Playstation 2 - bästa konsolen någonsin?

Medlem
Playstation 2 - bästa konsolen någonsin?

Plockade upp en PS4 i fredags med Killzone på sidan av, äger även Wii U med en hel drös spel som bara väntar på min uppmärksamhet.

...Sen ska vi inte ens nämna Steam-biblioteket...

Ändå är det PS2:an som går varmast av dom alla, har inhandlat en hel del spel som jag "missade" som liten och dom är hur kul som helst!
Många av dom spelar jag för första gången så dom har inget nostalgiskt värde för mig, exempelvis Sly Cooper som jag "skippade" när jag var yngre.

Nu försöker jag inte vara en sån där "Det var bättre förr"-person eftersom jag är väldigt positivt inställd till nyare spel och konsoler.
Men innerst inne så får jag känslan att det kanske ändå var bättre förr.

Tack Playstation 2 för en grymma konsol du var och alltid kommer vara!

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Playstation 2 - bästa konsolen någonsin?

Många varma med den också


signatur
Medlem

Men PS2:an släpptes ju typ igår... känns det som.

Sitter själv och spelar Phantasy Star på Master System och Armor Attack till Vectrex när polarna dyker förbi.

Allt var bättre förr, ju förr desto bättre!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

PS1 och PS2 har löjligt stora spelbibliotek i förhållande till många andra konsoler inklusive de senaste så det finns nog både fler bra och dåliga spel till PS2. De ligger på mer än dubbla antalet spel jämfört med de flesta andra äldre konsoler.

PS1: 2418
PS2: 2016

360 och PS3 har jag inga färska siffror på men uppskattningsvis är det 1400-1700, med 360 något högre än PS3 baserat på hur läget var i februari. Sedan ska man också komma ihåg hur mycket enklare det har varit att få ut mindre nedladdningsbara titlar via online-butikerna under sjunde konsolgenerationen. Det gör PS3:s föregångare än mer imponerande.

Hade bara min PS2:a i 2 veckor, sedan tröttnade jag för massor av år sedan. Skulle aldrig ha sålt den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar