Jason Rubin: Nintendo är irrelevanta

Medlem
Jason Rubin: Nintendo är irrelevanta

Wii U är nog inte den bästa konsolen, men de handhållna 3DS och 2DS är något helt annat.

Moderator | Testpilot

Tycker inte man kan räkna ut Wii U ännu. Potentialen med dess kontroll är ganska så stora. ZombiU var inget mästerverk men gillade verkligen hur kontrollen användes där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Daga att släppa de gamla Super Mario till mobiler och surfplattor för en billig peng.

Medlem

Nintendo är mer relevanta än THQ iaf...

Medlem

Det är detta som är problemet med dagens utvecklare.... ser bara på hur många pixlar de kan pressa in.

Medlem

Den mannen säger mkt skit om man kollar GT intervjuer.

Medlem

Om fler kunde ge Wii U en chans så inser dom nog att den är bra på det den gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Om fler kunde ge Wii U en chans så inser dom nog att den är bra på det den gör.

Har förbokat PS4 men kommer nog avvakta med den några månader och satsa på Wii U istället. Drygt 2500 spänn och då har man redan 4 kontroller sedan sitt Wii, jämfört med PS4:ans 4000kr plus 3 extra kontroller så man landar på 5500.

2500 är värt bara för att komma åt Mario-spelen och Zelda, och nästa SSB.

Wii U är nog inte så mycket en konkurrent till PS4/Xbone som den är ett komplement. Den är billig, många har redan WIimotes och den gör sig bra med polarna.

ELF
Medlem

Jag vet inte om jag kan ta honom seriöst. För sist jag kollade så gick det endast att spela Uncharted och The Las of Us på Playstation.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag vill köpa Mario och Zelda-spel. Jag vill inte köpa Nintendo WiiU eller 3DS. Resultat: Jag köper inte Mario och Zelda-spel.

Medlem

Wii U är tyvärr döende. Nintendo måste droppa priset rejält och det omedelbart. Max 1500 spänn sen kanske Wii U har en chans att överleva 2 år till. De bör redan nu försöka ta fram en ny konsoll till julen 2015. Gör den kraftfullare än PS4 och släpp den samtidigt som nytt Zelda och Metroid.

Medlem

Kommer införskaffa WiiU för båda Mario spelen och hoppas på metroid och Zelda släpp

Medlem
Skrivet av TIPP_X:

Kommer införskaffa WiiU för båda Mario spelen och hoppas på metroid och Zelda släpp

Zelda lär dröja till 2015 och ngt Metroid finns inte ens i planeringsstadiet. Wii U hinner gå under innan ngn av de titlarna är släppta. Skulle inte förvåna mig om Zelda-spelet blir en 3DS titel istället eller släpps på nästa konsoll som de bör få ut senast julen 2015.

Medlem

Inhandlade ett wii u förra veckan, mellan mario som följde med, Zelda och nu det nya Mario 3D world så har jag redan fått valuta för pengarna! Det nya Mario kan för övrigt vara det bästa jag spelat på konsol... någonsin. Det är sjukt vad creativa nintendo är med all input, tycker detta är mer next gen än bättre grafik.

Vill jag spela spel som är grafiskt krävande eller någorlunda hardcore så föredrar jag PC som fortfarande slår båda next gen konsolerna i både grafik och input.

Det är hur jag upplever det i alla fall, men var man har väl sitt.

Inaktiv

Zappa, Nintendos förra generation sålde över 100 miljoner.
Jag tror dom säljer på mer än bara hårdvaran.

http://www.gamereactor.se/nyheter/116344/Wii+passerar+100+mil...

Medlem

Quoting out of context - the clickmaker.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av YourNinja:

Zappa, Nintendos förra generation sålde över 100 miljoner.
Jag tror dom säljer på mer än bara hårdvaran.

http://www.gamereactor.se/nyheter/116344/Wii+passerar+100+mil...

Nintendo var störst med Wii i England. Idag kan de knappt ens ge bort sina konsoller. 150 000 enheter på ETT ÅR.
De är stendöda i England. Det ser inte mycket bättre ut på andra håll heller. När Sony släpper PS4 i japan så kommer de inte sälja ngt där heller. USA är kört där har de konkurrens av både Microsoft och Sony.

Jag tror Nintendo kommer envisas med att sälja Wii U i drygt ett år till sen kommer de inse att slaget är förlorat och lägga ner tillverkningen. Ngt nytt Zelda får vi nog inte se till Wii U. Tippar på att det blir en 3DS titel istället.

Medlem
Skrivet av Preed:

Quoting out of context - the clickmaker.

Hear hear! Nu var det faktiskt så att de i panelen diskuterade hurvida Nintendo är vid en punkt då de måste förnya sin affärsplan. Detta var något som alla i panelen höll med om vilket fick Rubin att säga att "Nintendo är idagsläget inte relevant i jämförelse med Microsoft/Sony". Något som jag håller med om. Sedan så har speciellt Pachter rätt när han påstår att Nintendo befinner sig vid ett vägskifte där de måste klura ut en ny cliché som säljer konsoler, alternativt hur man ska uttnytja Wii U på ett sådant sätt så man når en alternativ marknad.

Medlem

Jag har sedan länge ansett att Nintendo borde fokusera på handheld gaming samt göra deras A-spel för playstation istället för en egen konsoll.
De flesta av mina 80-tals barn till polare som är nintendo fans är PS "typer" nuförtiden. Frågar du mig så är det endast logiskt att släppa hårdvaran och bli en stor sony-partner. Sony skulle sälja fler konsoller och nintendo skulle ha mycket bättra marginaler. Win-win... ja förutom stackarna som utvecklar och bygger nintendos konsoller ;>_>

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Jag har sedan länge ansett att Nintendo borde fokusera på handheld gaming samt göra deras A-spel för playstation istället för en egen konsoll.
De flesta av mina 80-tals barn till polare som är nintendo fans är PS "typer" nuförtiden. Frågar du mig så är det endast logiskt att släppa hårdvaran och bli en stor sony-partner. Sony skulle sälja fler konsoller och nintendo skulle ha mycket bättra marginaler. Win-win... ja förutom stackarna som utvecklar och bygger nintendos konsoller ;>_>

Just nu är det nog ingen som bygger Wii U iaf. De lär ha lager så det räcker i ett år framöver.

Medlem

Nintendo har ju sin egen grej så att gämföra med nextgen är ju bara löjligt. nintendos prylar köper jag uteslutande BARA för alla mariospelen och zelda och som en klok herre kommenterade innan mig 2500:- är det fan värt att få spela Mario bros, world ,land, kart och zelda spelen etc. Varken PS4 eller XboxOne har ett så starkt varumärke. Sen kom det en hell uppsjö av bra spel till virtual console med och som jag fattat har den hängt med till wii U också.

De andra konsollernas bästa varumärken som typ COD finns även att tillgå till PC där det är 100 ggr roligare än på en konsoll med handkontroll. till och med Grand turismo hade varit bättre på PC...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

till och med Grand turismo hade varit bättre på PC...

och från vad jag förstår så kommer inte ens Grand Turismo 6 till PS4 utan bara PS3... hur tänkte de där?

Skrivet av nudelsdesign:

Nintendo har ju sin egen grej så att gämföra med nextgen är ju bara löjligt. nintendos prylar köper jag uteslutande BARA för alla mariospelen och zelda och som en klok herre kommenterade innan mig 2500:- är det fan värt att få spela Mario bros, world ,land, kart och zelda spelen etc. Varken PS4 eller XboxOne har ett så starkt varumärke. Sen kom det en hell uppsjö av bra spel till virtual console med och som jag fattat har den hängt med till wii U också.

De andra konsollernas bästa varumärken som typ COD finns även att tillgå till PC där det är 100 ggr roligare än på en konsoll med handkontroll. till och med Grand turismo hade varit bättre på PC...

Glöm inte att alla Wii spel funkar på WiiU med. Finns mycket gott med WiiU.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av YourNinja:

Zappa, Nintendos förra generation sålde över 100 miljoner.
Jag tror dom säljer på mer än bara hårdvaran.

http://www.gamereactor.se/nyheter/116344/Wii+passerar+100+mil...

Nintendo var störst med Wii i England. Idag kan de knappt ens ge bort sina konsoller. 150 000 enheter på ETT ÅR.
De är stendöda i England. Det ser inte mycket bättre ut på andra håll heller. När Sony släpper PS4 i japan så kommer de inte sälja ngt där heller. USA är kört där har de konkurrens av både Microsoft och Sony.

Jag tror Nintendo kommer envisas med att sälja Wii U i drygt ett år till sen kommer de inse att slaget är förlorat och lägga ner tillverkningen. Ngt nytt Zelda får vi nog inte se till Wii U. Tippar på att det blir en 3DS titel istället.

Vad pratar du om? Dom har sålt något med än 150 000 enheter, vet inte vart du läser ditt påhitt men.

1
Skriv svar