Problem att logga in på PSN

Robot
Medlem
Problem att logga in på PSN

Att dom aldrig lär sig >_<


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

KoP
Medlem

Jämt så underskattas det hur stort tryck det kommer bli på servrarna vid spelsläpp och dylikt. *suck*

Kräma på som 17 istället för att ta ett steg tillbaka och säga:
-Nämen det här borde räcka.

Medlem

Hm, för mig gick det skitbra, tankade patchen på 1 minut, sedan smooth sailin'.

Kanske bara hade tur då?

Medlem
Skrivet av KoP:

Jämt så underskattas det hur stort tryck det kommer bli på servrarna vid spelsläpp och dylikt. *suck*

Kräma på som 17 istället för att ta ett steg tillbaka och säga:
-Nämen det här borde räcka.

Jo jag tror många företag vill köra på "köp in massa servrar/serverkraft och dylik infrastruktur för att klara av första vågen sen ha alldeles för mkt i onödan ganska snart"

Medlem

Har än så länge inte lyckats logga in på mitt konto i huvud taget, vart ingen bra ide att skaffa spel digitalt ><. Har försökt snart i 5 timmar.

Medlem

Det har fungerat bra för mig men kan inte köpa spel i affären :/


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Skribent

Patchen laddades ner innan jag hann säga flaska, men sedan gick det utför. Kommer inte ihåg mitt lösenord och kan inte hämta ett nytt heller.

Tills allt är som det ska: Rövstation 4.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har fungerat hela förmiddagen.. Men på kvällen.. Suck.. Vi som vart sugna på BF4 .. Så tråkigt..

Jävla vad smidig konsollen ha varit annars..

Laddat ner gratis spelen plus DC online.. Kört lite där å sedan något propeller plan spel..


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem

Det är ju bara att blicka tillbaks på release av tex Diablo3 och senaste battle field. Ingen är beredd på trycket vid release. End of story

Medlem

Det handlar säkert inte alltid om att underskatta. Det är ju inte bara att sätta in mer CPU, bandbredd, minne osv som styr hur det funkar. Det är mer komplext än så. Det är ju inte direkt få användare som ska logga på och det är ganska orimligt att bygga ett system som skulle kunna hantera att precis alla loggar på precis samtidigt osv.

Det viktiga är att man får ordning på problemen rimligt snabbt. Typ inom en vecka eller så. Tycker man får ha lite tålamod också.......

Inaktiv

Har sett ett videoklipp på Yotube om att det ska vara möjligt att byta sitt psn name på ps4 typ som man kan byta gamertag på Xbox,
en funktion man sett en hel del spelare fråga efter i diverse forum.

Den funktionen lär dyka upp inom en snar framtid.

Medlem

Fick ner patchen utan problem och drog sedan ner Resogun och lite annat. Detta funka runt 12:00, sen vid 16-17 när jag drog igång den igen var det kört att logga in på psn.

Det löser sig förhoppningsvis snarast.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av gve_david:

Det är ju bara att blicka tillbaks på release av tex Diablo3 och senaste battle field. Ingen är beredd på trycket vid release. End of story

Det finns inga vettiga ursäkter till att skaffa en enorm serverpark för 'day 1', det kostar nämligen hutlöst mycket pengar. Dock borde en skiva med tillhörande patch kunna medfölja paketet...

Medlem

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Medlem
Skrivet av Rhasget:

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Talar du om weekend offers? Ser inget som tyder på black friday...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Trassel vid lansering inom spelbranschen?

Oj vad förvåningssmurfarna hoppar nu


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Talar du om weekend offers? Ser inget som tyder på black friday...

Står inte specifikt att det är en Black Friday sale men de kör en extra weekendsale i samband med detta och sedan startar Christmas deals på söndag med större titlar på rea varannan dag.

Medlem

Har fungerat rätt så bra för mig, körde patchen via usb minne sen var det inga problem att logga in på psn. Har laddat ner warframe och spelat en del killzone

Medlem
Skrivet av Rhasget:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Talar du om weekend offers? Ser inget som tyder på black friday...

Står inte specifikt att det är en Black Friday sale men de kör en extra weekendsale i samband med detta och sedan startar Christmas deals på söndag med större titlar på rea varannan dag.

Om du inte lyckats ta dig in så finns det ändå inget av värde.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Verkar som det funkar fint nu

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Talar du om weekend offers? Ser inget som tyder på black friday...

Står inte specifikt att det är en Black Friday sale men de kör en extra weekendsale i samband med detta och sedan startar Christmas deals på söndag med större titlar på rea varannan dag.

Om du inte lyckats ta dig in så finns det ändå inget av värde.

Har köpt fyra spel (Dokuro, MUD, Magic 2014 och Call of Juarez Gunslinger) och pga strulet som varit har ett köp gått igenom utan att pengar drogs Dras förmodligen senare, men känns bra nu.
Priserna är såpass låga så även om det mesta är mediokra spel så drar det köpare och framförallt mer trafik till servrarna.

Medlem

New Name - Less Functions = PS4


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av henks:
Skrivet av KoP:

Jämt så underskattas det hur stort tryck det kommer bli på servrarna vid spelsläpp och dylikt. *suck*

Kräma på som 17 istället för att ta ett steg tillbaka och säga:
-Nämen det här borde räcka.

Jo jag tror många företag vill köra på "köp in massa servrar/serverkraft och dylik infrastruktur för att klara av första vågen sen ha alldeles för mkt i onödan ganska snart"

Du menar som att erbjuda 300 000 servrar som Xbox Live? PSN har alltid varit kasst, varför skulle det vara annorlunda bara för att det är en ny konsol?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Du menar som att erbjuda 300 000 servrar som Xbox Live? PSN har alltid varit kasst, varför skulle det vara annorlunda bara för att det är en ny konsol?

Alltid varit kasst? Jo, tjena.
Spelar ingen roll hur många servrar som står och tuffar bakom Live. Jag har ändå fått mer för mina pengar av psn+ än Live har gett mig.
Massor av kvalitativa titlar och en (i mitt tycke) mogen online scen, kontra fler funktioner och en scen med gapiga snorungar.
Är just därför mitt xbox dammat igen och min ps3 gått varm senaste åren.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kom inte ihåg mitt lösen till PSN, hade remember på inloggningen till PS3n. Fick vänta då password reset sidan var under maintenance. Fixade lösen efter att ha varit på bio, loggade in and smooth sailin.

Medlem
Skrivet av Rhasget:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rhasget:

De har även dragit igång en rea idag iom Black Friday. Känns som ett dumt val på releaseday.

Talar du om weekend offers? Ser inget som tyder på black friday...

Står inte specifikt att det är en Black Friday sale men de kör en extra weekendsale i samband med detta och sedan startar Christmas deals på söndag med större titlar på rea varannan dag.

Om du inte lyckats ta dig in så finns det ändå inget av värde.

Har köpt fyra spel (Dokuro, MUD, Magic 2014 och Call of Juarez Gunslinger) och pga strulet som varit har ett köp gått igenom utan att pengar drogs Dras förmodligen senare, men känns bra nu.
Priserna är såpass låga så även om det mesta är mediokra spel så drar det köpare och framförallt mer trafik till servrarna.

Är som steamrea. Du köper en massa spel för 30kr och en hel del som du aldrig spelar färdigt


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Kom inte ihåg mitt lösen till PSN, hade remember på inloggningen till PS3n. Fick vänta då password reset sidan var under maintenance. Fixade lösen efter att ha varit på bio, loggade in and smooth sailin.

Samma problem här, men jag satt med kvällsölen och stirrade på tvn istället. Tålamod är en dygd.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Rockartisten:

Du menar som att erbjuda 300 000 servrar som Xbox Live? PSN har alltid varit kasst, varför skulle det vara annorlunda bara för att det är en ny konsol?

Alltid varit kasst? Jo, tjena.
Spelar ingen roll hur många servrar som står och tuffar bakom Live. Jag har ändå fått mer för mina pengar av psn+ än Live har gett mig.
Massor av kvalitativa titlar och en (i mitt tycke) mogen online scen, kontra fler funktioner och en scen med gapiga snorungar.
Är just därför mitt xbox dammat igen och min ps3 gått varm senaste åren.

Tycker det är tvärtom jag angånde småungar,
där jag bor har varenda 12 åring en ps3 och enbart vuxna Xbox 360,
det är ju som att titta på en kalle anka film när man lirat cod eller Battlefield,
man hör många småungar med pipga röster som sitter och småsjunger och jäklas,
du är väl medveten om att faktum är att det är i Sonys värld där småungar knör mest.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Tycker det är tvärtom jag angånde småungar,
där jag bor har varenda 12 åring en ps3 och enbart vuxna Xbox 360,
det är ju som att titta på en kalle anka film när man lirat cod eller Battlefield,
man hör många småungar med pipga röster som sitter och småsjunger och jäklas,
du är väl medveten om att faktum är att det är i Sonys värld där småungar knör mest.

Då har vi båda helt enkelt haft en jädra otur.

För övrigt har psn funkat utan problem för mig idag. Hoppas det håller sig så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar