Kommer du att köpa Playstation 4 nu?

Robot
Kommer du att köpa Playstation 4 nu?

Inatt släpps Playstation 4 på den svenska marknaden, kommer du att ha en inkopplad lagom till helgen?


Medlem
Kommer du att köpa Playstation 4 nu?

Nej blir aldrig en konsol på release igen efter min 360 gick sönder 8:a gånger xD och nej jag behandla dom inte dåligt! de var i svala områden osv

Medlem

Nej. Vi får se till våren om det kommer intressanta spel till ps4/xbone. Annars uppgraderar jag pc:n

Medlem

Tyvärr inte har inte råd just nu men förhoppningsvis får man en i julklapp ^.^

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Nej. Vår se till våren om det kommer intressanta spel till ps4/xbone. Annars uppgraderar jag pc:n

Du ser fram emot våren antar jag

Medlem

Möjligt, om ett tag.. Om de på nåt sätt gör så att man kan "aktivera" gamla PS3 spel på PSN eller dylikt (då PS3an havererade tidigare i år). I vilket fall som helst vill ha en Dual Shock 4 till PC (och en bluray-spelare igen), så kanske det är lika bra att skaffa en konsol, men inte i nuläget

Medlem

Jag känner mig extremt tveksam. Jag har ett Playstation 4 väntandes på Webhallen för 3890:-, men det finns inga speltitlar som tilltalar mig. Dessa kommer någonstans runt februari-april. Priset ligger just nu på 4390:-. Tror ni priset hinner återgå till ~3890:- till våren, eller bör jag slå till nu för att spara 500:-?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Lolflakes:

Nej. Vår se till våren om det kommer intressanta spel till ps4/xbone. Annars uppgraderar jag pc:n

Du ser fram emot våren antar jag

Haha oj, det blev fel där

Medlem

Klart det blir köp på releasedagen!

Medlem

Japp har en PS4 på g i morgon...blir gött ett par kalla och ASS4 i helgen

(edit måste vara en av större releaserna på några år...extremt tryck på återförsäljarna...fullbokat och slut över allt)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kommer inte få den än, då det är fullbokat...
Fast jag bokade i Augusti.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag avbokade. Vill ha en men sansade mig och insåg att det inte kommer något spel jag vill ha till den. Det skulle vara AC4 men jag spelar det på PC istället.

Köper en när det kommer något spel jag inte kan vara utan.

Medlem

I Would om det inte vore för att den är helt fullbokad.

Medlem

Yes! Bokad på game. Hämtar den och killzone 4 imorgon. Första day one konsollen för mig.

Medlem

Jag har inte råd just nu, det får bli efter årsskiftet

Medlem

Hade gärna gjort det med har fått köp förbud nu när julen närmar sig.
Har varje år lyckats köpa på mig just det tjejen har köpt åt mig i julklapp.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Nej av den enkla anledningen att jag anser att det inte finns spel bra nog att det skulle vara värt att införhandla en konsol just nu. Vet att det handlar om PS 4 i denna artikel men jag har samma tänk om X-box one också. Sedan är jag inte så jätteförtjust i Microsofts hantering av mikrotransaktioner som är som en stor svart fläck som bidrar till att dom verkligen målar in sig ännu mer i ett hörn. Väldigt synd att dom har den atityden mot sina spelare. Säger inte att Sony är några helgon men just nu känns det som det bättre alternativet.

Men jag väntar ett halvår till ett år så får jag se om det kommer spel jag vill spela till PS 4 och om Microsoft börjar ta sitt förnuft till fånga när det gäller behandlingen av kunder.

Tills dess är jag nöjd med min PC och om jag inte är nöjd med vad konsolerna levererar i spelväg så uppgraderar jag den istället.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag känner mig extremt tveksam. Jag har ett Playstation 4 väntandes på Webhallen för 3890:-, men det finns inga speltitlar som tilltalar mig. Dessa kommer någonstans runt februari-april. Priset ligger just nu på 4390:-. Tror ni priset hinner återgå till ~3890:- till våren, eller bör jag slå till nu för att spara 500:-?

Svårt att svara på, beror på hur bra konsolen säljer och andra faktorer. Mitt råd är att köpa en konsol när spelen väl finns ute till den, inte basera ett köp dag ett på spelen som kommer till den. När det gäller teknik lönar det sig väldigt ofta att vänta eftersom saker som är nya har många "barnsjukdomar". Fast du kan ju alltid köpa den och vänta med att spela på den tills du är helt säker på att du vill ha den, så länge du inte öppnar den har du ju ett par dagar på dig att lämna tillbaks den om du skulle ångra dig.
OT:
Nej kommer inte köpa en PS4 imorgon och kommer nog dröja innan så sker (blir nog en förr eller senare dock) för det finns inte några spel som motiverar ett köp. PC har fått nytt liv tack vare alla Kickstarter projekt och indiespel och vissa av dessa har fått mig att känna mig som ett barn igen, det är något som inte hänt på flera år=).

Medlem

Ska stå utanför Elgiganten kl 06.00 imorgon med hopp om att det inte är kö utanför

Medlem

En sak säger jag: Metal Gear Solid V. Den dagen införskaffar jag PS4. Hade det inte varit för att jag redan lirat ut AC4 hade det nog varit annorlunda..

Medlem

Nej. För att den var fullbokad i min butik(kalmar). Så det blir en PS4 bundlat med Killzone när den släpps.

Medlem

Avboka PS4 och köpte mig en Wii-u nu när nya mario kommer. Blir en PS4 i mars när spelen som lockar kommer, AC4 kan jag lira på PC ändå..

Medlem

Fårse om man har råd på december lönen, jag ska ha en PS4 iaf, det är ett som är säkert!

Medlem

Jag hämtar min i natt!

Medlem

japp! har dock inte bestämt om de blir nått spel till och isåfall vilket.. ;P


signatur

Malmö

jag hämtar min om 6 timmar

Medlem

Hämtar min om tja 18 timmar själv :P, blir förvisso inte många spel jag tänt skaffa idag men många kommande jag är intresserad av.

Medlem

Det är ett enormt sug på att köpa på release men jag avvaktar. När det kommit några/något spel jag vill ha då öppnar jag plånboken. Blir nog någon gång under våren antar jag.

Medlem

"We have the freedom to make anything we want"
- Polyphony Digital, Gran Turismo 6

Inaktiv

Fullbokad i många butiker, men alla butiker kan det inte bokas i ,

det kanske är möjligt att få tag i en ps4 i typ nån ica maxi, touys are us eller dylikt ?

Minns att en mindre Elgiganten butik hade en trave med wii u när dom flesta andra ställen hade slut.

123
Skriv svar