Bada med Kinect

Robot
Inaktiv
Bada med Kinect

Mycket märkligt. Även om produkten i sig inte intresserar mig så finner jag konceptet spännande och hoppas på att få läsa mer om detta projekt i framtiden.

PCG Ankan reser vidare och sprider ondska.. eh, jag menar framsteg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Känner mest för att säga, fan va mycket skit de hittar på. Men samtidigt antar jag att det är alla idiotmenlösa uppfinningar som slutligen leder till riktigt bra idér

Kan de projicera saker ner så här i vattnet, så kan man ju fixa akvarier utan behov av fiskar. Då kan man ju själv välja vad som ska simma omkring i vattnet


signatur

K9
:.:

Medlem

Såg detta för ett par månader sen, ganska häftigt

Medlem
Skrivet av Isaacgood:

Såg detta för ett par månader sen, ganska häftigt

Samma här, en rolig grej faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Egentligen vill MS bara spionera på heta damer i badkaret.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Först krävde de konstant uppkoppling och nu vill de att spelarna ska bada i vit vätska.

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Egentligen vill MS bara spionera på heta damer i badkaret.

Om NSA bara hade möjligheten men inte motivationen innan så är ju det problemet "löst" ifall de lyckas sälja folk idén att montera internetanslutna kameror över sina badkar.

Verkar vara en rolig leksak dock, men är troligen ännu roligare att hacka.

Medlem

Känns ju tryggt att bada naken framför Kinect.

Avstängd
Skrivet av Theo B:

Först krävde de konstant uppkoppling och nu vill de att spelarna ska bada i vit vätska.

Dock skrev dom badsalt så det är ju inte precis något märkvärdigt med det, och skulle gissa på att det duger att ha ett vitt badkar bara.

Medlem

team deathmatch i badhuset

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Theo B:

Först krävde de konstant uppkoppling och nu vill de att spelarna ska bada i vit vätska.

Dock skrev dom badsalt så det är ju inte precis något märkvärdigt med det, och skulle gissa på att det duger att ha ett vitt badkar bara.

Poängen är att det behövs något i vattnet som producerar ett vitt, jämnt skum som håller i sig (och inte är farligt eller ohygieniskt).

Det kommer inte funka om vattnet är klart men badkaret vitt - då ser det, för Kinecten, ut som att hela din nakna kropp ligger över skumytan. När den liksom är på jakt efter t.ex. en hand som kommer up ur skummet.

Detta för att klart vatten inte reflekterar ljuset nämnvärt. Vitt skum reflekterar dock ljuset till väldigt stor del, vilket gör att man kan "måla" på det med färgat ljus. Skillnaden på att lysa med en projektor på en vit vägg och på en stor klar glasruta.

Medlem

Känns som en gimmick. Nytänkande i all ära men allt jag vill ha är bra spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Känns som en gimmick. Nytänkande i all ära men allt jag vill ha är bra spel.

Spel? Pfff... Häng med i utvecklingen! Nu är det badskum som gäller!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Känns som en gimmick. Nytänkande i all ära men allt jag vill ha är bra spel.

Spel? Pfff... Häng med i utvecklingen! Nu är det badskum som gäller!

Medlem

Denna känns betydligt tuffare

kinect med sand
Eller
mer av samma men bättre

Använder kinect med sand istället och är rätt gammal...

Kan tänka mig något populus liknande eller tower defense aktigt med denna

Edit:fixade länken 3ggr, inte lätt med padda....

Medlem

Då kommer nästa problem... Ta med tv-spelet till badkaret eller ta badkaret till tv-rummet.
I-lands problemen hopar sig

Medlem

Folk är ibland riktigt korkade hörde att det var JAPANER som utveckla det på en projektor som skulle kunna funka med Kinect så har MS inte något med skiten att göra men att Personen här riktade det på MS .

Cuz


signatur

Requiēscat in pāce ~

Inaktiv

Film ifrån hemsidan:

1
Skriv svar