Total War: Rome II – Caesar in Gaul utannonserat!

Robot
Inaktiv
Total War: Rome II – Caesar in Gaul utannonserat!

Spelbarheten är ju tveksam som den är, borde de inte åtgärda det innan de släpper nytt man måste betala för?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

oooo en ny bomb av spelförstörande buggar ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Någon som vet om dom lyckats "rädda" spelet än eller är det fortf. typ lika trasigt?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Patch 7 la till några godbitar, Formation Attack och balansering av diverse enheter. Kavalleriet har fått ett ordentligt lyft och Hammer & Anvil är extremt härligt numera, massan i en charge känns liksom.

Vill man gå lite längre har en hel del fina mods börjat rulla ut på Steam Workshop, ingen jätte grej att lägga till skit därifrån. Radious och Divide et Impera är riktigt på om man vill gå ner på djupet och bråka om.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Mytacism:

Någon som vet om dom lyckats "rädda" spelet än eller är det fortf. typ lika trasigt?

är fullt spelbart på high med texturerna på ultra sen patch 7 .. men siegebattles är en ospelbar katastrof fortfarande .. från både ai och spelarperspektiv.
Dom har gjort hästvagnar extremt OP.. kunde lika gärna haft taktiska kärnvapen .

Medlem

Spelet är inte bra än på långa vägar, och även om de fixar till allt som är direkt trasigt så har de fortfarande inte gjort ett roligt spel.

Deras PR-snubbar ljög sig blå innan det släpptes. Nu kör jag gärna lite anti-PR och avråder er från att inhandla

Medlem

Mycket trist att folk har problem med spelet. Själv är jag nöjd och detta blir säkert köp!

Medlem

"– Vi har släppt ett antal DLC-paket och gratis uppdateringar till Rome II".

Jag reagerar starkt på att han kallar patchar, som var nödvändiga för att laga spelet, för "gratis uppdateringar".

Edit: De har gjort färdigt spelet några månader efter release och avstått från att ta betalt för det.

Medlem
Skrivet av NilsDacke:

"– Vi har släppt ett antal DLC-paket och gratis uppdateringar till Rome II".

Jag reagerar starkt på att han kallar patchar, som var nödvändiga för att laga spelet, för "gratis uppdateringar".

Edit: De har gjort färdigt spelet några månader efter release och avstått från att ta betalt för det.

Då menar de deras FLC ...

För mig flyter det på bra, ser fram imot detta, patch 7 är riktigt bra imo, ett fåtal problem kvar såsom siege ai som nämnts innan. Annars är jag nöjd

Jag går ifrån mobben och säger att jag har haft förbannat roligt i Rome II, och är man som mig, och föredrar att låta datorn köra striderna så har det fungerat bra under en lång tid. Jag ser huvudsakligen att man buffar på hästar lite, köra som en av hästraserna är mer eller mindre omöjligt på de svåraste. Kan ha missat något, men de är helt enkelt för svaga.

Medlem

Jopp! Skippa Sieges och Naval-fighter gör jag. Land Battles är fantastisk roligt! Klampa runt med Legion X och Legion Si och Så.

Min senaste kampanj så såg jag dock till att rampa upp antalet turns per år, annars blev alla häftiga generaler bara en fotnot i historien för man total missade dom.


signatur
Medlem

Laga spelet till 99% först.

Medlem

Hur är det med end-of-turn tiderna numera? När jag spelade det sist så kunde man lätt gå på toa och fixa en macka och komma tillbaks till datorn och FORTFARANDE vänta på att alla factions skulle göra sin turn.... Då var det ändå efter en patch som (supposedly) drog ner på just end of turn times.
Helt ospelbart när man kom till lategame.

Inaktiv

naval battles har jag också på autoresolve sen 2 skepp utrotade en hel armé för mig .. bara för ramming och boarding är så j-vla buggat

Medlem

Känns som det ska mycket till innan jag återvänder till Total War.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av doom:

naval battles har jag också på autoresolve sen 2 skepp utrotade en hel armé för mig .. bara för ramming och boarding är så j-vla buggat

Samma sak här.

Medlem

ROME 2 har ingen själ. Bästa totalWar liret är fortfarande Medieval 2, det är så jag vill minnas serien. Rome 2 är nummer ett på listan av köp jag ångrar och är svårslaget pga den stora förväntningen. Buggar kan fixas, AI kan finslipas men bristen av intressanta element och genomtänkt mekanik känns inte genomförbart i efterhand.

Medlem

Nä CA, det lär knappast bli ett köp av detta för min del.

Rome II är ett katastrofalt misslyckande som sålde på en enorm hype. Politiken i spelet är den sämsta jag sett hittills i Total War serien, siege battles är skit, day 1 dlc är skit, att släppa ett spel fullt av buggar är både fult gjort och är en rejäl käftsmäll på era trogna fans.

Inaktiv

http://www.gamefront.com/hail-caesar-first-rome-2-campaign-ex...

Låter mer som en patch än något annat, och samtidigt ett stort FU till oss som köpte. Bra jobbat CA.

Och för övrigt är det väl som kommentaren säger:
"soooo is CA taking all the comments and suggestions from the forums of Rome2 regarding most of the games bug, glitches, and lack of content from previous titles series, and instead of fixing the problems through patches, theyre fixing the problems through a expansion, making people pay more?"

?
:/

1
Skriv svar