ASUS GeForce GTX 660

Medlem
ASUS GeForce GTX 660

Vad är skillnaden mellan ASUS GeForce GTX 660 2GB och Gigabyte GeForce GTX 660, Msi GeForce GTX 660, Gainward GeForce GTX 660 osv.
Vilket skulle ni valt?

Medlem

Eftersom de olika tillverkarna av själva korten (ASUS, Gigabyte, MSI osv) oftast strukturerar sina kort olika från varandra så blir skillnaderna mångfaldiga. Men de mest "viktiga" är väl klockhastigheter och minnestyp och hastighet på minnena. Samt vilken sorts fläkt som används för att kyla GPUn.

Själv köper jag alltid Gainward. Jag finner deras "Phantom" serie väldigt bra då fläktarna är både kapabla och tysta (plus att kortet ser coolt ut med dess fläns som skymmer fläktarna ). Just nu använder jag ett Gainward GTX 670 "Phantom".


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Okej, tack då vet jag!

Medlem
Skrivet av Mogres:

Eftersom de olika tillverkarna av själva korten (ASUS, Gigabyte, MSI osv) oftast strukturerar sina kort olika från varandra så blir skillnaderna mångfaldiga. Men de mest "viktiga" är väl klockhastigheter och minnestyp och hastighet på minnena. Samt vilken sorts fläkt som används för att kyla GPUn.

Själv köper jag alltid Gainward. Jag finner deras "Phantom" serie väldigt bra då fläktarna är både kapabla och tysta (plus att kortet ser coolt ut med dess fläns som skymmer fläktarna ). Just nu använder jag ett Gainward GTX 670 "Phantom".

Gainwards 660

Klockhastigheten: 980 MHz
snabbklocka: 1033 MHz

ASUS 660

Kärnklocka 1020 MHz
Snabbklocka 1085 MHz

Gigabyte 660

Kärnklocka 1033 MHz
Snabbklocka 1098 MHz

Så Gigabyte har det bästa 660?

Medlem
Skrivet av Olsson:
Skrivet av Mogres:

Eftersom de olika tillverkarna av själva korten (ASUS, Gigabyte, MSI osv) oftast strukturerar sina kort olika från varandra så blir skillnaderna mångfaldiga. Men de mest "viktiga" är väl klockhastigheter och minnestyp och hastighet på minnena. Samt vilken sorts fläkt som används för att kyla GPUn.

Själv köper jag alltid Gainward. Jag finner deras "Phantom" serie väldigt bra då fläktarna är både kapabla och tysta (plus att kortet ser coolt ut med dess fläns som skymmer fläktarna ). Just nu använder jag ett Gainward GTX 670 "Phantom".

Gainwards 660

Klockhastigheten: 980 MHz
snabbklocka: 1033 MHz

ASUS 660

Kärnklocka 1020 MHz
Snabbklocka 1085 MHz

Gigabyte 660

Kärnklocka 1033 MHz
Snabbklocka 1098 MHz

Så Gigabyte har det bästa 660?

Jo, ytligt sett. Men Gigabyte har också en historia med att trixa med spänningen över sina kort vilket gör att du kan få instabil prestanda då kortet är under hög belastning. Känner man inget obehag av att själv höja voltantalet så är detta naturligtvis inget problem.

Själv är jag inne på mitt andra MSI (först ett GTX560 Ti TF och nu ett GTX760 TF OC) och de har inte failat mig än.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Olsson:
Skrivet av Mogres:

Eftersom de olika tillverkarna av själva korten (ASUS, Gigabyte, MSI osv) oftast strukturerar sina kort olika från varandra så blir skillnaderna mångfaldiga. Men de mest "viktiga" är väl klockhastigheter och minnestyp och hastighet på minnena. Samt vilken sorts fläkt som används för att kyla GPUn.

Själv köper jag alltid Gainward. Jag finner deras "Phantom" serie väldigt bra då fläktarna är både kapabla och tysta (plus att kortet ser coolt ut med dess fläns som skymmer fläktarna ). Just nu använder jag ett Gainward GTX 670 "Phantom".

Gainwards 660

Klockhastigheten: 980 MHz
snabbklocka: 1033 MHz

ASUS 660

Kärnklocka 1020 MHz
Snabbklocka 1085 MHz

Gigabyte 660

Kärnklocka 1033 MHz
Snabbklocka 1098 MHz

Så Gigabyte har det bästa 660?

Jo, ytligt sett. Men Gigabyte har också en historia med att trixa med spänningen över sina kort vilket gör att du kan få instabil prestanda då kortet är under hög belastning. Känner man inget obehag av att själv höja voltantalet så är detta naturligtvis inget problem.

Själv är jag inne på mitt andra MSI (först ett GTX560 Ti TF och nu ett GTX760 TF OC) och de har inte failat mig än.

Okej! Men jag tror jag ska köra på ett ASUS. Det är inte jätte stort och tar inte så mycket ström (vad jag vet) rätta mig om jag har fel!

Medlem

Själv kör jag alltid på EVGA på grund av deras maffiga garanti, standard 3 år. men man kan även söka förlängd garanti som man kan söka på deras hemsida om man är medlem, och få 5-10 år garanti, beroende på vilken suffix man har.

Vilket jag tycker är förbannat fint.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Själv kör jag alltid på EVGA på grund av deras maffiga garanti, standard 3 år. men man kan även söka förlängd garanti som man kan söka på deras hemsida om man är medlem, och få 5-10 år garanti, beroende på vilken suffix man har.

Vilket jag tycker är förbannat fint.

Ja det är bra!

1
Skriv svar