Nvidia Shield stödjer streaming i 1080p

Robot
tka
Medlem
Nvidia Shield stödjer streaming i 1080p

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Medlem

Vad behöver man för bandbredd på nätverket för att klara av att streama utan fördröjning?

Medlem
Skrivet av tka:

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Lol, såklart inte. Skärmen hade redan stöd för 1080p dock steamning tjänsten fick stöd för full HD.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av tka:

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Lol, såklart inte. Skärmen hade redan stöd för 1080p dock steamning tjänsten fick stöd för full HD.

http://shield.nvidia.com/specs-and-features/

5 inch 1280x720 (294 ppi) Multi-Touch Retinal Quality Display

Medlem

Hade inte en docka för mobil varit bättre. Alltså, sätter mobilen i dockan, som fungerar som en handkontroll och möjligen en streamer. Då hade man kunnat använda sin nuvarande mobil med allt det innebär och samtidigt fått en kontroller och kunna streama.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av tka:

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Det är lite samma sak som en HD-ready tv. Den är inte Full HD, men den kan skala om 1080p-bilden så att man får bild. Äldre platt-tv som inte var HD-ready gav inte ens bild om man skickade en 1080p-signal till den.

Jag antar att det är detta de menar.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av tka:

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Lol, såklart inte. Skärmen hade redan stöd för 1080p dock steamning tjänsten fick stöd för full HD.

Tanken är att streama till 1080p tv.

Är ganska idiotiskt då det är billigare och bättre att koppla datorn direkt till tvn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Någon som har ett humm om när shield lanserad här i vår kyliga nord?

Medlem

Hårddisk? Det är väl ett flashminne/NAND-minne i den?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

1280x720p med 30fps uppskalat till 1920x1080 60fps med frame doubling interpolation?

Inaktiv

Hade hellre köpt 3DS eller en PS4. Tror den kommer floppa.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

1280x720p med 30fps uppskalat till 1920x1080 60fps med frame doubling interpolation?

Då måste du ha en dålig dator. Shield kommer streama bilden från din dator till din tv.
Det enda problemet blir att du får en fördröjning och möjligtvis jobbigt att hålla i en tung mobilenhet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av tka:

På något magiskt sätt la dom alltså till 360 pixlar i höjdled i efterskott på den befintliga skärmen.

Lol, såklart inte. Skärmen hade redan stöd för 1080p dock steamning tjänsten fick stöd för full HD.

Vad spelar det för roll om antalet pixlar inte ens är i närheten? Uppskalning kallas det och det är exakt vad konsoler gör när de påstår att de kör i "1080p".

Medlem

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Varför inte bara koppla en sladd mellan?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Köp en xbox kontroll och en HDMI-sladd och det blir billigare, skönare, bättre och du slipper den lilla fördröjningen du får av streaming.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vad förvirrade vissa här inne verkar...

Skärmen är som @rosski nämnde en "5 inch 1280x720 (294 ppi) Multi-Touch Retinal Quality Display ", dvs inte 1080p. Och ingen mjukvara kan höja mängden pixlar på skärmen.

Vad detta måste betyda är väl helt enkelt att mjukvaran tillåter downscaling till 720p, alltså att datorn man streamar på kan köra i 1080p utan att det blir out-of-range för Shield-enheten.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vad förvirrade vissa här inne verkar...

Skärmen är som @rosski nämnde en "5 inch 1280x720 (294 ppi) Multi-Touch Retinal Quality Display ", dvs inte 1080p. Och ingen mjukvara kan höja mängden pixlar på skärmen.

Vad detta måste betyda är väl helt enkelt att mjukvaran tillåter downscaling till 720p, alltså att datorn man streamar på kan köra i 1080p utan att det blir out-of-range för Shield-enheten.

Självfallet är funktionen huvudsakligen till för att användas med lämplig TV. Det är bara FZ som inte nämnde det i nyheten.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Varför inte bara koppla en sladd mellan?

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Köp en xbox kontroll och en HDMI-sladd och det blir billigare, skönare, bättre och du slipper den lilla fördröjningen du får av streaming.

Tror ärligt talat inte att 40 meter med HDMI och USB kablar fungerar något vidare.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Varför inte bara koppla en sladd mellan?

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alexraptor:

Om nu bara Nvidia kunde tillåta streaming mellan Nvidia utrustade datorer också instället för bara till Shield.
Särskilt då saker kan streamas avsevärt snabbare mellan datorer på ett gigabit nätverk.

Skulle gärna streama mina värstingspel till TV'n via min laptop.

Köp en xbox kontroll och en HDMI-sladd och det blir billigare, skönare, bättre och du slipper den lilla fördröjningen du får av streaming.

Tror ärligt talat inte att 40 meter med HDMI och USB kablar fungerar något vidare.

Aldrig tänkt på flytta din laptop närmare? Tanken med en laptop är att man ska bära med sig den.
15m funkar perfekt med hdmi och handkontrollen är trådlös och funkar på 40m avstånd och genom 3 väggar och 1 våning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Men nu är det ju så att jag sa "via" min laptop.

Dvs "från" min hög prestanda desktop "via" min laptop till min TV.

1
Skriv svar