Dag 4, kalender of the Jul.

Dag 4, kalender of the Jul.

Igår hade jag inget att göra. Idag fick jag göra allt!
Hela dagen har jag sprungit från a till b och sen tillbaka genom hela alfabetet och allt jag kan tänka är, "hur i helvete gick det här till?". En lista av saker och ärenden åt mina föräldrar som inte har tiden att göra det själva, Pensionerade grannar som inte orkar göra inköp på grund av bristande hälsa, då tänker jag "men jag ska ju ändå åt det hållet" och erbjuder min hjälp.

Sen gjorde man något åt sig själv, sitta i väntrummet på Karolinska för ett snack med doktorn...trehundra femtio kronor fattigare och inget visare, pratade väll inte i mer än tio minuter. Efter en och en halv timmes väntan.

Thank **** God att dagen är över nu, och att det finns LEGO Bluesbrothers, något jag såg på I09.

Day 4, not so fun.
Dag 5, kanske. Ingen aning om vad jag skriver om då, då inget av dessa inlägg är planerade i förväg.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Dag 4, kalender of the Jul.

Sägs på radion att svenska sjukvården är sämst i norden p.g.a. väntetiderna, I know the feel.

1
Skriv svar