Skyrim-moddare får jobb hos Bungie

Medlem
Skyrim-moddare får jobb hos Bungie

Häftigt!

Medlem

Grattis, grattis hoppas det leder till något bra ;D

Medlem

Hur fan tänkte Bethesda? Här har dom en kille som uppenbarligen älskar deras spel och deras världar och trots det så anställer dom inte killen? Deras förlust iofs men det verkar ju bara hjärndött.

k3m
Medlem

kul att höra

Medlem

Grattis grattis till honom!

Bethesda är ju lite av ett scumbag företag trots allt

Inaktiv

Finns någon mod som hundrafaldigar köppriser, minskar exceptionell loot och gör det svårare att levla?

Realistic needs och hypotermimodden verkar ju i övrigt bra (någon som testat?).

Säger också grattis till killen, det lönar sig att visa framfötterna. Jänkarna ska ha en del credd för att de anställer baserat på sånt. I Sverige fungerar det tråkigt nog inte så.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Finns någon mod som hundrafaldigar köppriser, minskar exceptionell loot och gör det svårare att levla?

Realistic needs och hypotermimodden verkar ju i övrigt bra (någon som testat?).

Säger också grattis till killen, det lönar sig att visa framfötterna. Jänkarna ska ha en del credd för att de anställer baserat på sånt. I Sverige fungerar det tråkigt nog inte så.

Jag kör på realistic needs och kan säga att den är väldigt kul och jag kan rekommendera skyrim redone(SkyRE). En väldigt kul mod som gör om hela perk-systemet och fienders AI.

Medlem

Ojsan, måste ju en dröm som slog in för honom
Ska pröva modden senare idag!

Ot: köpte skyrim på steam rean, vilken röra det är.. breakdancande mammutar, kraschar, frame drops och efterbliven fysikmotor.. bara för att namna några problem..

Visst, spelet är ju några år gammalt nu men ändå...


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Bethesda bryr sig inte så värst mycket om fansen ändå. Kolla bara hippot med Skyrim till PS3.

Inaktiv

Varför fick inte Alexander Velicky arbeta på en förbättrad version av HD-modifikationen till Skyrim?

Inaktiv

Ett stort grattis till honom och Bungie Software ska ha beröm som anställer honom. Bethesda få skylla sig själva som inte förstår när man bör anställa någon med så mycket passion och talang. Dom behöver sannerligen det. Skyrim blev bra för mig men först efter nästan 200 mods instalerat via Nexus. Utan dessa är för mig Skyrim väldigt blekt fullt med bugar och andra konstigheter.

Medlem

Är väl kanske viss skillnad på att göra en mod med ett tookit än att bygga ett spel, jag vet inte.

Medlem

Det jag inte fattar är varför Quarn, Kivan och Arthmoor inte blivit anställda av Bethesda än?

De har ett finger med i modd-patchandet av Morrowind och är personligen skaparna av;
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Knights of the Nine Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial High Resolution Patch

Det är dessa grabbar som gjort Bethesdas produkter spelbara från första början. Och då överdriver jag inte det minsta. De bygger såklart på de officiella patcherna, så de är inte i konflikt med dem på något sätt.

Det skulle vara skitenkelt för Bethesda att släppa dessa väldigt strikt patchande "moddar" som officiella patcher, även så på konsoller. Detta för att alla fixar görs i motorns egna editor, dvs inga tredjeparts-fulhack och liknande.

Jag menar, öppna den här länken och scrolla bara lite i vad som fixas i Unofficial Skyrim Patch: http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Version%20History.html

Anställ de här tre grabbarna så kan ni avskeda resten av era patchare, you greedy bastards. Just hire these people!

Lycka till med nya jobbet!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av KatOne:

Det jag inte fattar är varför Quarn, Kivan och Arthmoor inte blivit anställda av Bethesda än?

De har ett finger med i modd-patchandet av Morrowind och är personligen skaparna av;
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Knights of the Nine Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial High Resolution Patch

Det är dessa grabbar som gjort Bethesdas produkter spelbara från första början. Och då överdriver jag inte det minsta. De bygger såklart på de officiella patcherna, så de är inte i konflikt med dem på något sätt.

Det skulle vara skitenkelt för Bethesda att släppa dessa väldigt strikt patchande "moddar" som officiella patcher, även så på konsoller. Detta för att alla fixar görs i motorns egna editor, dvs inga tredjeparts-fulhack och liknande.

Jag menar, öppna den här länken och scrolla bara lite i vad som fixas i Unofficial Skyrim Patch: http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Version%20History.html

Anställ de här tre grabbarna så kan ni avskeda resten av era patchare, you greedy bastards. Just hire these people!

Kollar man in listan är det nästan så man svimmar. Vilka lirare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vissa har det bra


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KatOne:

Det jag inte fattar är varför Quarn, Kivan och Arthmoor inte blivit anställda av Bethesda än?

De har ett finger med i modd-patchandet av Morrowind och är personligen skaparna av;
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Knights of the Nine Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial High Resolution Patch

Det är dessa grabbar som gjort Bethesdas produkter spelbara från första början. Och då överdriver jag inte det minsta. De bygger såklart på de officiella patcherna, så de är inte i konflikt med dem på något sätt.

Det skulle vara skitenkelt för Bethesda att släppa dessa väldigt strikt patchande "moddar" som officiella patcher, även så på konsoller. Detta för att alla fixar görs i motorns egna editor, dvs inga tredjeparts-fulhack och liknande.

Jag menar, öppna den här länken och scrolla bara lite i vad som fixas i Unofficial Skyrim Patch: http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Version%20History.html

Anställ de här tre grabbarna så kan ni avskeda resten av era patchare, you greedy bastards. Just hire these people!

Hur vet vi dock att de inte blivit kontaktade? Folket kanske bara för det för skojjsskull och inte har tid eller lust till att göra det seriöst?

Ursäkta om jag skriver något dumt, vet inte så mycket om gänget men det kan vara en bra tanke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Är väl kanske viss skillnad på att göra en mod med ett tookit än att bygga ett spel, jag vet inte.

Du tror att allt content i skyrim skapas av sig själv efter någon snickrat ihop toolkitet? killen gjorde allt själv som det kanske finns ett tiotal "avdelningar" för under vanlig spelutveckling.

Inaktiv

Nu vet jag ju inte exakt hur det har sett ut, men känns som att Bethesda, med nöje, borde vilja ha den här killen, han är bevisligen duktig på det han gör, samt gillar deras spel.

De anställda hos spelutvecklaren har all anledning att svettas. Han har gjort 30 människors jobb, det är ganska otroligt ambitiöst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av KatOne:

Det jag inte fattar är varför Quarn, Kivan och Arthmoor inte blivit anställda av Bethesda än?

De har ett finger med i modd-patchandet av Morrowind och är personligen skaparna av;
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Knights of the Nine Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial High Resolution Patch

Det är dessa grabbar som gjort Bethesdas produkter spelbara från första början. Och då överdriver jag inte det minsta. De bygger såklart på de officiella patcherna, så de är inte i konflikt med dem på något sätt.

Det skulle vara skitenkelt för Bethesda att släppa dessa väldigt strikt patchande "moddar" som officiella patcher, även så på konsoller. Detta för att alla fixar görs i motorns egna editor, dvs inga tredjeparts-fulhack och liknande.

Jag menar, öppna den här länken och scrolla bara lite i vad som fixas i Unofficial Skyrim Patch: http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Version%20History.html

Anställ de här tre grabbarna så kan ni avskeda resten av era patchare, you greedy bastards. Just hire these people!

Hur vet vi dock att de inte blivit kontaktade? Folket kanske bara för det för skojjsskull och inte har tid eller lust till att göra det seriöst?

Ursäkta om jag skriver något dumt, vet inte så mycket om gänget men det kan vara en bra tanke.

Både Quarn och Kivan och Arthmoor är välkända hos Bethesda själva. Dessutom har de alla sagt att de gärna skulle jobba hos Bethesda så länge som de skulle tillåtas att jobba vidare och polera på ett släppt spel långt efter att resten av företaget gått vidare. Det är detta krav (som kunderna dessutom skulle älska) som satt käppar i hjulet, som jag förstått det.

Varför? Fråga Zenimax...

Ish
Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Hur fan tänkte Bethesda? Här har dom en kille som uppenbarligen älskar deras spel och deras världar och trots det så anställer dom inte killen? Deras förlust iofs men det verkar ju bara hjärndött.

Jag vet inte hur spelbranschen fungerar, men finns det inga lediga positioner kanske det är svårt att skapa.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Hur fan tänkte Bethesda? Här har dom en kille som uppenbarligen älskar deras spel och deras världar och trots det så anställer dom inte killen? Deras förlust iofs men det verkar ju bara hjärndött.

Gissar på att alla eventuella positioner denna kulle kunnat fylla på Bethesda redan var tillsatta. Inga företag skapar ju positioner i ett företag bara för att nån ny vill komma in. Men vist synd att han ändå inte fick möjligheten att jobba där.

Medlem

Det sorgliga med spelindustrin generellt är ju att modding har försvunnit mer och mer i titlarna. Tittar man på folk som är anställda och jobbar/jobbat med både tex Cod,Bf så är väldigt många från modcommunityn.

Verkligen deras egen förlust och frågan blir hur de ska hitta bra talang i framtiden. Lära upp från scratch lär ju vara bra mycket mer resurskrävande än att hitta någon som visat att han är grymt skicklig på att behärska tex radiant.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ojsan, måste ju en dröm som slog in för honom
Ska pröva modden senare idag!

Ot: köpte skyrim på steam rean, vilken röra det är.. breakdancande mammutar, kraschar, frame drops och efterbliven fysikmotor.. bara för att namna några problem..

Visst, spelet är ju några år gammalt nu men ändå...

Vilket spel har du spelat egentligen?

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Ojsan, måste ju en dröm som slog in för honom
Ska pröva modden senare idag!

Ot: köpte skyrim på steam rean, vilken röra det är.. breakdancande mammutar, kraschar, frame drops och efterbliven fysikmotor.. bara för att namna några problem..

Visst, spelet är ju några år gammalt nu men ändå...

Skyrim flipper rätt ordentligt om du inte har vsync igång eller cappar fps på 60 med någon annan metod.

Saker kan flyga runt hejvilt och en hel del knasiga saker kan hända.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Mytacism:

Ojsan, måste ju en dröm som slog in för honom
Ska pröva modden senare idag!

Ot: köpte skyrim på steam rean, vilken röra det är.. breakdancande mammutar, kraschar, frame drops och efterbliven fysikmotor.. bara för att namna några problem..

Visst, spelet är ju några år gammalt nu men ändå...

Skyrim flipper rätt ordentligt om du inte har vsync igång eller cappar fps på 60 med någon annan metod.

Saker kan flyga runt hejvilt och en hel del knasiga saker kan hända.

Det kanske är mitt skyrim som är konstigt. Den enda buggen jag upplevt var jättarna som slog upp en i luften. Men det har dem ju fixat.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Finns någon mod som hundrafaldigar köppriser, minskar exceptionell loot och gör det svårare att levla?

Realistic needs och hypotermimodden verkar ju i övrigt bra (någon som testat?).

Har kört mycket med hyptermimodden (eller vad den nu heter), riktigt trevlig tillsammans med cloaks of skyrim eller vad den nu heter, så kan man springa runt och värma sig med pälsmantlar, tillför väldigt mycket när miljön i sig (snöstormar och vatten osv.) blir en fiende, mycket trevligt.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Den enda buggen jag upplevt var jättarna som slog upp en i luften. Men det har dem ju fixat.

Favoritbuggen

12
Skriv svar