Fragzone - Avsnitt 20

Robot
Fragzone - Avsnitt 20

Tio intensiva veckor är slut och vi serverar en säsongsfinal med det passande, nästan ödesdigra temat "Uppföljare som aldrig blev av" - klassiker vi vill ha mer av (såsom Fragzone!). Till vår hjälp tar vi Sveriges mest spelkunniga man.


Medlem
Fragzone - Avsnitt 20
Citat:

Vilken tvåa skulle du finansiera om du hade oändligt med pengar?

Evil Genius 2, utan tvekan. Efter det Hidden & Dangerous 3 och sen NOLF 3.

Moderator | Testpilot

Två avsnitt på bara några dagar? Damn


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att ni inte nämnde Starcraft Ghost eller The Last Guardian! De två spelen jag sett fram emot mest, men som aldrig blivit av.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tre pip när batteriet tog slut=Half Life 3 confirmed!

Medlem

Tror dock en uppföljare till Shenmue 2 är det spelet som är mest eftertraktat nu. Iaf enligt Sony och mig.

Medlem

Kotor 3 någon?

Medlem

Om jag haft oändliga tillgångar hade jag finansierat SimCity 5 alla dar i veckan
Blir ledsen i ögat varje gång man hör om hur EA/maxis kör stads simulator genren i botten med sina äckliga reeboots hit och dit.
Annars mycket bra avsnitt, mina förväntningar är på nästa säsong är högt ställda.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Fy vilket slut! hoppas inte detta är sista säsongen, får ta och dra in en slant och bli supporter någon gång

ELF
Medlem

Startar buffringen. Kommer tillbaka 2 timmar senare efter att ha hjälpt till med julpyntet och ser att det bara har buffrat halvvägs (facepalm). Startar videon och den börjar att buffra om från början (dubbel facepalm).

Får väl ladda ned och dras med ljud som är lite lätt off... Känns så i alla fall...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fan, i slutet där började mitt hjärta dunka lite fastän jag förstod att det var ett skämt.
Jag längtar så otroligt mycket till den dagen då Half-Life 3 blir bekräftat och visas upp för första gången.

Medlem

Tack för en bra och intressant säsong av Fragzone! Jag hoppas att ni kommer tillbaka nästa år och talar mer om spel m.m.

Det var väl investerade pengar enligt mig att bli FZ-supporter och det känns bra att ha bidragit med att den här säsongen kunde bli till verklighet. Ni kan räkna med att jag kommer att fortsätta med min FZ-supporter prenumeration i framtiden och jag hoppas på att fler intresserade spelare också kommer att sluta upp i den härliga gemenskapen av att vara med som FZ-supporter på FZ.se.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av The Gamer:

Tack för en bra och intressant säsong av Fragzone! Jag hoppas att ni kommer tillbaka nästa år och talar mer om spel m.m.

Det var väl investerade pengar enligt mig att bli FZ-supporter och det känns bra att ha bidragit med att den här säsongen kunde bli till verklighet. Ni kan räkna med att jag kommer att fortsätta med min FZ-supporter prenumeration i framtiden och jag hoppas på att fler intresserade spelare också kommer att sluta upp i den härliga gemenskapen av att vara med som FZ-supporter på FZ.se.

Tack! Och sprid gärna Fragzone till nära och kära, tremänningar och ovänner.


signatur
Medlem
Skrivet av Eschricht:

Fan, i slutet där började mitt hjärta dunka lite fastän jag förstod att det var ett skämt.
Jag längtar så otroligt mycket till den dagen då Half-Life 3 blir bekräftat och visas upp för första gången.

De sade visserligen bara att de hade besökt valve:s huvudkontor och pratat med VD:n Gabe Newell, men inte om vad. Det skulle därför kunna vara sant egentligen och behöver därför inte nödvändigtvis handla om Half-Life 3, då Valve har ett brett sortiment av spel ute på marknaden, samt de är grundarna till spelklienten Steam.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Blir garanterat att support en säsong till


signatur

Hellre hårt över än löst på mål.

Medlem

jag tycker absolut att ett backpacker 3 skulle kunna vara intressant. görs det rätt skulle det kunna bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av boota:

jag tycker absolut att ett backpacker 3 skulle kunna vara intressant. görs det rätt skulle det kunna bli hur bra som helst

Hej!

Backpacker 3 finns redan och kom ut för ett par år sedan: http://cdon.se/spel/backpacker_3_the_collection-556928

Det finns dock ingen 4:a ännu.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Backpacker_3


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Eschricht:

Fan, i slutet där började mitt hjärta dunka lite fastän jag förstod att det var ett skämt.
Jag längtar så otroligt mycket till den dagen då Half-Life 3 blir bekräftat och visas upp för första gången.

De sade visserligen bara att de hade besökt valve:s huvudkontor och pratat med VD:n Gabe Newell, men inte om vad. Det skulle därför kunna vara sant egentligen och behöver därför inte nödvändigtvis handla om Half-Life 3, då Valve har ett brett sortiment av spel ute på marknaden, samt de är grundarna till spelklienten Steam.

Christer säger något i stil med "Det här tar oss tillbaka till något som vi pratade om tidigare" och hintar ju därmed rätt friskt om att det rör sig om Half-Life 3 eftersom dem pratade om det tidigare i programmet.

Medlem

HAHAHA DAT ENDING!

Medlem

Personligen dör jag hellre än att få slutet av Grim Fandango förstört av en uppföljare.

Medlem

Tack för en grym säsong!

Skrivet av Rocky Dennis:

Personligen dör jag hellre än att få slutet av Grim Fandango förstört av en uppföljare.

Och då jag följer dig in i döden!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Half-Life 3 insinuerat. Half-Life 3 bekräftat.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Warcraft Adventures: lord of the clans.... ingen uppföljare visst, men synd att det aldrig blev av.

Skribent

Little Big Adventure 3 vill jag ha!

(Och Shenmue 3.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Dark cloud 3, det är det jag vill ha!

Medlem
Skrivet av (ToPGuN):

Kotor 3 någon?

Håller så med dig. Efter tvåan var färdigspelad var det första jag gjorde.

Google - kotor 3.

Om EA bedömer att det är värt att satsa på en uppföljare är jag evigt tacksam. Skiter nästan i om spelet är dåligt, bara jag får ta del av mer lore kring denna (enligt mig själv) mest intressanta del ur star wars historia.

ELF
Medlem

Det finns så många spel jag skulle vilja ha en uppföljare på.

Krush Kill and Destroy
Hexen
Battlefild 1942
Battlefield 2142
Lord of The Rings Battle For Middle Earth
Pharaoh (De måste dock åka tillbaka i tiden så de kan ha med Hans Villius som svensk röstskådespelare)
Unreal Tournament (Som nämndes i avsnittet. Tycker själv UT3 är bra, men på tok för få spelar det och de få servrar som det är folk på är nästan alla låsta.)

Finns självklart många fler spel, men kan inte nämna alla.

Kan ibland få en lite tår i ögat när jag funderar på varför det inte har släppts någon uppföljare till ett visst spel. Visst, studion kan ha gått i stöpet, men någon äger ju fortfarande rättigheterna till spelet. Om det nu är för dyrt att köpa rättigheterna så borde det ju istället gå att få utveckla och sälja det mot att ägaren får royalties för varje såld kopia...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Warcraft 4
Age of Empires 4
Age of Mythology 2
Titan Quest 2
Unreal Tournament 4
Darksiders 3

... är några spel som vi nog aldrig kommer se. Sedan finns det en hel del uppföljare som jag längtat efter men som endast i en annan dimension skulle kunna ha varit värda originalets namn:

Dungeon Siege 3
De flesta nya C&C
Fear 2 och Fear 3
Fable-uppföljarna
Dragon Age II
Battlefield: Bad Company 2 (singleplayer)

Finns många fler, men man kan istället vara glad över att det ändå finns några uppföljare som känns värda att hoppas på, då främst Age of Wonders III och Dragon Age: Inquisition.

Medlem

Alla har olika värde system. Vi alla växer upp på unika sätt så att ha debatt är TOTAL slöseri med tid. Det man kan göra för att göra ett sånt bra köp som möjligt är att hitta en recensent som har ett så likt värde system när det gäller spel som en själv och därefter lyssna på honom och göra en bedömning om man ska köpa spelet eller inte.

12
Skriv svar