ZombiU, hur länge överlevde du?

ZombiU, hur länge överlevde du?

Blir lite nyfiken på hur det går för er som spelar ZombiU, och som trådnamnet frågar, hur länge lyckades du överleva?

Själv är jag riktigt försiktig, nästan feg. Har spelat utan att dö, ca fem timmars speltid. Har tagit mig förbi Buckingham Palace med enbart två nära ögat upplevelser då jag trodde att nu är det kört. Men turen var på min sida och jag gjorde rätt val under press. Och nu känns det som om att när jag dör första gången, så kommer det kännas hårdare än om jag dött i början.

Men hur har det gått för er? Och vad tycker ni om spelet?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag spelar likadant. Tjejen sa att jag spelar som en jävla kärring. Dog en gång igår. Blev 5 timmar och 17min speltid med den gubben.

Medlem

Jag dog första gången jag mötte en Zombie med gastank på ryggen... Inte bra att smälla till med cricketklubban, fan vad irriterad jag var. Har inte tiden nu, men var inte så länge, kanske 3h eller så.

När gubben är dödde, är det inte jobbigt att behöva harva om allt igen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

När gubben är dödde, är det inte jobbigt att behöva harva om allt igen?

Du kan hitta din förra survivor som zombie där han dog, däremot om du dör på vägen dit så förlorar du allt den survivorn hade. Blev av med min pistol med silencer... Hittade aldrig någon mer i hela spelet.

Medlem

Dog direkt, och då menar jag inte i början som man egentligen ska göra. Utan när spelet väl hade börjat.
Spelade inte så mycket mer efteråt. Buggigt, mörkt, fult och ingen aning om vart man ska.


signatur

Den som sover levlar inte.

Inaktiv

Är ZombiU:s bestraffningar i klass med de i Dark Souls?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Är ZombiU:s bestraffningar i klass med de i Dark Souls?

Du kan gå tillbaka till ditt lik och få igen dina grejer ja. Fast du måste döda din zombieversion i ZombiU


signatur

Den som sover levlar inte.

Inaktiv

Låter intressant.. Kul att allt flera utmanande spel ploppar upp på marknaden.
Hur många timmar har ni allesammans njutit av spelet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag har nog spelat 40-50h totalt. Har inte spelat det på ett tag så har inte koll.

Medlem
Skrivet av cordylus:

Jag spelar likadant. Tjejen sa att jag spelar som en jävla kärring. Dog en gång igår. Blev 5 timmar och 17min speltid med den gubben.

Du får kontra med att slänga igång dark souls till ps3, xbox eller pc då och låta henne spela och använda samma argument när hon sitter där på helspänn och smyger sig fram!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har varit en aningen osäker på om man skulle köpa spelet eller inte men efter att ha läst den här tråden så får det nog bli ett köp : P


signatur

Constants and variables

Medlem

Jag som inte ens har ägt en konsol sedan gamecube kom ut utan bara spelat på PC, köpte nyss en Wii U och Zombie U och har försökt spela, men det är ju näst intill omöjligt att styra utan mus och tangentbord.

Hur gör ni? Precisionen med gamepadden blir ju ungefär som när jag försökte spela Quake 1 för första gången med mus på 90-talet, man flänger ju bara runt med siktet upp och ner, höger och vänster. Är ju helt omöjligt att spela effektivt. Gissar på att det inte går att koppla in mus +tgb och lira eller?

Känns som att det här var ett dåligt köp även om spelet säkert är bra, för går det inte att styra vettigt så tappar man ju intresset direkt.

Mindre sensitivitet på siktet, och fortsätt öva


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar