Samsung NP770Z5E 15,6" bärbar speldator

Medlem
Samsung NP770Z5E 15,6" bärbar speldator

Går i tankarna om att gå till stationärt igen då jag sällan har nytta av bärbart.
Datorn har följande specifikationer:

15,6" matt skärm med 1920x1080 upplösning.

Intel Core i7 3635QM processor på 2.4 GHz, (Turbo upp till 3.4GHz) med 4 kärnor.

8GB SO-DIMM DDR3, 1600Mhz varav 1 minnesplats ledig, 12GB är maximalt.

256GB Samsung SSD

Radeon HD 8870M 2 GB, GDDR5. Byter till Intel HD4000 när man inte spelar för att spara batteri, detta kan man ställa in manuellt också om man så önskar.

Datorn har också en HDMI v1.4 utgång med stöd för bland annat FullHD/3D. VGA-utgång, 2st USB 2 samt 2st USB 3 portar.

En vanlig nätverksport med stöd för gigabit/1000mbit nätverk. Samt ett trådlöst nätverkskort, detta har jag bytt ut till Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 vilket stödjer nya AC nätverken.

Batteritiden är rapporterad att vara runt 8-9 timmar vilket är väldigt bra för en bärbar dator med denna prestandan. Jag har för det mesta använt datorn som stationär och har då haft den kopplad till skärm och lös mus samt tangentbord och batteriet är knappt ansträngt då den varit inkopplad hela tiden.

I övrigt har datorn webcam samt belyst tangentbord, jag köpte också en egen 120W adapter för datorn då den som ingick var på bara 90W och enligt forums så skulle en 120W adapter vara bättre för den, givetvis har jag kvar original-adaptern och jag har också kvar kvitton samt kartongen. Det finns knappt märkbara repor på botten på den bärbara som uppstod när jag öppnade upp datorn och det påverkar inte datorn något alls och det syns knappt heller men tänkte påpeka detta, på Samsungs hemsida kan man köpa ny baksida för 400-500:- såg jag så den går att byta ut om man stör sig på detta. Sen har jag för det mesta bara kört World of Warcraft på den men jag kör en blandning high-ultra inställningar och får väldigt bra FPS på det. Starcraft 2 går köra på väldigt höga inställningar också och få bra FPS.

Bärbara datorn kostade mig 12500:- ny i våras. Som sagt så finns kvitto och originalförpackning. Buda på men jag vill inte se några skambud. Det går väldigt bra att hämta datorn eller så skickar jag med spårbar kolli efter att jag fått pengar till mitt konto på Swedbank.

För mer information så kan ni ta er en titt här: http://www.inet.se/produkt/1970578/samsung-7-series-np770z5e-...

1
Skriv svar