Duellen – Playstation 4 mot Xbox One

Inaktiv
Skrivet av Vioche:
Skrivet av StraxDax:

Har redan Xbox One och siktet var inställt på den hela tiden ,
handkontrollen, polarna, achivmentspoängen är den viktigaste anledningen,
Spel som Halo och Gears of war har man aldrig gillat så nu ser man fram emot alla nya spel ip som är på G till One.

I väntan på att One spelen släpps i Sverige så tar man bara russinen ur kakan av dom spel som släpps på 360 kommande månader.
Ett av russinen är ju World of tanks som kommer snart på 360'n

achivementspoängen?!? skojjar du med mig? är det verkligen bland det viktigaste ?

jopp, för mig och säkerligen fler så är achivmentspoängen ett nöje, för mig är det en extra sporre att verkligen köra igenom ett spel som man annars lagt i spelhögen halvt igenomspelad,

detsamma gäller Playstationspelare, att få trohpies när man klarar vissa saker är ett nöje.

Jag njuter av bra spel och får en extra kick av awardsen, låter tokigt kanske men sån är jag.

Medlem

VINNARE: PC

Det är så dååligt att inte inkludera iaf ett spel i ett paket för nästan 5000 kr, så svagt, så fattigt så det finns inte.Denna kritik riktas mot både M$Och Sony, ge för fan inte bort något gratis!.

Nytt grafikkort för 5000 kr är smaskens iaf, och gissa vad det klarar spelen i över 60Fps i Nextgen grafik!

Medlem

Anledningen till höjningen av pris på PS är ju att efterfrågan är så hög och kvantiteten av konsoller inte är lika hög. Då höjs så klart priset, kommer det bli likadant när xbone släpps så kommer ju priset antagligen ligga högre också. Jag fick mitt PS4 för 3600 spänn just för att jag beställde tidigt innan priserna var satta (just efter E3). Men priset är "egentligen" som billigast 3800 för PS4.

Inaktiv
Skrivet av Zpartan:

VINNARE: PC

Det är så dååligt att inte inkludera iaf ett spel i ett paket för nästan 5000 kr, så svagt, så fattigt så det finns inte.Denna kritik riktas mot både M$Och Sony, ge för fan inte bort något gratis!.

Nytt grafikkort för 5000 kr är smaskens iaf, och gissa vad det klarar spelen i över 60Fps i Nextgen grafik!

Vad yrar du om ?
Jag fick Fifa 14 med min engelska Xbox One ,
och när One släpps i Sverige då får folk nya Forza eller nåt annat spel när dom köper maskinen,
om något gratisspel fås med ps4 vet jag inte.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Xbone vinner ronden inspelning och streaming?
Xbone spelar in de senaste 30 sek.
PS4 de senaste 15 min.

Du kan spela in mer på One om du snappar Game DVR (5 minuter), har mer flexibilitet i och med råfilen till Skydrive samt har stöd för tredjepartscapture som ger dig "oändlig" inspelningstid. Playstation 4 kan streama och lägga upp dina 15 minuter på... Facebook endast.

Premisserna kan ändras med uppdateringar (Youtube?) men idag är Xbox One en mer kapabel maskin på den fronten.

Jag kan garantera att det kommer en uppdatering som ser till att man kan ladda upp direkt till sitt konto på Youtube. Det gäller bara att få allt att klappa.

Det gäller ju som sagt båda plattformarna. Dumpar PS4 sin hdmi-spärr som hindrar tredjepartslösningar och låter oss komma åt råfilen är ronden oavgjord. Idag är Xbox bättre på den fronten.


signatur
Inaktiv

Jag gillar Sonys prylar mer överlag men att PS4 skulle vinna gällande handkontroll... nä det har jag svårt att svälja faktiskt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Xbone vinner ronden inspelning och streaming?
Xbone spelar in de senaste 30 sek.
PS4 de senaste 15 min.

Du kan spela in mer på One om du snappar Game DVR (5 minuter), har mer flexibilitet i och med råfilen till Skydrive samt har stöd för tredjepartscapture som ger dig "oändlig" inspelningstid. Playstation 4 kan streama och lägga upp dina 15 minuter på... Facebook endast.

Premisserna kan ändras med uppdateringar (Youtube?) men idag är Xbox One en mer kapabel maskin på den fronten.

Jag kan garantera att det kommer en uppdatering som ser till att man kan ladda upp direkt till sitt konto på Youtube. Det gäller bara att få allt att klappa.

Det gäller ju som sagt båda plattformarna. Dumpar PS4 sin hdmi-spärr som hindrar tredjepartslösningar och låter oss komma åt råfilen är ronden oavgjord. Idag är Xbox bättre på den fronten.

Jag förstår plötsligt ditt resonemang solklart


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

om jag ska vara ärlig har jag inte sett något bra med VHSbox one , kanske vi får se mer längre fram

Medlem

Jag köpte min xbox one från Tyskland och är stormförtjust i den. Man kan inte hyra film i dashbord än men allt annat fungerar.

Edit: Om man ska handla spel på gamestore uk så får man hitta på en engelsk billingadress. Själv bor jag på Tower of London. ^^

Medlem

Missupfattade jag, eller gav ni handkontrolls-ronden till PS4 för att dom hade ändrat sin kontroll mest? Det låter som ett dåligt val. För min del är det väl mest en smaksak, men jag tycker inte att Sony ska vinna för att deras förra kontroll var sämre...

Medlem
Skrivet av Zpartan:

VINNARE: PC

Det är så dååligt att inte inkludera iaf ett spel i ett paket för nästan 5000 kr, så svagt, så fattigt så det finns inte.Denna kritik riktas mot både M$Och Sony, ge för fan inte bort något gratis!.

Nytt grafikkort för 5000 kr är smaskens iaf, och gissa vad det klarar spelen i över 60Fps i Nextgen grafik!

Får du med ett spel då?

Personligen blev jag lack när jag hörde att xbox one skulle skicka med Fifa. Fan jag hatar fotboll...

Medlem

Intressant vad snabbt folk glömmer Xbox One-lanseringsfiaskot tidigare i år.

Jag har alldeles för bra minne och det finns inte på kartan att jag glömmer sånt. Med det sagt så finns det ingen annan vinnare än PS 4, trots att det tidigare alltid varit Xbox som gällt för min del. Tack för ordet.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

VINNARE: PC

Det är så dååligt att inte inkludera iaf ett spel i ett paket för nästan 5000 kr, så svagt, så fattigt så det finns inte.Denna kritik riktas mot både M$Och Sony, ge för fan inte bort något gratis!.

Nytt grafikkort för 5000 kr är smaskens iaf, och gissa vad det klarar spelen i över 60Fps i Nextgen grafik!

Synd bara att du inte kan lira med enbart ditt 5000 kronors grafik kort Utan en hög andra komponenter+programvara är det enda du har en jävligt dyr brevpress .. tihi :3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Missupfattade jag, eller gav ni handkontrolls-ronden till PS4 för att dom hade ändrat sin kontroll mest? Det låter som ett dåligt val. För min del är det väl mest en smaksak, men jag tycker inte att Sony ska vinna för att deras förra kontroll var sämre...

Vi gav dem ronden för att de skapat en suverän handkontroll och Xbox One till vissa delar känns sämre än 360-paddan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Missupfattade jag, eller gav ni handkontrolls-ronden till PS4 för att dom hade ändrat sin kontroll mest? Det låter som ett dåligt val. För min del är det väl mest en smaksak, men jag tycker inte att Sony ska vinna för att deras förra kontroll var sämre...

Vi gav dem ronden för att de skapat en suverän handkontroll och Xbox One till vissa delar känns sämre än 360-paddan.

Ok, det tyckte inte jag framgick. Men som sagt, det är väl en smaksak. Jag har svårt att tänka mig att jag, som tycker mycket mer om 360 kontrollen än PS3;an kommer gilla PS4 kontrollen mer än One kontrollen...

Jag var i samma läge som du, men är nog mer glad i PS4-kontrollen nu. Men, som du säger, en smaksak.

Medlem

ps4 kan man köra med tangentbort och mus, vilket gör att de e den enda för pc spelare som är intressant öht.

Medlem

Känns väl som att man ska köpa samma som kompisarna köper...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det här kändes tillrättalagt, ogenomtänkt och på sina ställen även fel.

Man missar hur mycket (i mitt tycke) viktig information som helst och presenterar bara det alla (?) redan vet. De stora negativa punkterna tar man inte upp.

Besviken!

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Missupfattade jag, eller gav ni handkontrolls-ronden till PS4 för att dom hade ändrat sin kontroll mest? Det låter som ett dåligt val. För min del är det väl mest en smaksak, men jag tycker inte att Sony ska vinna för att deras förra kontroll var sämre...

Vi gav dem ronden för att de skapat en suverän handkontroll och Xbox One till vissa delar känns sämre än 360-paddan.

Ok, det tyckte inte jag framgick. Men som sagt, det är väl en smaksak. Jag har svårt att tänka mig att jag, som tycker mycket mer om 360 kontrollen än PS3;an kommer gilla PS4 kontrollen mer än One kontrollen...

Jag var i samma läge som du, men är nog mer glad i PS4-kontrollen nu. Men, som du säger, en smaksak.

Jag har aldrig haft några större problem med Dualshock 3, även om jag föredragit ergonomin i 360-kontrollen (kvalités-intryck är en annan femma). Däremot kan jag säga att Dualshock 4 är helt fantastisk. Den ligger helt annorlunda i handen än DS3 och har en passform som inte är uppenbart stöpt åt asiater med små händer. Spakarna är så fruktansvärt mycket bättre så det är helt löjligt. Mycket bättre motstånd i dem och de är sköna att hålla fingrarna på. Dessutom glider man inte av dem som på DS3.

Om man bortser från batteritiden och placeringen av Share och Options knapparna är DS4 förmodligen den största förbättringen av en handkontroll som någonsin gjorts (eller ja, kanske inte riktigt lika stor som N64 till Gamecube, men inte långt ifrån). Prova den, tror du kommer bli riktigt imponerad.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Missupfattade jag, eller gav ni handkontrolls-ronden till PS4 för att dom hade ändrat sin kontroll mest? Det låter som ett dåligt val. För min del är det väl mest en smaksak, men jag tycker inte att Sony ska vinna för att deras förra kontroll var sämre...

Vi gav dem ronden för att de skapat en suverän handkontroll och Xbox One till vissa delar känns sämre än 360-paddan.

Ok, det tyckte inte jag framgick. Men som sagt, det är väl en smaksak. Jag har svårt att tänka mig att jag, som tycker mycket mer om 360 kontrollen än PS3;an kommer gilla PS4 kontrollen mer än One kontrollen...

Jag var i samma läge som du, men är nog mer glad i PS4-kontrollen nu. Men, som du säger, en smaksak.

Jag har aldrig haft några större problem med Dualshock 3, även om jag föredragit ergonomin i 360-kontrollen (kvalités-intryck är en annan femma). Däremot kan jag säga att Dualshock 4 är helt fantastisk. Den ligger helt annorlunda i handen än DS3 och har en passform som inte är uppenbart stöpt åt asiater med små händer. Spakarna är så fruktansvärt mycket bättre så det är helt löjligt. Mycket bättre motstånd i dem och de är sköna att hålla fingrarna på. Dessutom glider man inte av dem som på DS3.

Om man bortser från batteritiden och placeringen av Share och Options knapparna är DS4 förmodligen den största förbättringen av en handkontroll som någonsin gjorts (eller ja, kanske inte riktigt lika stor som N64 till Gamecube, men inte långt ifrån). Prova den, tror du kommer bli riktigt imponerad.

Ok, intressant. För det är just storleken som har varit det största problemet. Jag är nästan 2 meter lång och har händer därefter. Men då får jag kanske ta mig en titt. För mig som inbiten 360 spelare (dock inte fanboy) så gäller det ju även att vänja sig vid att vänsterspaken sitter på "fel" ställe.

Medlem

Jag väljer PS4 !

Jag har redan en gammal VHS maskin i källaren =P

Medlem

Blev en xbox one helt enkelt för att jag vill ha nått annat en sony, hoppas den kommer i mitten eller slutet av december som utlovat,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Var kan jag köpa en PS4 till ett bra pris? Jag har inte kunnat hitta det någon annanstans än här http://www.proshop.se/Spelkonsol.htm hjälp begäras ...

12
Skriv svar