Premiär för julkalendern – vinn grym AOC-skärm!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av v1lle3:

Once you go 144Hz you never go back.

Det är sinnessjukt stor skillnad att bara röra musen på skrivbordet i 144 fps, jämfört med 60.
Tyvärr är det svårt att få de flesta spel att flyta på så bra, dock.
Jag blev deprimerad när inte ens gamla F.E.A.R. kunde stanna där stabilt.

Kan nån vänlig själ förklara för mig varför just siffran 144 används? Google is not my friend just nu och jag hänger med på varför man använder 60 och 120Hz, men 144 verkar så udda

Som jag har förstått det har de "överklockat" en 120Hz-skärm och fått fram 144. Jag vill minnas att jag läst/hört det någonstans.

Jo men det tjatas ju överallt om 144Hz är alla bara överklockade?
Vad är det som tekniskt gör att det är bra med 144 när det förut vatt en dubbling av 60 som blev 120?

Nej. Om jag kommer ihåg rätt så är 144hz 1080p med 24 bitars färg det högsta du kan komma upp i med den tidens displayport.
Att dom valde 120 är nog för att det var en dubbling och att 144hz var möjligt om man "överklockade" äldre skärmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra timing... jag letade precis efter en ny skärm med liknande specifikationer. Tittade på Elgiganten men där fanns bara skräp, så det är tur att det finns dedikerade datorbutiker.

Medlem

Fasiken!
Julrim, min enda svaghet!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av v1lle3:

Once you go 144Hz you never go back.

Det är sinnessjukt stor skillnad att bara röra musen på skrivbordet i 144 fps, jämfört med 60.
Tyvärr är det svårt att få de flesta spel att flyta på så bra, dock.
Jag blev deprimerad när inte ens gamla F.E.A.R. kunde stanna där stabilt.

Kan nån vänlig själ förklara för mig varför just siffran 144 används? Google is not my friend just nu och jag hänger med på varför man använder 60 och 120Hz, men 144 verkar så udda

För att det är en enkel siffra (20% högre än föregående)

Medlem

Nej! Jag som älskade kalendern! Om jag hade fått välja mellan en gratis skärm, dator, <insert w/e>. Så hade jag valt bort det och valt kalendern istället! Så mycket glädje ni har givit oss genom den dystra månaden vi kallar "December", genom era underbara episoder ur Julkalendern.

Den dystra månaden blev lite mer dyster detta år, ack.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av MrStrange:

Ser ut att vara en trevlig datorskärm.. Men blir det ingen mysig julkalender att titta på det här året?

Om inte så blir jag riktigt besviken. Jag som såg fram emot ytterligare en fz- julkalender..

Håller helt med! Aldrig skrattat som zå Calle spelade våld och tappade kontrollen XD

Skärpning FZ!

Vi kommer primärt att köra tävlingar i år, att göra bort sig framför kameran tar mer tid än vad man kan tro.

Helst då ni har haft Fragzone att arbeta med också, bra ändå boys and girls


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Set finns fler sätt att göra en kalender, måste det vara video i år också? Eller ska vi pröva något annat? Varning! Ni kanske blir inblandade!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Set finns fler sätt att göra en kalender, måste det vara video i år också? Eller ska vi pröva något annat? Varning! Ni kanske blir inblandade!

Fragzone är ju sin grej, men gillade verkligen alla random videos som kom vid jul Kändes bara som att någon tog kameran och filmade allt som rörde sig, vilket har sin charm och blev roligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lär inte vinna med mitt rim men man vet aldrig, kan dock säga att skriva rim kl 00:40 inte är en så smart idé...

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Set finns fler sätt att göra en kalender, måste det vara video i år också? Eller ska vi pröva något annat? Varning! Ni kanske blir inblandade!

Det finns inga måsten, men det är ganska självklart att folk älskade FZ:s Julkalender i videoform. Det blev en "grej" man såg fram emot helt enkelt. Förra året så minns jag att jag satt med min kopp kaffe varje morgon och började dagen med en trevlig och rolig Julkalender-episod. Julkalendern vart lite mer som det där extra ljuset som värmer lite extra på morgonkvisten helt enkelt. En tradition jag hade kunnat stå ut med, speciellt när mörka och dystra dagar är på ingång.

Nu betyder ju min åsikt inte så mycket. Men det är ju just det, min åsikt.

Redaktör
Skrivet av Fl3xus:

Det här var inte lätt att komma på bra julrim. Förhoppningsvis så lär man sig ett och ett annat från att försöka iaf.

Har vi 23 dagar kvar med julrim att försöka oss på eller:)

Nej, det blir bara julrimmande ibland, när det är lite extra fina julklappar att tävla om.


signatur
Medlem

Hatar att rimma. T__T


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Skrivet av Keza:
Skrivet av Traveller in time:

Set finns fler sätt att göra en kalender, måste det vara video i år också? Eller ska vi pröva något annat? Varning! Ni kanske blir inblandade!

Det finns inga måsten, men det är ganska självklart att folk älskade FZ:s Julkalender i videoform. Det blev en "grej" man såg fram emot helt enkelt. Förra året så minns jag att jag satt med min kopp kaffe varje morgon och började dagen med en trevlig och rolig Julkalender-episod. Julkalendern vart lite mer som det där extra ljuset som värmer lite extra på morgonkvisten helt enkelt. En tradition jag hade kunnat stå ut med, speciellt när mörka och dystra dagar är på ingång.

Nu betyder ju min åsikt inte så mycket. Men det är ju just det, min åsikt.

Tycker det var en fin åsikt, en man blir glad av att höra. Och visst såg man själv fram emot en ny kalender, men nu blev det som det blev, tyvärr. Om vi håller glöggen som gisslan kanske redaktionen blir mer kameravänliga, och sen måste någon som är bra på Lasso fånga in WildThing.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är det Asus-skärmen ni syftar på när ni snackar om 4k-tv:n? Det är väl snarare en professionell grading/foto-monitor om något?

Medlem

Eftersom tävlingen är över får man väl raljera över svaren antar jag Det är ju visst ångestmannen själv som gör sig hörd! I första avsnittet till och med!

Medlem

Men när får man veta vem som vann?? Är sjukt hoppful :/ Skärmen trasig och julen på kommande. Dålig kombo xD

ja vart är vinnaren tycker det tar tid


signatur

New life, New hope

Redaktör

Vi korar vinnare och presenterar dem i nyhetsform så fort vi hinner. Det blir inte dagligen, snarare en gång i veckan eller så.


signatur

ingen vinnare än?


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar