Skyrim-moddare får jobb hos Bungie

Medlem

Förstår faktiskt inte heller vad Bethesda gör ibland. Det var uppenbart en riktigt välpolerad addon, och de är ju ganska svältfödda på kreativitet när det gäller vissa områden i sin speldesign. Är det för att de inte omstrukturerar någonsin eller vad? har faktiskt funderat på ibland just HUR de kan vara så svaga år efter år på vissa fronter, trots att de har gott om talang på andra.

För övrigt så är nog Skyrim, med väl utvalda moddar, ett av de bästa spelen någonsin. Verkligen ett lagarbete. Utan mods så är spelet bra men inte mer.

Medlem

"Bristerna" i Skyrims design beror nog inte på att Bethesda är oförmögna att göra bättre utan på att de är tvungna att massproducera npc:er, uppdrag och miljöer för att kunna hinna fylla ut alla 3000 olika grottor/borgar/gruvor etc innan det är dags att släppa spelet. Vet inte om det är just 3000 ställen, men det är bra mycket mer än i spel som Dragon Age/Mass Effect i alla fall.

Stort grattis till Alexander Velicky i alla fall. Har inte spelat hans modd ännu, men den lär ju vara en av de populäraste quest-moddarna av en anledning.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Bethesda bryr sig inte så värst mycket om fansen ändå. Kolla bara hippot med Skyrim till PS3.

Ja det där släppet var märkligt för att uttrycka sig milt. När de släppte Oblivion till PS3an så var det ett rejält bra släpp så hur de lyckades messa upp Skyrim så brutalt som de ändå gjorde är en gåta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av KatOne:

Det jag inte fattar är varför Quarn, Kivan och Arthmoor inte blivit anställda av Bethesda än?

De har ett finger med i modd-patchandet av Morrowind och är personligen skaparna av;
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial Knights of the Nine Patch
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial High Resolution Patch

Det är dessa grabbar som gjort Bethesdas produkter spelbara från första början. Och då överdriver jag inte det minsta. De bygger såklart på de officiella patcherna, så de är inte i konflikt med dem på något sätt.

Det skulle vara skitenkelt för Bethesda att släppa dessa väldigt strikt patchande "moddar" som officiella patcher, även så på konsoller. Detta för att alla fixar görs i motorns egna editor, dvs inga tredjeparts-fulhack och liknande.

Jag menar, öppna den här länken och scrolla bara lite i vad som fixas i Unofficial Skyrim Patch: http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Version%20History.html

Anställ de här tre grabbarna så kan ni avskeda resten av era patchare, you greedy bastards. Just hire these people!

Hur vet vi dock att de inte blivit kontaktade? Folket kanske bara för det för skojjsskull och inte har tid eller lust till att göra det seriöst?

Ursäkta om jag skriver något dumt, vet inte så mycket om gänget men det kan vara en bra tanke.

Både Quarn och Kivan och Arthmoor är välkända hos Bethesda själva. Dessutom har de alla sagt att de gärna skulle jobba hos Bethesda så länge som de skulle tillåtas att jobba vidare och polera på ett släppt spel långt efter att resten av företaget gått vidare. Det är detta krav (som kunderna dessutom skulle älska) som satt käppar i hjulet, som jag förstått det.

Varför? Fråga Zenimax...

Tycker det var en trevling inställning om det stämmer.
Supporta titlar lite längre skulle vara grymt bra.

Det är helvetes få spel som inte överges strax efter release.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Finns någon mod som hundrafaldigar köppriser, minskar exceptionell loot och gör det svårare att levla?

Realistic needs och hypotermimodden verkar ju i övrigt bra (någon som testat?).

SkyRe (Skyrim Redone) - ändrar på i princip allt, gör det betydligt svårare.

Skyrim Community Uncapper - för att kunna levla skills högre än 100 (behövs för att kunna utnyttja SkyRe till fullo).

ReProccer - Automated SkyRe Patch Generator - kör det programmet varje gång du installerat en vapen- eller rustningsmod om du använder SkyRe, för att automatiskt patcha alla värden så de passar med SkyRe.

Frostfall - ett måste; gör köld dödligt.

Realistic Needs - man måste äta, sova och dricka. Sjukdomar är nu livsfarliga, och om man inte behandlar dem så blir effekterna bara värre och värre.

Smart Cast - gör så att du kan sätta ihop kombinatoner av olika spells, eller ha vissa spells på autocast, till exempel för att kasta Ironskin så fort du hamnar i strid, eller Heal när du har mindre än x% hälsa.

OBIS - Organised Bandits In Skyrim - lägger till olika grupper av banditer.

Immersive Weapons & Immersive Armors - de bästa vapen- och rustningsmoddar som finns.

Deadly Dragons

Duel - Combat Realism - gör Stamina livsviktigt för den som gillar närstrid, och gör allt svårare och mer realistiskt.

eld
Medlem

Att antingen modda eller göra egna projekt är ett av det absolut bästa sätten att få jobb i industrin, en större del av dom som jobbar i industrin gick den här vägen,

dock att notera: handlar mer om beviset av att kunna avsluta något med kvalité än att det var en mod.

Medlem

Varför ska man anställa när folk gör arbetet gratis? (ironi)

Medlem
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av von_lidl:

Den enda buggen jag upplevt var jättarna som slog upp en i luften. Men det har dem ju fixat.

Favoritbuggen

Nästan synd att dem fixade det

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Finns någon mod som hundrafaldigar köppriser, minskar exceptionell loot och gör det svårare att levla?

Realistic needs och hypotermimodden verkar ju i övrigt bra (någon som testat?).

Säger också grattis till killen, det lönar sig att visa framfötterna. Jänkarna ska ha en del credd för att de anställer baserat på sånt. I Sverige fungerar det tråkigt nog inte så.

Kan vara värt att kolla igenom den här guiden http://www.tesgeneral.com/#!skyrim-guide/c22o0

Inaktiv

Tack, det är precis vad jag behöver.

Hittade också Barter & Trade där man kan justera priserna som jag vill. Har satt 50% högre köp- och 50% lägre säljpriser. Då plockar man inte på sig skit som man säljer, man får incitament att arbeta/göra ärenden = (i det här spelet questa), och blir inte miljonär vid level 20. Tycker dock de borde låsa såna parametrar så fort man startat. Annars kanske man hittar någon oemotståndlig grej och ändrar tillbaka. Inte för att jag skulle göra det, men jag gillar att tänka att det är strukturellt omöjligt eller väldigt svårt.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Schysst1 Rätta takter.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar