Microsoft: Svordomar på internet? Skulle inte tro det!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hur går det när en svensk säger tex Slut eller fack ?

blir de bannade för att det råkade betyda något annat på engelska?

och om karaktären i spelet säger "FUCK BITCH!" blir klippet bannat för att systemet tror att det är spelaren som säger det?

Slut är nog inga problem men fack, ja det där låter tillräckligt likt en visst engelskt ord för att det skulle kunna få den personens konto bannat från Live.

Microsoft är ute på väldigt hal is nu, visst de har sålt 1 miljon konsoler men om de vill sälja till en större massa är det nog dags för dem att förstå att man inte "kan äta kakan och ha den kvar", det vill säga, det går inte att tilltala samma grupp spelare som de nu även gör allt de kan för att "skola dessa i hur man uppför sig på nätet".

Personligen är jag inte intresserad av någon konsol men om det är något jag ogillar så är det när man tar till extrema metoder som dessa. Vad de hade kunnat göra är att inte tillåta de som "svär" att kunna prata via mic eller någon annan lösning som hade varit befogad, svordomar befogar inte ett sådant här "straff".

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Hur går det när en svensk säger tex Slut eller fack ?

blir de bannade för att det råkade betyda något annat på engelska?

och om karaktären i spelet säger "FUCK BITCH!" blir klippet bannat för att systemet tror att det är spelaren som säger det?

Slut är nog inga problem men fack, ja det där låter tillräckligt likt en visst engelskt ord för att det skulle kunna få den personens konto bannat från Live.

Microsoft är ute på väldigt hal is nu, visst de har sålt 1 miljon konsoler men om de vill sälja till en större massa är det nog dags för dem att förstå att man inte "kan äta kakan och ha den kvar", det vill säga, det går inte att tilltala samma grupp spelare som de nu även gör allt de kan för att "skola dessa i hur man uppför sig på nätet".

Skrivet av PcGamer:

Vad man gör privat ska de ärligt talat skita i, om de inte fixar detta kommer de få ytterligare en PR katastrof på halsen.

Men det handlar ju om videor du laddar upp via deras tjänst. Det är inget konstigt i sig tycker jag. Precis som du hade kunnat bli bannad av att ladda upp en porr-avatar i Wow (om de nu haft den möjligheten).

Inaktiv

Att folk ens kan försvara en sån här aktion av ett gigantiskt företag som säljer information vidare. Ni protesterar inte mot att den privata sfären inte länger finns? Kan du inte öppna din dörr så vi kan komma in och se vad du gör i verkligheten också. Man blir ju lite nyfiken hur man kan vilja vara så öppen med allt.

Let's put it like this:Google, Microsoft, Facebook, Apple etc. vet mer om dig än dina nära och kära. Sug på den du.

Fyfan säger jag bara. Internet is in for a ride.
Oj förlåt, glömde att man inte fick svära. Snälla banna mig inte nu FZ.

Inaktiv

Och som någon skrev:hur kan man inte tillåta svordomar men man får gärna spel där man MÖRDAR folk?Haha älskar staten, företagen och alla blinda människor. Ni ger mig så härliga skratt.

Samma sak när vi förbjuds att prata i telefon eller surfa när vi åker bil. Då frågar jag staten, varför får företag sätta upp gigantiska skyltar och skyltar som nu blinkar och har sig med rörande objekt?

Pengar pengar blinda blinda människor.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

...Livet är fullt av svordomar!

Speciellt om man använders sig av Microsofts produkter...

Win95
Explorer 6
Office Assistant
Vista
xbox360
Windows Phone
Dos 4.0
Win8
Windows Live
Kinect

För att nämna några få exempel x).

Medlem

Fjantigt att banna folk för det, sätt ett bra rate'ing system istället, så enheter med parental control inte kan titta på visst material.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rockartisten:

We remain committed to preserving and promoting a safe, secure and enjoyable experience for all of our Xbox Live members."


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Seraium:

Bra, finns inget drygare att höra på en massa fjantar som sitter och svär.

Finns inget drygare än att höra på en massa fjäntar oavsett vad de säger medan det kan vara kul att lyssna på personer som slänger ur sig en och annan svordom...

Shit vad alla ska vara känsliga på forum och spel, går ni alla i kyrkan eller?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vad man gör privat ska de ärligt talat skita i, om de inte fixar detta kommer de få ytterligare en PR katastrof på halsen.

På vilket sätt är det privat om du laddar upp videor till Internet där miljontals personer kan se det?

Medlem

Xbox i ett nötskal , finns det något land i världen som har mer dubbel moral än USA lol

ELF
Medlem
Skrivet av Inpieces:

Det blir inte lätt för den som sitter med tourettes syndrom!

Stackars Lord Tourettes


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

phi
Medlem

Idioti.

Måste vara någon jesusdyrkande galenpanna som pushade för det.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Seraium:

Bra, finns inget drygare att höra på en massa fjantar som sitter och svär.

Ingen tvingar dig att titta på dem som sitter och svär.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tur att man kör Linux!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av PcGamer:

Vad man gör privat ska de ärligt talat skita i, om de inte fixar detta kommer de få ytterligare en PR katastrof på halsen.

Det handlar inte om vad man gör privat, utan det du laddar upp till Upload Studio och alltså allmänheten. De borde ju iofs kunna kategorisera det, så att vissa klipp inte kan kommas åt av barnkonton t ex.

Eller, Eller så tar föräldrarna sitt jävla ansvar och kollar vad för material deras ungar får titta på.

Vilket jävla idiotiskt påhitt för att ''skydda barnen'', ''tänk på barnen'' osv, jag säger att barnen kan dra åt helvete.

http://www.youtube.com/watch?v=c74T6cKbTAE

http://www.youtube.com/watch?v=u-ryuJDTpEc

Medlem

Svärdommar under lite spelande?

NOT UNDER OUR WATCH!!!

/sätter på TVN

-sex
-mord
-krig
-blod
-våldtäkt
-trafikering
-hjärntvättning
-kriminalitet

och hundra andra grejer som barn och tonåringar inte ska se eller höra.
Att censur ens är en fråga fortfarande i dessa dagar när vilken unge som helst med internet och några musklick kan se de värsta som mänskligheten har att erbjuda.

Aja, man orkar inte längre.

Medlem

Svordomar är en del av språket och bör inte censureras.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av PcGamer:

Vad man gör privat ska de ärligt talat skita i, om de inte fixar detta kommer de få ytterligare en PR katastrof på halsen.

På vilket sätt är det privat om du laddar upp videor till Internet där miljontals personer kan se det?

Jag skrev det där när jag läste om Skype och det är i högsta grad något som är personligt (oavsett om det är sant eller ej är det dock ett stort problem för Microsoft nu för i stort sett varenda sida har tolkat det som att man kan bli bannad för det).

OT:
Microsoft testar gränser just nu och de är i en postition där de verkligen borde avstå från att göra så. Många verkar ha räknat ut Nintendo men jag tror att det är för tidigt att göra så, själv är jag nog mer intresserad av en Wii U än till och med en PS4 i dagsläget (Xbox One har få spel som tilltalar mig och Microsoft visade med Kinect hur mycket de bryr sig om core/hardcore). Nej jag tror snarare att Microsoft kommer sälja minst antal konsoler om de fortsätter i den här stilen.

Medlem

Hur ska Dusan mandic kunna presentera sig tro?

Medlem

Problemet är att svordomar är olagliga på vissa ställen i världen så MS gör en världsomspännande policy som gör att deras tjänst klarar alla lagar, svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Problemet är att svordomar är olagliga på vissa ställen i världen så MS gör en världsomspännande policy som gör att deras tjänst klarar alla lagar, svårare än så är det inte.

Och därmed så tappar de säkert många som kanske annars hade köpt konsolen. Kolla bara på Youtube, vilka klipp har mest tittare, är det de som kan vårda sitt språkbruk eller de som skriker och svär?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vad man gör privat ska de ärligt talat skita i, om de inte fixar detta kommer de få ytterligare en PR katastrof på halsen.

Ingen bryr sig va du gör i det privata. Men väljer du att utnyttba deeas tjänster och accepterar deras avtal så är de bara räta in sig iledet. Tycker fan de är på tiden på less på taniga nördar som tror de ska vara hippa genom att kläcka svordommar nonstopp på ett sätt ingen normal människa skulle göra i det offentliga.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

dmn
Medlem
Skrivet av Kiske:

Problemet är att svordomar är olagliga på vissa ställen i världen så MS gör en världsomspännande policy som gör att deras tjänst klarar alla lagar, svårare än så är det inte.

Problemet är att MS gör en sån policy.

tka
Medlem

Känns inte riktigt särskilt modernt att påtvinga religiösa värderingar till ungdomar, men det finns säkert de som blir glada över den här typen av styrning av vad du får göra privat om du betalar för en amerikansk tjänst.

Straffet är ju inte så hårt heller, de tar bara pengarna du redan betalt i beslag, utöver att de censurerar dina åsikter och kulturella upplevelser du vill dela med likasinnade.

Detta är inte unikt för Microsoft, på grund av lagstiftaren i USA fungerar det likadant på alla amerikanska bolag. Yttrandefrihet gäller för en försvinnande liten del av befolkningen i den delen av världen, och de allra flesta avtalar bort delar av den på precis detta sättet och flera andra sätt. Det uttalade motivet att ta bort yttrandefrihet är nästan alltid för att 'skydda barn' eftersom det låter som en väldigt bra anledning för vad som helst.

Aja, detta var inget vi inte redan kände till, och personligen anser jag att oavsett vilka kombinationer av bokstäver i en mening så far man inte illa av att höra dom. Men försök vara snälla mot varandra kära vänner.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Kiske:

Problemet är att svordomar är olagliga på vissa ställen i världen så MS gör en världsomspännande policy som gör att deras tjänst klarar alla lagar, svårare än så är det inte.

Problemet är att MS gör en sån policy.

Varför är det ett problem? Skall inte lagar följas eller är det viktigare att ett gäng skitungar skall få skrika svordomar och könsord åt andra människor som faktiskt har betalt för att få använda en tjänst?
Vad är skillnaden på MS tjänst och tex en resturang? Båda är platser som tillhör ägaren och det är ägaren som ansvarar för god ton och för att lagarna följs. Således åker de som beter sig illa ut, svårare än så är det inte.

Jag är övertygad om att MS förlorar mer på att dessa människor inte kan bete sig som folk än de förlorar på att förbjuda det.

dmn
Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Kiske:

Problemet är att svordomar är olagliga på vissa ställen i världen så MS gör en världsomspännande policy som gör att deras tjänst klarar alla lagar, svårare än så är det inte.

Problemet är att MS gör en sån policy.

Varför är det ett problem? Skall inte lagar följas eller är det viktigare att ett gäng skitungar skall få skrika svordomar och könsord åt andra människor som faktiskt har betalt för att få använda en tjänst?

Lagar ska inte följas där de inte gäller, nej.

12
Skriv svar