Jul va kul?

Jul va kul?

i dag är det 23 dagar kvar till julafton. jag har länge funderat på detta med jul jag brukar aldrig bry mig om jag får nått utan jag gillar att ge bort saker.
men denna jul blir som ingen annan jul visst jag har aldrig direkt firat jul med familjen då jag ingen har och det är inte så störande man vänjer sig liksom.
men i år för första gången måste jag sitta hemma.
men men tänker jag om jag inte kan fira jul i år så får jag väl se till att göra nått till mig själv för första gången de 24.
så vad kan man göra åt sig själv för att förgylla dagen har ni smarta fz läsare några tips?

jag avslutar i dag med ett av mina favorit citat
"’Men jag kan inte döda någon’, sa Jonatan, ’det vet du, Orvar!’ […] ’Om alla vore som du’, sa Orvar, ’då skulle ju ondskan få regera i all evinnerlighet!’ Men då sa jag att om alla vore som Jonatan, så skulle det inte finnas någon ondska."
Skorpan i Bröderna Lejonhjärta

#blogg


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Jul va kul?

Jag har firat jul ensam med hunden många gånger, och jag måste säga att jag tycker det kan vara riktigt skönt att få sitta i sin ensamhet och njuta av julen, skäm bort dig själv med något du vill.
Det är faktiskt ditt eget väl mående som är viktigaste...;)

tycker innerst inne att ingen ska vara ensam på julafton men alla tänker vi olika


signatur

New life, New hope

Inaktiv

Det är så sant men jag firar hellre jul ensam än att julen ska bli förstörd på grund av alkohol, tjafs och bråk. Så därför tycker jag de e skönt att vara ensam. Fast idag finns ju både hunden och mannen vid min sida. Men inget tjafs, bråk och en massa alkohol

Inaktiv

För mig är julen som vilken dag som helst.

Medlem

Jag firar inte jul för min egen skull. Men resten av min familj, speciellt min kära mamma, tycker om julen och därför firar jag för deras skull.

Om jag inte hade familjen så hade jag också suttit hemma själv på julafton. Eller ännu hellre - jag hade hoppat på planet och åkt iväg nånstans där julen inte firas!

Julmust och massor av mat, något man unnar sig själv. Mat godis och dryck i massor.och en trevlig film. Julen för mig är dagen då alla spärrar kring matfrossa släpper taget.

Det kansek kan sägas att Julen är den enda högtiden jag firar ordentligt, eller alls för den delen. just det, inte ens midsommar. JUL ska det vara!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar