BF4 och Premium för 724 kr på Sony Entertainment Network?

Medlem
BF4 och Premium för 724 kr på Sony Entertainment Network?

Ok, jag erkänner att jag är totalt grön på spel direkt.
Dock tycker jag BF är grymt kul. Jag får konsollen på fredag och kollar lite priser:
725 kr för BF4 med Premium på Sony? Låter rätt billigt tycker jag.
59.99 för BF4 och 49.99 för premiumpaketet.
Två fördelar med allt på disken:
Ingen snurrande DVD i facket och så priset naturligtvis.
Just Battlefield lär jag knappast sälja de närmsta året och lär inte få mer än jag tjänat vid köpet...
Är det ett dumt köp eller? Vad missar jag utom skivor och kartonger?

Medlem

Jag är en av få verkar det som, som verkligen försöker gå 100% digitalt med den kommande (nuvarande) generationens konsoler.
Avskyr verkligen att byta skiva (#Lazyface)

Men problemet som jag möter nu är ryktena om att de "digitala" spelen inte går att starta om man inte har internetuppkoppling. Självklart är internetuppkoppling inget större problem då man har ett stabilt telefonabonnemang i värsta fall, men ändå..

Så känner mig småtvingad till att köpa alla release-spel på fredag på skiva. Även tanken av att behöva ladda ner 30-40GB på release-dagen är aningen avskräckande (då Sony varnat för överbelastning).

Men om du inte ser något problem med att behöva internet för att kunna starta spelet och vänta en stund på nerladdningen, så go for it!

Medlem

Har dt inte snackats om att man inte ska behöva ladda ner hela spelet innan man kan börja spela? Fast det kanske inte är så implementerat än?


signatur

Videomupp

Medlem

Internet är ändå ett måste för mig då jag bara spelar multiplayer.

Ett problem jag hittat är att det är dyrare på svenska SEN. Där verkar moms och straffavgifter tillkomma.
Frågan är då om du kan spela eller installera den Amerikanska versionen du köpt via din dator?
Sony Entertainment Network är redan överbelastat, så nåt spelande imorgon kväll av BF kan man ganska garanterat glömma är min gissning.

1
Skriv svar