Nu börjar det likna Next Gen

Medlem
Nu börjar det likna Next Gen

Jag har egentligen två huvudanledningar till att jag köper en PlayStation 4 före en Xbox One, och det är inte för att Sony har ett övertag tidsmässigt med sin launch. Den första är nog ganska vanlig, och det är att alla i min bekantskapskrets uteslutande spelar på PlayStatiion det blir logiskt att vi väljer samma plattform. Den andra anledningen däremot är jag relativt ensam om i Sverige: basebollspelet MLB: The Show är PlayStation-exklusivt.

MLB: The Show är likt EA's Fifa- och NHL-serier ett årligt förekommande spelsläpp och lanseras alltid samband med att den nya basebollsäsongen drar igång på våren. Det utvecklas av Sonys egna San Diego-studio och har fullkomligen kört över sitt motstånd i sin genre. Största motståndare har varit 2K Sports MLB 2K-serie, men där MLB: The Show snittat 85-90 på Metacritic ligger MLB 2K på cirka 70. Så för en basebollintresserad, som undertecknad, har PlayStation 3 varit ett måste och givetvis nyttjar Sony sin licens till max och släpper ett MLB 14: The Show till PlayStation 4 till våren.

Hittills har jag faktiskt bara känt "wow, det här känns Next Gen" en enda gång när jag studerat speltrailers till alla kommande spel - och det är det kommande och svenskutvecklade The Division som fångat mitt intresse. Nu har jag dock fått ytterligare ett spel på samma lista. Jag inser samtidigt att jag kanske inte är helt opartisk, men av det lilla man kan se av teasertrailen av MLB 14: The Show så ser det riktigt lovande ut!

(scrolla till 47 sekunder om du inte orkar höra säljsnack)

Jämförelsebild på Fenway Park från MLB 13: The Show till PS3 och kommande MLB 14: The Show till PS4:

[ia=886075; large]

[ia=886076; large]

#blogg


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Nu börjar det likna Next Gen

Så här vill jag att dom ska behandla min favorit serie WWE Smackdown vs. Raw numera (wwe2k14) Den ligger pinsamt långt efter alla andra sportspel imo


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

.....zzZZZzzzZZZZzzZZZzzzzzZZZZZzzz....

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så här vill jag att dom ska behandla min favorit serie WWE Smackdown vs. Raw numera (wwe2k14) Den ligger pinsamt långt efter alla andra sportspel imo

Tråkigt! Det verkar som att 2K Sports lagt det mesta av sitt krut på NBA 2K-serien, där de tydligen är dominanten bland basketspelen.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Ja fifasen jag tyckte nba2k14 såg snyggt ut till PC..sen såg jag PS4 gameplay. Där snackar vi next-gen också


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar