Super Mario 3D World

Medlem

Dålig försäljning av Super Mario 3D World rapporterar nu Gamereactor vilket är ett bakslag mot nintendo och dess konsol WII U. http://www.gamereactor.se/nyheter/134924/Super+Mario+3D+World...

Något som kan öka Wii U:s popularitet i Sverige och i övriga världen är kanske att fortsätta med den satsningen som de nu har gjort på att finnas till för människor som är ute och flyger med diverse flygbolag. Nintendo har knutit ett avtal med det amerikanska flygbolaget Southwest Airlines och gjort deras konsoler tillgängliga för deras resenärer världen över, när de är på flygplatserna och väntar på sina flygplan. http://www.gamereactor.se/nyheter/134854/Nintendo+%F6verraska...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Fast siffrorna är inte så dåliga med tanke på att Wii U bara sålt en miljon konsoller i japan. Dålig journalistik. Dessutom statistiken bara baserad på 3 dagars försäljning.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Fast siffrorna är inte så dåliga med tanke på att Wii U bara sålt en miljon konsoller i japan. Dålig journalistik. Dessutom statistiken bara baserad på 3 dagars försäljning.

Precis! 2014 är året då Wii U kommer börja sälja. Tittar man på 3DS så har den gått i exakt samma fotspår. Drygt 4 miljoner sålda över hela världen under sitt första år med mycket tvivel från alla håll. Sen släpptes Super Mario 3D Land och året efter så var försäljningen av 3DS uppe i 30 miljoner.

Själv så fick jag mitt exemplar idag och har spelat hela kvällen. Det är gudomligt bra. Man måste spela det för att förstå hur jävla skoj det är Inte en enda bana är den andre lik, vilket är ganska vanligt för Mario-spel, och att äntligen få uppleva ett 3D Mario i HD är riktigt magiskt.

Jag hoppas att Super Mario 3D World vinner GOTY, även fast jag innerst inne vet att priset går till GTA V. Dock så tycker jag inte att ett så pass problematiskt spel inte förtjänar den utmärkelsen.

Medlem

Kanske det. Verkar som 90% av konsollspelarna bara spelar FPS och det är inget som Nintendo satsar på direkt. Jag menar de springer ut och köper en PS4 för att spela Killzone som är en otroligt medioker FPS-serie.

Moderator | Testpilot

Har spelat en bra bit in i 3D world nu och det är nog mitt favorit Mario spel. 3D Land till 3DS tyckte jag var riktigt roligt med massa nytänk men det spelet hade sina problem med balansering av power-ups och liknande.

Det här spelet är verkligen nästintill perfekt, så nära det bara går och det TÅL att upprepas gång efter gång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar