Ryse: Son of Rome
Ryse är ett actionspel som alla andra. Men bortom de blodiga striderna finns ett romarrike att sluka med ögonen; en yta som är ett löfte om en vacker framtid.
#ryse-son-of-rome, #crytek, #microsoft, #sony, #killzone-shadow-fall
Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:
Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!
Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:
Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...
Du har uppenbarligen aldrig varit i strid på riktigt.
Visste du inte att folk alltid står artigt och väntar på sin tur i krig i verkligheten? Allt annat vore ju faktiskt närmast oförskämt.
Det känns som vi har sett denna typ av spel förut (allt för ofta). Springa en bit slåss en bra stund, i detta fall tror jag de svagare fienderna alltid tål 4st hugg oavsett vad du gör. Springer en bit slåss en bra stund en kort filmsekvens sedan slåss springa osv. Konceptet alltså tidsperioden tyckare jag om men det känns som de kunnat göra så mycket mer...
Death is only the beginning
Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?
Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.
Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.
Du har uppenbarligen aldrig varit i strid på riktigt.
Visste du inte att folk alltid står artigt och väntar på sin tur i krig i verkligheten? Allt annat vore ju faktiskt närmast oförskämt.
Där ser man. Det är vid dessa tillfällen som det märks att jag inte gjorde lumpen.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Med risk för att jag kommer att få skit upp över öronen så kan man likna detta spel som en vacker kvinna.
Spelar ingen roll hur snygg hon är, om hon saknar intelligens så kan det vara kul ett tag att leka med tuttarna men efter ett tag så tröttnar man, det yttre är inte allt. I alla fall om man vill spendera en längre tid med henne
Death is only the beginning
Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?
Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.
Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.
tror mer att dom gömmer det för att minska shitstormen och inte för att dom ansede att QTE inte passade i spelet.
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!
Funktionen att spela in såpass lätt måste ju vara guld för recensenter som vill visa upp lite gameplay ifrån nya spel.
Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?
Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.
Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.
tror mer att dom gömmer det för att minska shitstormen och inte för att dom ansede att QTE inte passade i spelet.
Nej, precis. Och därför skämdes de eftersom de vet att de flesta hatar QTE och försökte dölja det.
Med risk för att jag kommer att få skit upp över öronen så kan man likna detta spel som en vacker kvinna.
Spelar ingen roll hur snygg hon är, om hon saknar intelligens så kan det vara kul ett tag att leka med tuttarna men efter ett tag så tröttnar man, det yttre är inte allt. I alla fall om man vill spendera en längre tid med henne
Det där med att tröttna på att leka med tuttar vettefan hur väl det stämmer, annars var det en god liknelse!
Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!
Fruktansvärt dålig kvalitet, med andra ord.
Helt okej recension. Lite för mycket utsvävande formuleringar för min smak, går gärna rätt på sak. Hade uppskattat att du nämnt kameran; flöt den på som man förväntar sig, fastnar den i vissa vinklar och följer den alltid efter eller blir den statisk ibland? Lite jag funderar över
Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:
Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...
Jag kanske är ute och cyklar men är det inte troligt att dom satsat på att efterlikna ramping-effekterna som dom använde i 300?
Jag har inga kommentarer på spelet eller recensionen men rampandet i 300 är nog den absolut vackraste återgivningen av slaffs jag någonsin sett.
Vore väl inte helt otänkbart att utvecklarna satsat på två flugor i en smäll och blandat in lite häftigt från "den där filmen som folk tyckte var cool förut" samtidigt som de gjort det enklare för spelaren att kötta dom stackars barbarerna på ett enkelt sätt.
Helt okej recension. Lite för mycket utsvävande formuleringar för min smak, går gärna rätt på sak. Hade uppskattat att du nämnt kameran; flöt den på som man förväntar sig, fastnar den i vissa vinklar och följer den alltid efter eller blir den statisk ibland? Lite jag funderar över
Jag har inte upplevt några problem med kameran i Ryse, den gör det den ska.