiskt betalar för sånt här tidsmuppande i spel, måste ju vara något som gått helt otroligt fel?

Dom av er som har kids, hur hindrar ni barnen från att köpa sånt här? Habbo hotell eller vad det heter har ju tom gått så långt att dom har en sms funktion som går förbi "inapplåsningen"?

uh, eventuellt framtida kids från mig får nöja sig med ps vita och gameboys.

Medlem

Det är frivilligt att spela det och att betala för det.

Medlem

Ha en hjärna och se til att kredituppgifterna inte är inlagda? Det ör fan darveniam på idioter som hamnat i klistret med räkningar på tusentals kronor när ungarna varit framme... men vällkommen till det modärna samhället inget eget ansvar utan skyll på någånannan det är lättare


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Jag sket precis i en brun papperpåse och nu ska jag sälja den för 740 kr.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

eller så laddar man gratis ochkör volvo P1800

Inaktiv
Skrivet av Lash:

Ha en hjärna och se til att kredituppgifterna inte är inlagda? Det ör fan darveniam på idioter som hamnat i klistret med räkningar på tusentals kronor när ungarna varit framme... men vällkommen till det modärna samhället inget eget ansvar utan skyll på någånannan det är lättare

Individerna som gör dessa spel är inte dumma, som jag skrev ovan så har dom som driver Habbo hotel tröttnat på föräldrar som spärrar inapp purchases åt sina barn kommit runt detta och nu kan kidsen smsa bort tusentals kronor, för hur många föräldrar har satt spärrar på sms?

http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressm...

Har för mig att dom förlorade :/

Medlem
Skrivet av Zappa:

Det är frivilligt att spela det och att betala för det.

I sak håller jag med dig, men det finns en aspekt till att beakta: de hade kunnat gjort ett "bättre" spel. För varje utvecklat spel som bygger på mikrotransaktioner så har det gjorts ett färre spel som inte gör det, och när trenden visar på fler spel som bygger på mikrotransaktioner så minskar utbudet av spel jag är intresserad av. Därför beklagar jag att Rovio/Angry Birds, som byggt sin framgång på billiga och lättillgängliga spel, tar den enkla vägen till att tjäna mer pengar.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

"Spelet använder sig av ett energisystem som innebär att djuren blir trötta och inte kan fortsätta köra – om man inte betalar."

Top lelz.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Det är frivilligt att spela det och att betala för det.

Klart det är men de som spelar och betalar gör ju hela spelindustrin sämre genom att stödja sånt här skräp.

Free-to-play eller som någon sa, "Pay-to-play" borde bojkottas totalt.

12
Skriv svar