Det absolut bästa med Playstation 4

Flakmonkey
Det absolut bästa med Playstation 4

Har nu spenderat en hel del tid med Playstation 4 och har kommit fram till vad det bästa med den här nya generations maskin från Sony är. Det är inte den förbättrade grafiken och inte heller möjligheten att dela med dig av dina bravader på ett enkelt sätt. Nej det absolut bästa med ps4 är laddningstiderna. De är närmast obefintliga jämfört med hur det var på ps3.

Ett bra exempel på det är FIFA14 som jag spelade med några kompisar igår kväll/natt. Sätter man igång det på den gamla ps3an hinner man gå på toa innan man är inne i en match och väl i matchen tar varje spelavbrott en halv evighet. Nu tar det inte ens en minut från start tills du är redo för avspark och väl i matchen hinner du inte ens dricka när det blir spelavbrott. Det är faktiskt en enorm skillnad som betyder mycket även om det inte förändrar spelen i sig.

#blogg

Det absolut bästa med Playstation 4

Yeej! Men, hur lång tid tog det att installera FIFA14?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Vet inte, tog några sekunder innan man kunde börja spela en match mellan barca och real och sen installerades spelet i bakgrunden. Snyggt sätt att dölja installationstiden

OK; det låter bra. Jag läste något spel tog upp till 40 minuter att installera?

Har du införskaffat "KillZone: Shadowfall" än?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Japp, inte hunnit spela det ännu dock. Vill kunna sitta en längre stund och spela det, kanske imorgon. Resogun har jag spelat och det är lika bra som jag räknade med. nba2k14 spelade jag hos en polare och kom fram till att jag måste ha det

Skägg.
10 Chambers

Nej, det bästa är hörlursutgången på kontrollen!


signatur
Medlem

Instämmer, sjukt imponerande laddningstider!

Jag måste också erkänna att jag diggar möjligheten att kunna gå in och kolla på när andra streamar sina spel, Sony kunde inte gjort det enklare än vad de gjort. Jag satt i 2h i natt och kollade på en amerikan som spelade NBA 2k14 samtidigt som han kommenterade spelet och sin match, riktigt underhållande!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

går det att sätta in ssd i den om man skulle vilja ?

Flakmonkey
Skrivet av Loltron:

går det att sätta in ssd i den om man skulle vilja ?

Japp det ska vara väldigt lätt uppenbarligen

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Loltron:

går det att sätta in ssd i den om man skulle vilja ?

Japp det ska vara väldigt lätt uppenbarligen

Då lär ju laddningstiderna på nedladdade/installerade spel vara näst intill obefintliga ifall man nu har en ssd med tillräckligt utrymme, testa åt oss och berätta !

1
Skriv svar