Ryse: Son of Rome

Robot
Ryse: Son of Rome

Ryse är ett actionspel som alla andra. Men bortom de blodiga striderna finns ett romarrike att sluka med ögonen; en yta som är ett löfte om en vacker framtid.

#ryse-son-of-rome, #crytek, #microsoft, #sony, #killzone-shadow-fall


Medlem
Ryse: Son of Rome

Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:

Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av conthox:

Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:

Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...

Du har uppenbarligen aldrig varit i strid på riktigt.

Visste du inte att folk alltid står artigt och väntar på sin tur i krig i verkligheten? Allt annat vore ju faktiskt närmast oförskämt.

Medlem

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

MEG
Medlem

Det känns som vi har sett denna typ av spel förut (allt för ofta). Springa en bit slåss en bra stund, i detta fall tror jag de svagare fienderna alltid tål 4st hugg oavsett vad du gör. Springer en bit slåss en bra stund en kort filmsekvens sedan slåss springa osv. Konceptet alltså tidsperioden tyckare jag om men det känns som de kunnat göra så mycket mer...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av starboy83:

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.

Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Du har uppenbarligen aldrig varit i strid på riktigt.

Visste du inte att folk alltid står artigt och väntar på sin tur i krig i verkligheten? Allt annat vore ju faktiskt närmast oförskämt.

Där ser man. Det är vid dessa tillfällen som det märks att jag inte gjorde lumpen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MEG
Medlem

Med risk för att jag kommer att få skit upp över öronen så kan man likna detta spel som en vacker kvinna.
Spelar ingen roll hur snygg hon är, om hon saknar intelligens så kan det vara kul ett tag att leka med tuttarna men efter ett tag så tröttnar man, det yttre är inte allt. I alla fall om man vill spendera en längre tid med henne


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av Margy:
Skrivet av starboy83:

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.

Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.

tror mer att dom gömmer det för att minska shitstormen och inte för att dom ansede att QTE inte passade i spelet.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

KoP
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!

Funktionen att spela in såpass lätt måste ju vara guld för recensenter som vill visa upp lite gameplay ifrån nya spel.

KoP
Medlem
Skrivet av starboy83:

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

Det var t.o.m meningen att detta spel skulle bli en fullfjädrar kinect titel. Men tack och lov skrotades det.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av starboy83:
Skrivet av Margy:
Skrivet av starboy83:

Hmm, vad hände med alla QTE? Var det inte det här spelet som hade massa sånt eller blandar jag ihop det med något annat spel?

Fortfarande samma sak men de bytte ut knappsymbolerna mot att motståndarna får en "aura" i olika färger istället.

Ha ha okej. Låter som att de skämdes lite och försökte dölja det så gott det gick.

tror mer att dom gömmer det för att minska shitstormen och inte för att dom ansede att QTE inte passade i spelet.

Nej, precis. Och därför skämdes de eftersom de vet att de flesta hatar QTE och försökte dölja det.

Medlem

Utan att ha läst recensionen ännu, men inget minus för Quicktime events:D?

Medlem

Smart drag av Microsoft att ge Crytek i uppdrag att göra ett releasespel. Dom är medelmåttiga "gameplayers", men geniala grafiker, vilket är precis vad en konsol behöver i starten.

Medlem

jag har inte spelat det men såg en stream och jag tyckte det såg kul ut.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MEG:

Med risk för att jag kommer att få skit upp över öronen så kan man likna detta spel som en vacker kvinna.
Spelar ingen roll hur snygg hon är, om hon saknar intelligens så kan det vara kul ett tag att leka med tuttarna men efter ett tag så tröttnar man, det yttre är inte allt. I alla fall om man vill spendera en längre tid med henne

Det där med att tröttna på att leka med tuttar vettefan hur väl det stämmer, annars var det en god liknelse!

Medlem

Men den stora frågan är...finns det fiskar i vattnet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

dmn
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Med Xbox One kan man spela in de senaste 30 sekunderna av gameplay genom att säga "Xbox record that". De två första filmerna i recensionen spelade jag in på det sättet, så nu vet ni ungefär vilken kvalitet det bli på klippen man skapar!

Fruktansvärt dålig kvalitet, med andra ord.

Medlem

Helt okej recension. Lite för mycket utsvävande formuleringar för min smak, går gärna rätt på sak. Hade uppskattat att du nämnt kameran; flöt den på som man förväntar sig, fastnar den i vissa vinklar och följer den alltid efter eller blir den statisk ibland? Lite jag funderar över

Medlem
Skrivet av conthox:

Varning, följande text kan uppfattas som stötande för känsliga (konsol)spelare:

Är det jag, eller vad är det med dom där svängiga nästan ryckiga striderna som man ser allt mer? Slag, paus, *sving* slag på nästa, paus, slag osv osv. Det känns så... konsol. Typ, tryck knapp A, håll inne X och B för att ladda och slå nästa, tryck Z.... ni fattar. Det är liksom inte en smidig fight med rörelser som avlöser varandra, utan det är action *1 sek* action *1 sek*. Värst blir det när striden pausas bara för att man skall hinna trycka en knappkombo och/eller markera en viss specialrörelse...

Jag kanske är ute och cyklar men är det inte troligt att dom satsat på att efterlikna ramping-effekterna som dom använde i 300?

Jag har inga kommentarer på spelet eller recensionen men rampandet i 300 är nog den absolut vackraste återgivningen av slaffs jag någonsin sett.

Vore väl inte helt otänkbart att utvecklarna satsat på två flugor i en smäll och blandat in lite häftigt från "den där filmen som folk tyckte var cool förut" samtidigt som de gjort det enklare för spelaren att kötta dom stackars barbarerna på ett enkelt sätt.


signatur
Medlem

Kommer spela!

Medlem

Usch, såg ju fruktansvärt tråkigt ut. Tittade på let's play och tängde av efter 5 minuters stridande. Stridssystemet ser ju otroligt tråkigt ut. Fattar inte hur det kan få en 3a.

Skribent
Skrivet av BeeJac:

Helt okej recension. Lite för mycket utsvävande formuleringar för min smak, går gärna rätt på sak. Hade uppskattat att du nämnt kameran; flöt den på som man förväntar sig, fastnar den i vissa vinklar och följer den alltid efter eller blir den statisk ibland? Lite jag funderar över

Jag har inte upplevt några problem med kameran i Ryse, den gör det den ska.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar