Så bygger du din karaktär i The Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Så bygger du din karaktär i The Elder Scrolls Online

Nu när man äntligen fick se lite gameplay försvann en del farhågor. Det lyckas i varje fall övertyga mig om att det faktiskt är ett Elder Scrolls-spel och inte bara ett dussin-mmo.

Medlem

Tror det här kan bli en riktig höjdare faktiskt

Medlem
Skrivet av Xzander:

Nu när man äntligen fick se lite gameplay försvann en del farhågor. Det lyckas i varje fall övertyga mig om att det faktiskt är ett Elder Scrolls-spel och inte bara ett dussin-mmo.

Vadå äntligen? Gameplay har väl funnits ute i många månader.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Xzander:

Nu när man äntligen fick se lite gameplay försvann en del farhågor. Det lyckas i varje fall övertyga mig om att det faktiskt är ett Elder Scrolls-spel och inte bara ett dussin-mmo.

Vadå äntligen? Gameplay har väl funnits ute i många månader.

gamla gamplayen och leaken vart iofs väldigt dålig gemfört med det vi får se här.

den blir bättre hela tiden, ska bli kul att se hur det ser ut vid launch

Medlem

Bara jag som blev irriterad över hur kass FoV det var i första person?
Hur kan de faila med FoV'n..

Medlem

Jag känner ingenting när jag ser trailern, känns som att tugga på ett tuggummi (med häftig förpackning) som tappat smaken. Men det är bara jag det, kul för er som känner hype!

Medlem

Ser väldigt lovande ut!
Fast stör mig lite på den typiska monthly subscription, varför kan de inte ha så man betalar för 30 in-game dagar istället? De får fortfarande in pengar och det känns inte som pengar i sjön för mig som spelare när man inte hinner spela.

Medlem

Kan någon länka så att jag kan titta på ipaden! Vore snällt

Medlem

I dunno... I just...

Na... not really...

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Ser väldigt lovande ut!
Fast stör mig lite på den typiska monthly subscription, varför kan de inte ha så man betalar för 30 in-game dagar istället? De får fortfarande in pengar och det känns inte som pengar i sjön för mig som spelare när man inte hinner spela.

Det som är poängen. Betalar folk månadsvis känner de sig tvungna att spela. På så sätt behöver utvecklarna inte oroa sig för att världarna blir underbefolkade och nya spelare känner att de springer genom en ödemark.

Allt handlar om grupptryck.

Ingen vill parta på en tom nattklubb.

Medlem

Verkar grymt! får lite morrowind-känsla

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha alltså jag stör mig så jävla mycket på hur karaktärer ser ut när de står stilla i MMO. Gungar som sjömän till havs för fan. Inte kan alla ha kraftig astma, och dessutom drabbas av en attack varje gång de stannar?

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att de gör ett BRA The Elder Scrolls-spel, så att man slipper installera en hel del modifikationer, vilket å andra sidan är väldigt bra att ha. Jag kan inte spela Skyrim utan "några" modifikationer installerade (har just nu över 50 stycken, tillsammans med de ej officiella patcharna).

Om de har 50-60 i FOV, så kommer jag inte spela det. Låt dem tillåta att folk kan modifiera spelet, även om det är ett spel som är 100% ansluten till Internet (antar jag). Jag vill ha realism - inte fantasi, så som löjliga och överdrivna World of Warcraft. Jag hoppas även att de tar bort (eller att modifikationer kan ta bort det) den överlöjliga andnings-animationen, så att jag slipper titta på karaktärer som agerar som dragspel.

Kalla mig för petig, men jag anser att The Elder Scrolls Online ska erbjuda samma valmöjligheter som Morrowind, Oblivion och Skyrim har - kunna ändra spelet till så som man vill ha det. Detta är säkert omöjligt, då det är 100% online, men det skiter jag i. Antingen skapar de ett bra spel som ALLA kan spela, eller så förlorar de några tusen/miljoner spelare.

Medlem

Spelar inte så stor roll vad de gör med spelet det kommer inte bli ett elderscrolls iaf frånsett lore osv. Hela grejen med elderscrolls e ju gå vart du vill å gör vart du vill. Går inte i TESO.

Medlem

tub länk plz

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas verkligen att de gör ett BRA The Elder Scrolls-spel, så att man slipper installera en hel del modifikationer, vilket å andra sidan är väldigt bra att ha. Jag kan inte spela Skyrim utan "några" modifikationer installerade (har just nu över 50 stycken, tillsammans med de ej officiella patcharna).

Om de har 50-60 i FOV, så kommer jag inte spela det. Låt dem tillåta att folk kan modifiera spelet, även om det är ett spel som är 100% ansluten till Internet (antar jag). Jag vill ha realism - inte fantasi, så som löjliga och överdrivna World of Warcraft. Jag hoppas även att de tar bort (eller att modifikationer kan ta bort det) den överlöjliga andnings-animationen, så att jag slipper titta på karaktärer som agerar som dragspel.

Kalla mig för petig, men jag anser att The Elder Scrolls Online ska erbjuda samma valmöjligheter som Morrowind, Oblivion och Skyrim har - kunna ändra spelet till så som man vill ha det. Detta är säkert omöjligt, då det är 100% online, men det skiter jag i. Antingen skapar de ett bra spel som ALLA kan spela, eller så förlorar de några tusen/miljoner spelare.

Om du bara tänker efter lite så inser du hur orimligt det vore med moddar till mmo med tävlingsinriktad pvp.

Peas.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas verkligen att de gör ett BRA The Elder Scrolls-spel, så att man slipper installera en hel del modifikationer, vilket å andra sidan är väldigt bra att ha. Jag kan inte spela Skyrim utan "några" modifikationer installerade (har just nu över 50 stycken, tillsammans med de ej officiella patcharna).

Om de har 50-60 i FOV, så kommer jag inte spela det. Låt dem tillåta att folk kan modifiera spelet, även om det är ett spel som är 100% ansluten till Internet (antar jag). Jag vill ha realism - inte fantasi, så som löjliga och överdrivna World of Warcraft. Jag hoppas även att de tar bort (eller att modifikationer kan ta bort det) den överlöjliga andnings-animationen, så att jag slipper titta på karaktärer som agerar som dragspel.

Kalla mig för petig, men jag anser att The Elder Scrolls Online ska erbjuda samma valmöjligheter som Morrowind, Oblivion och Skyrim har - kunna ändra spelet till så som man vill ha det. Detta är säkert omöjligt, då det är 100% online, men det skiter jag i. Antingen skapar de ett bra spel som ALLA kan spela, eller så förlorar de några tusen/miljoner spelare.

Tror knappast de förlorar miljontals, om ens tusentals spelare p.g.a. DIN åsikt. Som för övrigt är helt orimlig. Har du hört talas om ett modbart mmorpg? Inte? Fundera då lite på de praktiska orsakerna till varför.

k3m
Medlem

det är inte hens åsikt. det är ju fakta hen skriver. det hen skriver fast med andra ord är, att blir spelet inte tillräckligt bra så blir det färre som spelar spelet. vilket stämmer in på alla spel, likaså detta.

Medlem

Gw2 vs wildstar vs elder atm kommer nog falla tillbaka till gw2 hur som helst

Medlem

Tidigare inte haft något värst intresse men det börjar se ganska mysigt ut. Kommer nog ge det ett försök och se om det blir något för mig. Har inte lyckats fastna för något MMO hittills(GW2, WoW, Tibia, Ragnarok Online, Aion, SWtoR, Neverwinter, Rift osv osv).

Vill hitta något!

Medlem

Efterbliven third person view, hoppas man kan ha en centrerad kameravinkel. Dead Space hade liknande kameravinkel och det framkallade huvudvärk och gjorde det ospelbart imo.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som blev irriterad över hur kass FoV det var i första person?
Hur kan de faila med FoV'n..

Har du spelat Skyrim? Ospelbart med default FOV, ligger på 65 och det här(surpriiise!) verkar vara samma, om inte ännu mindre...

Medlem

Jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk. Giv mig ES VI istället för ytterligare ett fantasy MMO.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas verkligen att de gör ett BRA The Elder Scrolls-spel, så att man slipper installera en hel del modifikationer, vilket å andra sidan är väldigt bra att ha. Jag kan inte spela Skyrim utan "några" modifikationer installerade (har just nu över 50 stycken, tillsammans med de ej officiella patcharna).

Om de har 50-60 i FOV, så kommer jag inte spela det. Låt dem tillåta att folk kan modifiera spelet, även om det är ett spel som är 100% ansluten till Internet (antar jag). Jag vill ha realism - inte fantasi, så som löjliga och överdrivna World of Warcraft. Jag hoppas även att de tar bort (eller att modifikationer kan ta bort det) den överlöjliga andnings-animationen, så att jag slipper titta på karaktärer som agerar som dragspel.

Kalla mig för petig, men jag anser att The Elder Scrolls Online ska erbjuda samma valmöjligheter som Morrowind, Oblivion och Skyrim har - kunna ändra spelet till så som man vill ha det. Detta är säkert omöjligt, då det är 100% online, men det skiter jag i. Antingen skapar de ett bra spel som ALLA kan spela, eller så förlorar de några tusen/miljoner spelare.

Med lite tur kan man ställa in detta i options.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha alltså jag stör mig så jävla mycket på hur karaktärer ser ut när de står stilla i MMO. Gungar som sjömän till havs för fan. Inte kan alla ha kraftig astma, och dessutom drabbas av en attack varje gång de stannar?

Haha, har jag inte tänkt på, men det är verkligen en klockren beskrivning! Tack för att du planterade den bilden i min hjärna


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Quackles:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som blev irriterad över hur kass FoV det var i första person?
Hur kan de faila med FoV'n..

Har du spelat Skyrim? Ospelbart med default FOV, ligger på 65 och det här(surpriiise!) verkar vara samma, om inte ännu mindre...

Inte samma personer som gjort spelen så lustigt att nästan ingen verkar fatta att FoV är viktigt i spel.. hellre hög fov och fps än grafik..

Medlem

Såld - ge mig.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas verkligen att de gör ett BRA The Elder Scrolls-spel, så att man slipper installera en hel del modifikationer, vilket å andra sidan är väldigt bra att ha. Jag kan inte spela Skyrim utan "några" modifikationer installerade (har just nu över 50 stycken, tillsammans med de ej officiella patcharna).

Om de har 50-60 i FOV, så kommer jag inte spela det. Låt dem tillåta att folk kan modifiera spelet, även om det är ett spel som är 100% ansluten till Internet (antar jag). Jag vill ha realism - inte fantasi, så som löjliga och överdrivna World of Warcraft. Jag hoppas även att de tar bort (eller att modifikationer kan ta bort det) den överlöjliga andnings-animationen, så att jag slipper titta på karaktärer som agerar som dragspel.

Kalla mig för petig, men jag anser att The Elder Scrolls Online ska erbjuda samma valmöjligheter som Morrowind, Oblivion och Skyrim har - kunna ändra spelet till så som man vill ha det. Detta är säkert omöjligt, då det är 100% online, men det skiter jag i. Antingen skapar de ett bra spel som ALLA kan spela, eller så förlorar de några tusen/miljoner spelare.

Haha ett mmo där spelare har olika moddar. Yeah right! Tack för dagens garv!

Medlem

månadskostnad för spel 2014= inget köp för mig.

12
Skriv svar