Rome II – dokumentär om slaget vid Teutoburgerskogen

Robot
Rome II – dokumentär om slaget vid Teutoburgerskogen
Medlem
Rome II – dokumentär om slaget vid Teutoburgerskogen

Blev mycket besviken på detta spel. En oerhört skicklig reklamkampanj innan skapade väldigt mycket hype, och jag svalde betet och förhandsbokade.

När jag väl fick spelet så var det en buggig röra. När buggarna var borta och det flöt på bra, så upptäckte jag att AI:n inte expanderade på kartan och att de inte kunde använda belägringsvapen. Sedan så framkom det att det politiska systemet som var en sådan stor grej i förhandstittarna var den simplaste spelmekaniken möjlig. När det sedan gick upp för mig att även striderna var en enda röra där enheter inte höll formation och inga order kunde ges - då hade jag redan tröttnat på grund av att spelet helt enkelt inte engagerar.

Det är ingen "bara ett drag till"-känsla öht, och du har ingen relation till kampanjen. Bara en serie korkade strider mot små försvarslösa lag.

Köp inte - förhandsboka inte nästa. /Ragequit

CJ
Medlem

Bra tips där Vilhelmf. Hoppas de jobbar bort buggarna.

Apropå slaget.

http://www.ourprg.com/?p=50

Medlem

I patch 7 så fixade dom formationer.. typ. Jag kanske är kass men åker ofta på pisk på legendary av välbalanserade AI stacks när jag spelar vissa faktioner, utan mods..

Bara låta det gå en stund, sen prova igen nån patch senare

Medlem

Cool story, bro.

Medlem
Skrivet av Draug:

Cool story, bro.

Cool comment bro.

Medlem
Medlem
Skrivet av Vilhelmf:

Blev mycket besviken på detta spel. En oerhört skicklig reklamkampanj innan skapade väldigt mycket hype, och jag svalde betet och förhandsbokade.

Skicklig är nog inte ordet jag skulle använda. Lögnaktig känns mer passande i sammanhanget. Att i efterhand sitta och titta på deras AI lead designer sitta i sin fåtölj som en jävla pösmunk och kräka ur sig lögn efter lögn om hur bra deras AI är när man vet hur den faktiskt såg ut vid release gör att man får lust att ta ur knytnäven ur fickan och låta den stifta bekantskap med hans ansikte istället.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Vilhelmf:

Blev mycket besviken på detta spel. En oerhört skicklig reklamkampanj innan skapade väldigt mycket hype, och jag svalde betet och förhandsbokade.

Skicklig är nog inte ordet jag skulle använda. Lögnaktig känns mer passande i sammanhanget. Att i efterhand sitta och titta på deras AI lead designer sitta i sin fåtölj som en jävla pösmunk och kräka ur sig lögn efter lögn om hur bra deras AI är när man vet hur den faktiskt såg ut vid release gör att man får lust att ta ur knytnäven ur fickan och låta den stifta bekantskap med hans ansikte istället.

HAhaha Känner exakt samma, årets sämsta spel köp för mig.

Är nära D3/Dragon ages 2 besvikelse på det hela.

Medlem

SEGA..... Jag kommer titta två gånger innan jag köper något som de ger ut.. Mellan Alien Colonial Marines och Rome II så känner jag ingen ambition att någonsin finansiera detta skitföretag någonsin igen.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Vilhelmf:

Blev mycket besviken på detta spel. En oerhört skicklig reklamkampanj innan skapade väldigt mycket hype, och jag svalde betet och förhandsbokade.

Skicklig är nog inte ordet jag skulle använda. Lögnaktig känns mer passande i sammanhanget.

Det ena utesluter inte det andra. Tvärtom är de väldigt tätt sammanflätade när ämnet är marknadsföring.

MEG
Medlem

Tycker spelet är helt ok, nu i och för sig så har jag ganska nyligen köpt spelet och jag har inte tidigare spelat något av denna serie


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

dom kan ju försöka göra en dokumentär om siege battles.

Inaktiv
Skrivet av Brutulv:

I patch 7

Bara det borde räcka som svar varför man aldrig ska köpa ett spel från CA, eller egentligen Sega heller för den delen. Detta drygt tre månader efter release.

Vad gjorde alla recensenter egentligen?

Aja, har communityt lyckats fixa spelet ändå?

Hoppas på en expansion i framtiden iaf, kommer att "införskaffa" den som kompensation för deras blåsning.
För det är väl så dom gör, CA, släpper skit, patchar som galningar och sen kommer en expansion där dom äntligen lyckats med det dom borde gjort från början? Men nej, jag betalar inte igen.

Medlem

Det har hänt väldigt mycket sedan release men det finns utrymme för förbättring framför allt hos AI:n och prestandan.

Nu går det i alla fall att köra co-op utan den förskräckligt långa väntetiden.

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Tycker spelet är helt ok, nu i och för sig så har jag ganska nyligen köpt spelet och jag har inte tidigare spelat något av denna serie

dom värsta problemen kommer när du försöker klätta upp för stegar.;)

MEG
Medlem
Skrivet av doom:
Skrivet av MEG:

Tycker spelet är helt ok, nu i och för sig så har jag ganska nyligen köpt spelet och jag har inte tidigare spelat något av denna serie

dom värsta problemen kommer när du försöker klätta upp för stegar.;)

Hmm ok, det låter som att jag också kommer att få bli upprörd


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Rome II är ett Early Access-spel som säljs som ett fullpris-spel.

1
Skriv svar