Tillfällig rabatt på Forza 5-bilarna

Robot
Tillfällig rabatt på Forza 5-bilarna

För dyra kärror i Turn 10:s Xbox One-racer? Passa på att köpa dem till halva priset – men bara i helgen.

#forza-motorsport-5, #turn-10


Medlem
Tillfällig rabatt på Forza 5-bilarna

Haha. Plåster på såren att ha rabatt och öka intäkterna med antagligen kring 600% när sidor rapporterar om det, utan att ändra någonting? Snacka om att dom får ha sin kaka och äta den också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har de ändrat den där sanslösa prissättningen där det var dyrare att köpa paket med mycket ingame-pengar än att köpa det minsta paketet flera gånger?

Medlem

Räknas det som en nyhet att mikrotransaktioner i ett spel fått rabatt? Då kan jag nämna att CS:GO operation bravo också har blivit lite billigare just nu! Snabbt, gör en artikel om det också!!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Girigt, och lättlurade konsumenter som förstör för oss andra genom att köpa spelet, och därefter köpa "DLC".

Hoppas allting floppar.

MEG
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Räknas det som en nyhet att mikrotransaktioner i ett spel fått rabatt? Då kan jag nämna att CS:GO operation bravo också har blivit lite billigare just nu! Snabbt, gör en artikel om det också!!

Förmodligen skrivet på grund av att de inte har något annat att skriva om, liknar lite Aftonbladet nä nu var jag riktigt elak, jag tar tillbaka det där om Aftonbladet.


signatur

Death is only the beginning

Redaktör

Tanken med nyheten var att lyfta fram detta som något inte alldeles positivt, att Forza 5-ekonomin kommer fortsätta vara kass när rabatthelgen är över. Är det för otydligt?


signatur
Medlem

Vill minnas att någon på allvar klagade över ett Android spel för att de spenderade mellan "40-100 dollars a week!" Det finns verkligen folk som betalar så här mycket pengar för spel... geeze.

Skrivet av Tompa:

Tanken med nyheten var att lyfta fram detta som något inte alldeles positivt, att Forza 5-ekonomin kommer fortsätta vara kass när rabatthelgen är över. Är det för otydligt?

Jag tror inte att alla läste näst sista raden Tompa.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

MEG
Medlem
Skrivet av Tompa:

Tanken med nyheten var att lyfta fram detta som något inte alldeles positivt, att Forza 5-ekonomin kommer fortsätta vara kass när rabatthelgen är över. Är det för otydligt?

Jag tycker det, men det kan också vara jag som är lite seg så här på fredagen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag, dum som jag var, köpte spelet utan att kolla upp att de hade detta system. Fan va besviken man blir när man inser att man betalar fullpris för vad som mest påminner om ett free to play. Urk!

Medlem

De som spelar xbox verkar ju bara få käftsmällar hela tiden, vecka ut och vecka in...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av KaptenKanel:

Jag, dum som jag var, köpte spelet utan att kolla upp att de hade detta system. Fan va besviken man blir när man inser att man betalar fullpris för vad som mest påminner om ett free to play. Urk!

Kan man få tag på alla bilar utan att köpa tokens? De sa att de kommer släppa tio nya bilar varje månad. Kan man köpa dessa med credits också? Tjänar man credits när man spelar online?

Om de ska ha ett sånt här system, så ska fan nya banor vara gratis att ladda ner. Om idioter i princip finansierar DLC av nya gratisbanor genom att köpa bilar med dyra tokens, då kan jag lugnt luta mig tillbaka och garva åt silverskedsbarnen.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av KaptenKanel:

Jag, dum som jag var, köpte spelet utan att kolla upp att de hade detta system. Fan va besviken man blir när man inser att man betalar fullpris för vad som mest påminner om ett free to play. Urk!

Kan man få tag på alla bilar utan att köpa tokens? De sa att de kommer släppa tio nya bilar varje månad. Kan man köpa dessa med credits också? Tjänar man credits när man spelar online?

Om de ska ha ett sånt här system, så ska fan nya banor vara gratis att ladda ner. Om idioter i princip finansierar DLC av nya gratisbanor genom att köpa bilar med dyra tokens, då kan jag lugnt luta mig tillbaka och garva åt silverskedsbarnen.

jag är osäker. ska kolla upp detta ikväll

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av KaptenKanel:

Jag, dum som jag var, köpte spelet utan att kolla upp att de hade detta system. Fan va besviken man blir när man inser att man betalar fullpris för vad som mest påminner om ett free to play. Urk!

Kan man få tag på alla bilar utan att köpa tokens? De sa att de kommer släppa tio nya bilar varje månad. Kan man köpa dessa med credits också? Tjänar man credits när man spelar online?

Om de ska ha ett sånt här system, så ska fan nya banor vara gratis att ladda ner. Om idioter i princip finansierar DLC av nya gratisbanor genom att köpa bilar med dyra tokens, då kan jag lugnt luta mig tillbaka och garva åt silverskedsbarnen.

jag är osäker. ska kolla upp detta ikväll

Det går men jag läste att det tar ca 400 timmar att låsa upp allt
Bara att sätta igång

Medlem

Fast ni glömde att nämna att det kommer att göras mer permanenta justeringar av ekonimin framöver. Men vad de består av kan vi ju bara spekulera om.

"Your Turn 10 team continues to value the input of our Forza community, and we keep a careful eye on in-game data that shows how players progress through our games. Based on the numbers we’ve seen from our first week of FM5, as well as feedback we heard directly from you, we’re in the process of making some changes to the Forza Motorsport 5 economy. But, while we’re putting the final touches on that, we want to make sure everyone continues having a great time with Forza 5"


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av KaptenKanel:

Jag, dum som jag var, köpte spelet utan att kolla upp att de hade detta system. Fan va besviken man blir när man inser att man betalar fullpris för vad som mest påminner om ett free to play. Urk!

Kan man få tag på alla bilar utan att köpa tokens? De sa att de kommer släppa tio nya bilar varje månad. Kan man köpa dessa med credits också? Tjänar man credits när man spelar online?

Om de ska ha ett sånt här system, så ska fan nya banor vara gratis att ladda ner. Om idioter i princip finansierar DLC av nya gratisbanor genom att köpa bilar med dyra tokens, då kan jag lugnt luta mig tillbaka och garva åt silverskedsbarnen.

jag är osäker. ska kolla upp detta ikväll

Det går men jag läste att det tar ca 400 timmar att låsa upp allt
Bara att sätta igång

ojsan, och med mina skillz kommer det ta 3ggr längre tid då

Inaktiv

Men mikrotransanktioner har ju funnits i spel i många år, finns ju en del bilspel där man kan köpa bilar 1 och 1
och spel där man kan köpa vapen medmera för riktiga pengar är ju också mikroköp.

1
Skriv svar