15 minuter från Stalker-doftande Survarium

Robot
Medlem
15 minuter från Stalker-doftande Survarium

Verkar mer som call of duty än stalker tyvärr

Medlem
Skrivet av alecla904:

Verkar mer som call of duty än stalker tyvärr

Said every PC gamer ever 2013. Tycker det börjar bli lika tjatigt av folket som tar upp Call of Duty om och om igen precis som utvecklare blir fantasilösa. (Nu talar jag inte nödvändigtvis om Survarium förstås)

Medlem

En liten glimta hopp tändes när man läste andlig uppföljare till Stalker, som sedan snabbt släcktes igen när "free-to-play" nämndes.

Medlem

Görs alldeles för få dystopiska/post-apokalyptiska fps/rpg's nu för tiden…(Metro räknar jag som en korridorsskjutare) Älskade Stalker med hela dess koncept men med dagens definition av vad "Free-to-play" är så är det ett stort nej tack.


signatur

Submission is for the weak

Avstängd
Skrivet av alecla904:

Verkar mer som call of duty än stalker tyvärr

Det dom visar är bara pvp gameplay modet, det kommer komma en survival del där du försöker överleva från mutanter och andra spelare samt du letar efter grejer som i stalker.

Om ni lär er gå in på deras sida eller frågar dom personligen via mail kan du få vettiga svar, gå inte bara efter en video.

Jag vågar inte titta på fler videos av det spelet, får tårar i ögonen. Det ser stilmässigt ut som STALKER, men något fattas. Jag spelar hellre de gamla spelen, men önskar dem självfallet lycka till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Njä fan vad tråkigt, blev avtänd på detta nu

Medlem

Synd att all gameplay dom visar ser ut att staka fram i 15fps (enligt videon såklart, men de gör de svårt att få en känsla för spelet).
Måste säga att får dom till någorlunda samma atmosfär som i STALKER-serien kan jag nöja mig med att bara springa runt och spana på folk/AI-livet...

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av alecla904:

Verkar mer som call of duty än stalker tyvärr

Det dom visar är bara pvp gameplay modet, det kommer komma en survival del där du försöker överleva från mutanter och andra spelare samt du letar efter grejer som i stalker.

Om ni lär er gå in på deras sida eller frågar dom personligen via mail kan du få vettiga svar, gå inte bara efter en video.

Blir mutanterna bra och även en smart AI så ser det ju ut som det kan bli riktigt kul!

stänge ner när jag hörde server....stalker my ass


signatur

New life, New hope

Medlem

Det här kommer bli grymt, frågan blir bara om det blir stabilt och med få buggar, det var ju inget som tidigare stalker spelen i vanilla version var kända för.

Även om det skiljer sig en del från att vara en välkommen stalker klon så är både en pvp del och en solo del mums!

Medlem

Tycker många är alldeles för snabba med att såga spelet.
Det är bara en Alpha än och helt ooptimerat, utvecklarna i videon är dessutom väldigt tydliga med att man knappt har börjat fila alls på tex. nätverkskod och grafiska effekter än.

Med det sagt så tilltalas jag inte det minsta av Stalker-deathmatch men om det här spelet blir en ekonomisk grund för utvecklarna att stå på så kanske det kan bidra till ett nytt Tjernobyl-RPG i framtiden. Kan ju alltid hoppas.

Wooble, wooble, man vänjer sig aldrig till det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tycker många är alldeles för snabba med att såga spelet.
Det är bara en Alpha än och helt ooptimerat, utvecklarna i videon är dessutom väldigt tydliga med att man knappt har börjat fila alls på tex. nätverkskod och grafiska effekter än.

Med det sagt så tilltalas jag inte det minsta av Stalker-deathmatch men om det här spelet blir en ekonomisk grund för utvecklarna att stå på så kanske det kan bidra till ett nytt Tjernobyl-RPG i framtiden. Kan ju alltid hoppas.

Du förväntar dig för mycket från folket på den här sidan.

Blir till att testa iaf. Gillade verkligen Stalkerspelen och MP:n i dem var rätt så underhållande.

Medlem

Ni som skaffar detta "good luck out there" mene detta var inte vad jag hade tänkt mig tyvärr.... Hade nog förväntat mig lite MER the stalker feeeling mene ack det ärju ett helt nytt namn osv så det var lite väntat också!

Inaktiv

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Avstängd
Skrivet av Haeken:

Ni som skaffar detta "good luck out there" mene detta var inte vad jag hade tänkt mig tyvärr.... Hade nog förväntat mig lite MER the stalker feeeling mene ack det ärju ett helt nytt namn osv så det var lite väntat också!

Dom är långt ifrån klara ännu, så känslan från stalker kan komma senare. Dom har inte ens satt ett datum att släppa det ännu, när jag frågat dom så har dom sagt att dom kommer hålla på med det så länge det behövs och det är inte planerat detta år eller nästa år.

Avstängd
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Spel som är f2p måste ju såklart vara helt värdelösa så varför ens ge dem en chans, när spel som du köper alltid är 10/10.

Vänta lite..

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Ja jag har dålig erfarenhet av dem men visst en dag kommer det kanske ett som är vettigt. Men det är upp till bevis.

Det är ganska många gånger sonen har spelat på min telefon och kommit med den för det har ploppat upp en ruta där det står "köp energi, köp fler bilar, köp fler smurfbär" eller något annat skit för helt hutlösa summor. Nu har jag givetvis spärrat den så inget köps av misstag men jag tycker hela upplägget är scam lång väg. Det är som gjort för att barn ska trycka fel/inte förstå vad de gör. Ingen vuxen sansad människa köper nån jävla bil i angry birds för 700:-

Medlem

... Du jämför ett f2p mobil-spel med ett f2p spel till PC? Wat.

Det är inte ens i närheten av att vara samma sak. För det mesta så är det bara kosmetiska saker som du kan köpa. Eller låsa fram vapen med pengar istället för in-game currency.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

... Du jämför ett f2p mobil-spel med ett f2p spel till PC? Wat.

Det är inte ens i närheten av att vara samma sak. För det mesta så är det bara kosmetiska saker som du kan köpa. Eller låsa fram vapen med pengar istället för in-game currency.

OK jag kanske dömer ut det för hårt, får väl prova först. Men jag ser ändå inga fördelar med f2p. Jag har råd att köpa ett pc-spel och betalar hellre 400:- isåfall och får all content direkt. Kläder och skit kan de ju sälja ändå.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Av med fanboy-brillorna nu. Du snackar ju som att du får betalt av dem. Vi vet att det är en tidig alpha och att de inte gjort ett skit för att optimera. So what?

Lite kritiskt tänkande måste du väl kunna åstadkomma själv. Hela konceptet luktar War Z så otroligt mycket.

Medlem

Stalker serien dör men COD fortsätter pumpa ut samma spel år efter år då alla köper.

Roligt att se samma mönster i allt i livet.
Enda problemet är att jag tycker inte om COD och jag äger alla Stalker spel om ni förstår vad jag säger.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Av med fanboy-brillorna nu. Du snackar ju som att du får betalt av dem. Vi vet att det är en tidig alpha och att de inte gjort ett skit för att optimera. So what?

Lite kritiskt tänkande måste du väl kunna åstadkomma själv. Hela konceptet luktar War Z så otroligt mycket.

Osäker på om du är seriös..

Avstängd
Skrivet av trashlight:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eatem:

"Stalker" fick mig att glatt öppna nyheten. "Free to play" fick mig att våldsamt klicka ner fönstret i vrede.

Så du dömer ut ett spel direkt bara för f2p modellen? Aja det är ju din förlust, tycker bara det är så förbannat komiskt att folk bojkottar spel för f2p delen.

Av med fanboy-brillorna nu. Du snackar ju som att du får betalt av dem. Vi vet att det är en tidig alpha och att de inte gjort ett skit för att optimera. So what?

Lite kritiskt tänkande måste du väl kunna åstadkomma själv. Hela konceptet luktar War Z så otroligt mycket.

Ursäkta mitt ordval men det du skrev var väldigt efterblivet, utgår man efter din kommentar så har du inte följt detta spel alls utan bara börjat bry dig nu. Jag har följt det ett bra tag och och då säga att det är långt ifrån infestation som det bara går och vadå fanboy? Får jag inte komma med mina åsikter om vad som finns och ska komma?

Nej justja man måste tycka som du, alltså vara insnad i att alla som gör f2p är lögnare och bara skrattar fans i ansiktet. Gå och lägg dig pojk

Medlem

Uppenbarligen så ska alpha-versionen av ett spel var helt optimerat och finputsat så att det ser helt release-färdigt ut. Logic.

Wait, wait.. Varför War Z jämförelsen? Det var ju ett spel du köpte, det är inte ett f2p.

Inaktiv

Vänta lite nu, vänta lite nu. Är det här ett MMO-spel, som endast är multiplayer och är skapad av ett gäng singleplayer-mästare? Eller har jag uppfattat allt helt fel?

1
Skriv svar