Battlefield: Bad Company är för humoristiskt

Medlem

Är det någon som bryr sig om singleplayer?

dmn
Medlem

Kan de inte bara göra battlefield 1942 med frostbite och mod-support? :/

KoP
Medlem
Skrivet av dmn:

Kan de inte bara göra battlefield 1942 med frostbite och mod-support? :/

Det har dom ju redan gjort för typ 3 år sedan.

Inaktiv

FUCK YOU DICE:evil:NU SKA NI FÖRSTÖRA BAD COMPANY SERIEN OCH GÖRA DEN TILL BATTLEFIELD 5:down:

Medlem

Så storyn ska malas ned tills att den inte innehåller några svärsmälta delar. Tänk vad hemskt och konsumenten måste tugga lite grann.
Bra Dice. Modigt. Ingen köper era spel för story ändå ioförsig. Men ni måste sluta påstå att ni berättar något relevant överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av dmn:

Kan de inte bara göra battlefield 1942 med frostbite och mod-support? :/

Det har dom ju redan gjort för typ 3 år sedan.

3-4 banor på konsol skulle jag inte riktigt kalla en remake på ett spel. Färre fordon, grafik likt bf heroes, endast 32(?)spelare och ingen mod-support.

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Bad Company 2 var så mycket roligare än Battlefield3/4.

*är

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Är det någon som bryr sig om singleplayer?

Ja herr Troll. Det finns många som bryr sig om välgjorda singleplayer-upplevelser.

Inaktiv

CITAT
" – Det är en diskussion kring nischmarknader och massmarknader. Om du vill göra en produkt som är nischad får du färre men gladare fans – vissa kommer inte bry sig, men de som gör det kommer älska det, resonerar han. "

Och de vill rikta in sig på massmarknader för att det säljer bättre. De bryr sig alltså inte om att göra bra spel, bara om spel som passar alla. En chokladsort åt alla, som ingen egentligen gillar, men som alla accepterar. Skitlösning, hellre många olika, men bra, sorter i min påse!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ballong:

Är det någon som bryr sig om singleplayer?

Ja herr Troll. Det finns många som bryr sig om välgjorda singleplayer-upplevelser.

Herr troll?
Antingen du eller jag som inte vet vad det är.

Singleplayer upplevelser är alltid kul när de är bra, men finns det något krigs spel där singleplayer upplevelsen kan mäta sig med de riktigt bra singleplayer spelen?

Säger bara att fokus när det gäller dessa krigs spel kanske bör läggas där det uppskattas mest?

Medlem

Jo, men visst var humorn i Bad Company skön. Riktigt kul.
Sen tonade de ner den i Bad company 2. Haggard var det väl han hette? Han vart ju mycket mer allvarlig i 2:an och det påverkade hela stämningen i spelet. humorn saknades helt enkelt.
Det var ju humorn som gjorde att man kunde återvända till storyn gång efter annan.

Själv var jag ju "tvungen" att spela om Bad Company på Xboxen, då jag hade det till PS3:an först. Njutbart.

Ärligt talat tror jag att ett Bad Company 3 skulle sälja rejält. Just för att BC 2 vart ju hängande i luften och humorn. Jag saknar den humorn i spel idag i den här genren.

Vill minnas att jag läste alldeles nyligen att BC 3 skulle komma i framtiden enligt Bach.

Singleplayern vart ju så skön som sagt. Multiplayern? Tja, det var min första multiplayer upplevelse och det var ju kul, även om man kunde bli "knivad" av sina egna...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Patrich bach är helt clueless.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ballong:

Är det någon som bryr sig om singleplayer?

Ja herr Troll. Det finns många som bryr sig om välgjorda singleplayer-upplevelser.

Herr troll?
Antingen du eller jag som inte vet vad det är.

Singleplayer upplevelser är alltid kul när de är bra, men finns det något krigs spel där singleplayer upplevelsen kan mäta sig med de riktigt bra singleplayer spelen?

Säger bara att fokus när det gäller dessa krigs spel kanske bör läggas där det uppskattas mest?

Det lät nog lite snorkigare än vad som avsågs, jag menade mest att SP inte är någon fluga utan för väldigt många det primära nöjet med spel. Jag är personligen en SP-person och kör i princip aldrig MP. Jag vill därför gärna se en ny fräsig del i Bad Company då kampanjen i BC2 var dökul medan den i BF3 var skit rent ut sagt.

Medlem

DICE har tappat det, BC2 mp del var betydligt bättre än BF3 / 4 mp..

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Ex12fxhtumk

-Wowowowowow, you just said we can blow up anything?
-Pretty much.
-...Anything?
-Pretty much anything!
-HAHAAAAHA, now that IS great news! Hey sarge, check this out!

Jag fastnade aldrig för spelen men humorn är klockren! Den här teasern är helt fantastisk!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag hade nog roligare med BF BC 2 Vietnam än både BF3 och vad jag har med BF4 nu... tyckte det var riktigt kul.

Medlem

Tycker BC1 hadde bäst humor tycket dom var ganska sparsamma i BC2

Medlem

Jag tror att Patrick Bach, precis som resten av DICE, har redan sålt sin själ till EA och det är EA som drar i trådarna. Nästan alla tycker att BC1 och BC2 var och är bästa BF-spelen både när det gäller kampanjen och multiplayerläget.
BF3 och "tillägget" BF4 saknar BF-känslan och gjorda endast i vinstsyfte. DICE gör samma mistag som Microsoft gjorde när Balmer styrde, nämligen snegla på konkurrenterna, i det här fallet COD.
Jag hoppas att någon på DICE läser det här och tar det till nästa möte. Dagdrömma får man väl göra ... eller?? :S

123
Skriv svar