Nvidia: pc-formatet är överlägset konsoler

Robot
Nvidia: pc-formatet är överlägset konsoler
Medlem
Nvidia: pc-formatet är överlägset konsoler

*blush*

Medlem

Det har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

Man kan också undra hur pass utbytbara delarna i deras egen konsol är...


signatur
Medlem
Ozo
Medlem

Bra Nvidia! Kämpa för PC, klart värdig rampljuset.

Medlem

Det är ju inte som att AMD har övergett pc-marknaden. De tävlar konstant om prestandatronen.

Medlem
Skrivet av Margy:

De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

De sa ju iofs samma sak med PS3 som hade en G70, men klart de nog vart lite diskretare. De 'förlorade' ju pengar då med, RSX i PS3 var ju inget high-end kort sätskilt länge, pc e ju nvidias enda hållbara marknad egentligen

Medlem

Detta visste jag redan!


signatur

Meep!

Medlem

hade varit coolt om AMD gick ut och sade samma sak


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Avstängd

Är väl ingen nyhet att pc är överlägset, pc presterar bättre än vad någon konsol gjort och gör.

Medlem
Skrivet av gardin:
Skrivet av Margy:

De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

De sa ju iofs samma sak med PS3 som hade en G70, men klart de nog vart lite diskretare. De 'förlorade' ju pengar då med, RSX i PS3 var ju inget high-end kort sätskilt länge, pc e ju nvidias enda hållbara marknad egentligen

Det som Nvidia tjänar mest pengar på är Tesla och Quadro, dvs superdatorer och arbetsstationer respektive, inte GeForce.

När det gäller konsolerna så har Nvidia sagt att de har bättre saker att göra än att bry sig om konsolerna p.g.a. låga vinstmarginaler på dem. Huruvida sant det är är upp till var man att bedöma.

Medlem

När Sony säljer miljoner ex av PS4...kan man undra om folk bry sig?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hehe, oväntad kommentar då det sitter AMD-chip i Xbone, PS4 och Wii U

Medlem

Vi gjorde nVidia. Och de kan ju inget annat och försvara vad vi byggt åt dom. De kanske inte alltid gör allt rätt, men att hålla spelarna i fokus räcker för mig.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

Allt handlar ju om vem som ger lägst pris.. självklart hade både nvidia och AMD lagt ett bud till Sony och MS..

AMD var helt enkelt billigare, vilket AMD är, mer bang for the bucks, medan nvidia är ultra highend.

AMD passar med till en konsol.

k3m
Medlem

det visste jag redan.

Medlem

pc har ju alltid varit bäst, jag tror inte det kommer ändras. pc för lite mer avancerad spelpublik, konsoll för den lite enklare.


signatur

//monster

Inaktiv

Som sagt, tror väl mycket av uttalandet beror på att de inte har sina komponenter i de nya konsolerna gör en hel del, utan att det istället är AMD i både Xbox och Playstation.

Men håller med honom och att PC ligger oförtjänt lite i skymundan tyvärr. Min personliga åsikt är att spela på PC är så oerhört mycket mer smidigt på i princip alla sätt, exempelvis, du kan byta ut delarna när datorn inte presterar tillräckligt, spelen är oftast billigare och de kan bli snyggare grafiskt med modar och annat.

De som säger att man gillar att använda kontroll istället för mus och tangentbord är det bara att införskaffa en kontroll, och vips så är det bara att köra.

Medlem

PC överlägset konsoler och konsoler överlägset nvidia shield.

Man får vad man betalar för förutom med nvidia shield då du får en bärbar flopp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Man får vad man betalar för förutom med nvidia shield då du får en bärbar flopp.

?

Den har rejäl prestanda och riktigt bra mjukvara, vad är det som är flopp? det är en high-end pryl, inte en 2000 kr konsol som inte orkar 30fps 720p.

Medlem
Medlem
Medlem

Att PC har mer prestanda vet alla redan, kan inte tänka mig det finns folk som trott annat.

Det enda som är synd är att vissa speltitlar utvecklas för konsoler i första hand och inte för PC eller blir dåligt portade till PC och man får inte ut prestandan.

Nu med nya Xbox One och PS4 så kommer ju spelen få ett lyft på konsolerna och PC spelen kommer i och med detta få ett lyft. Vissa speltitlar utvecklas så klart för PC i första hand men portas till konsol.

Som det varit nu har ju många speltitlar begränsats av konsolerna pga deras låga prestanda vs PC.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är självklart att PC är bättre och att konsol är dåligt. Att folk ändå köper konsol är för mig ett stort frågetecken. Har det att göra med marknadsföringen? Det är inte lika "coolt" att köpa en PC.

Jag spelar både på PC och konsol och för min egen del så beror det på att det finns mängder av bra spel på konsol som man aldrig ser skymten av på PC. Dessutom har en del multiplattformsspelen som faktiskt dyker upp berövats av mycket av "spelkänslan" på PC.

Vill du kunna spela bra spel i de flesta genrer behöver man både konsol och PC.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är självklart att PC är bättre och att konsol är dåligt. Att folk ändå köper konsol är för mig ett stort frågetecken. Har det att göra med marknadsföringen? Det är inte lika "coolt" att köpa en PC.

Jag spelar både på PC och konsol och för min egen del så beror det på att det finns mängder av bra spel på konsol som man aldrig ser skymten av på PC. Dessutom har en del multiplattformsspelen som faktiskt dyker upp berövats av mycket av "spelkänslan" på PC.

Vill du kunna spela bra spel i de flesta genrer behöver man både konsol och PC.

ÄNTLIGEN!

Inaktiv

SJÄLVKLART!!!!!!!!

Inaktiv

Det har väl inget med "coolt" att göra utan en smaksak. En del dricker kaffe, andra te. Eller båda.

Acceptera det eller fortsätt lägga onödig tid på krigandet.

Avstängd
Skrivet av Jakobinklubben:

Fräls oss från dumhet och dålighet Nvidia! Tack!

Det är självklart att PC är bättre och att konsol är dåligt. Att folk ändå köper konsol är för mig ett stort frågetecken. Har det att göra med marknadsföringen? Det är inte lika "coolt" att köpa en PC.

Jag äger bådadera, pc när jag vill spela lite mer intensivt och konsol när jag vill spela lite mer slött. Det är inget fel på konsoler, men man ljuger för sig själv ifall man skulle säga att konsoller presterar bättre och är rent allmänt bättre än pc.

Medlem

Och konsoler är mer skonsamma mot din plånbok. Och nej alla pc-fjantar som kommer att påstå att PC-spelande inte är dyrt. Eftersom PC-utvecklingen går otroligt fort, så fort så att en dator som är 4-5 år gammal kommer gå så trögt att man vill slå sönder den om man inte har bytt ut nånting.

123
Skriv svar