FZ-pimpa Battlefield 4

Robot
FZ-pimpa Battlefield 4

Fixa tidernas snyggaste emblem när du röjer runt online.

#nyhetstips, #battlefield-4, #dice


Medlem
FZ-pimpa Battlefield 4

Nice!

Medlem
Medlem

Sweet


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Medlem

Det finns många stridsmantra. Som t ex "Vinst eller död.", "Förlust är inget alternativ.", "Lämna ingen bakom." och så finns det också "Om du dör, gör det snyggt.". Varför inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Snyggt! Dock spenderar jag inte en minut till i BF4 förrän Dice fixat one-shot buggen och ljudet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Snyggt! Blir lite smått avundsjuk på folk som är så skillade på att göra coola emblem!

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Snyggt! Dock spenderar jag inte en minut till i BF4 förrän Dice fixat one-shot buggen och ljudet.

Fixades inatt!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Eisenhart73:

Snyggt! Dock spenderar jag inte en minut till i BF4 förrän Dice fixat one-shot buggen och ljudet.

Fixades inatt!

Länk?

Medlem
Skrivet av Micke090:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Eisenhart73:

Snyggt! Dock spenderar jag inte en minut till i BF4 förrän Dice fixat one-shot buggen och ljudet.

Fixades inatt!

Länk?

Patchen släpps nästa vecka:

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Micke090:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Eisenhart73:

Snyggt! Dock spenderar jag inte en minut till i BF4 förrän Dice fixat one-shot buggen och ljudet.

Fixades inatt!

Länk?

Patchen släpps nästa vecka:

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

Game on dårrå!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Jag är lite tveksam till hur han fick till alla runda kanter och lodräta linjer så sömlöst. Bilder ser ut som en vektorbild.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är ju lager på lager, tex så lägger man först en röd cirkel, och sedan på den en svart cirkel med mindre radie för att få till den svängda delen, sedan lägger man på svarta fyrkanter för att ta bort resten av det röda. Sist lägger "bara" på med röda/vita fyrkanter och trekanter : p

Avstängd

game on när spelet blir på rea för min del finner ingen anledning att köpa det för tillfället då många buggar säkerligen ännu kommer finnas ett tag samt så är inte spelet så intressant att jag är sugen att kasta ut fullpris.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är lite tveksam till hur han fick till alla runda kanter och lodräta linjer så sömlöst. Bilder ser ut som en vektorbild.

Tack för komplimangen.

När jag gör emblem använder jag mig av två tillägg till Google Chrome;
1. PerfectPixel som låter mig lägga in valfri bild ovanpå webbläsaren.

2. Better Battlelog som låter mig bl.a. dölja storleksmarkörerna till ett lager, samt flytta lagret pixel för pixel via piltangenterna på tangentbordet.

För att få till de runda formerna använder jag - precis som ovan beskrev - en stor cirkel, och sedan en mindre cirkel inuti för att få till en sorts halvmåne. Därefter kortar jag bort kanterna med två rektanglar - och vips, så har jag en kvarts cirkel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av virror:

Det är ju lager på lager, tex så lägger man först en röd cirkel, och sedan på den en svart cirkel med mindre radie för att få till den svängda delen, sedan lägger man på svarta fyrkanter för att ta bort resten av det röda. Sist lägger "bara" på med röda/vita fyrkanter och trekanter : p

Jag jobbar med grafik och har gjort så i snart 25 år. Mig veterligen kan man inte få till den runda kurvan på "F":et på det sättet utan att det blir en liten "bula" innan den lodräta linjen börjar på vänster sida. F:ets rundade hörn är också mer ovalt än riktigt runt.

Jag ställer mig bara tveksam till att man kan göra FZ-logga på det sättet i BF4 med 18 lager, självfallet kan man göra det lätt i Illustrator eller Photoshop, men inte i deras bristfälliga, lilla layout funktion.

Som sagt, jag bara undrar hur personen gick till väga. Jag vill gärna bli överbevisad


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av walter_iego:

Jag är lite tveksam till hur han fick till alla runda kanter och lodräta linjer så sömlöst. Bilder ser ut som en vektorbild.

Tack för komplimangen.

När jag gör emblem använder jag mig av två tillägg till Google Chrome;
1. PerfectPixel som låter mig lägga in valfri bild ovanpå webbläsaren.

2. Better Battlelog som låter mig bl.a. dölja storleksmarkörerna till ett lager, samt flytta lagret pixel för pixel via piltangenterna på tangentbordet.

För att få till de runda formerna använder jag - precis som ovan beskrev - en stor cirkel, och sedan en mindre cirkel inuti för att få till en sorts halvmåne. Därefter kortar jag bort kanterna med två rektanglar - och vips, så har jag en kvarts cirkel.

Jag tänkte väl det, för det går inte att göra emblemet utan någon "extern" hjälp så att säga. BF4s lilla "emblemverkstad" kunde ha varit bättre.

Bra jobbat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

snyggt emblem!, Men FZ/PCG ni borde kolla över era server inställningar, för det lär ju finnas nån/några anledningar till att den så ofta är tom på folk!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Inaktiv
Medlem

Då hade man FZ emblem!

Medlem

För de lata

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Gick snabbare att bara göra som det står här i tråden.

Medlem
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Morlizer:

Gick snabbare att bara göra som det står här i tråden.

Det tror jag inte, du är säkert nöjd med att ha gjort ett emblem själv men aldrig i livet att du gör det snabbare.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Morlizer:

Gick snabbare att bara göra som det står här i tråden.

Det tror jag inte, du är säkert nöjd med att ha gjort ett emblem själv men aldrig i livet att du gör det snabbare.

Va? Det du menar med videon är väl att man ska "sno" FZ emblemet, och lägga till så att man har det själv?
Isåfall så gick det snabbare att göra som det sas i tråden, att man kopierade koden o klistrade in och sedan enter. Klart.

Medlem
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Morlizer:

Gick snabbare att bara göra som det står här i tråden.

Det tror jag inte, du är säkert nöjd med att ha gjort ett emblem själv men aldrig i livet att du gör det snabbare.

Va? Det du menar med videon är väl att man ska "sno" FZ emblemet, och lägga till så att man har det själv?
Isåfall så gick det snabbare att göra som det sas i tråden, att man kopierade koden o klistrade in och sedan enter. Klart.

Jaha, missförstånd, trodde du menade att man skulle göra det snabbare själv än att kopiera, ser inte vart det står hur man gör det i tråden.

1
Skriv svar