Mad Max-spelet blir lika mystiskt som filmerna

Robot
Mad Max-spelet blir lika mystiskt som filmerna
Mad Max-spelet blir lika mystiskt som filmerna

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på. Om ni vill påvisa mig fel om min åsikt om mad max så feel free.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jobba lite mer på manus, så kanske jag köper det. Men förmodligen inte. Har sett trailern. Inte bra...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på. Om ni vill påvisa mig fel om min åsikt om mad max så feel free.

Första filmen är URUSEL. Förstog verkligen inte hur folk kallade den en klassiker. Precis som dig så fick den mig att ignorera de andra filmerna. Men en dag så såg jag Mad Max 2 the road warrior och den var ju riktigt bra. Helt annorlunda från den första i kvalitet

Medlem
Skrivet av LionBear:
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på. Om ni vill påvisa mig fel om min åsikt om mad max så feel free.

Första filmen är URUSEL. Förstog verkligen inte hur folk kallade den en klassiker. Precis som dig så fick den mig att ignorera de andra filmerna. Men en dag så såg jag Mad Max 2 the road warrior och den var ju riktigt bra. Helt annorlunda från den första i kvalitet

sant! att försöka skapa sej en uppfattning om mad max-filmerna genom att se första är ingen bra idé. 2an å 3an är riktigt riktigt bra, 1an är en helt annan film (och som konstaterats. RIKTIGT usel)

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Som andra redan sagt...
Ge film nummer två och tre en chans. Helt annorlunda mot ettan!
Jag hade sett de senare filmerna ett par gånger innan jag fick chans att se den allra första. Och ja... Den var väl inte så bra!

Medlem

Jag såg en lång demonstration av detta på en mässa i Stockholm nyligen och jag tycker verkligen inte det ser bra ut. Sjukt stelt och vansinningt enformiga miljöer.

Medlem

Smaken är verkligen olika. Själv anser jag att den tredje filmen är riktigt usel och inte ens sevärd medans den första är ett mästerverk. Tvåan är igentligen inget annat än en medioker b film liknande många andra från den tidsepoken.

Den första är helt annorlunda och skiljer sig mycket från många andra lågbudget filmer. Misstänker att detta kan ha med generationsklyftor. Nu vet jag inte er ålder men själv är jag ca 40 och min bekantsskapskrets som tycker som jag angående dessa filmer är också de runt 40.

Medlem

Kraftling, den gamla PC Gamer räven...när sadlade han om till Avalanche ?

I övrigt så hoppas jag att spelet blir bra, men i dagsläget är jag skeptisk.

k3m
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Smaken är verkligen olika. Själv anser jag att den tredje filmen är riktigt usel och inte ens sevärd medans den första är ett mästerverk. Tvåan är igentligen inget annat än en medioker b film liknande många andra från den tidsepoken.

Den första är helt annorlunda och skiljer sig mycket från många andra lågbudget filmer. Misstänker att detta kan ha med generationsklyftor. Nu vet jag inte er ålder men själv är jag ca 40 och min bekantsskapskrets som tycker som jag angående dessa filmer är också de runt 40.

och jag närmare 40 tycker också om den första, tillika uppföljarna som jag också tycker om

Medlem
Skrivet av Decado:

Kraftling, den gamla PC Gamer räven...när sadlade han om till Avalanche ?

I övrigt så hoppas jag att spelet blir bra, men i dagsläget är jag skeptisk.

Han har varit där några år, men har fortsatt med att recensera spel här och där för tidningen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av bingobelle:

Smaken är verkligen olika. Själv anser jag att den tredje filmen är riktigt usel och inte ens sevärd medans den första är ett mästerverk. Tvåan är igentligen inget annat än en medioker b film liknande många andra från den tidsepoken.

Den första är helt annorlunda och skiljer sig mycket från många andra lågbudget filmer. Misstänker att detta kan ha med generationsklyftor. Nu vet jag inte er ålder men själv är jag ca 40 och min bekantsskapskrets som tycker som jag angående dessa filmer är också de runt 40.

35, så så stor skillnad e det inte hänger nog mer på smaken isf

Medlem
Skrivet av bingobelle:

Smaken är verkligen olika. Själv anser jag att den tredje filmen är riktigt usel och inte ens sevärd medans den första är ett mästerverk. Tvåan är igentligen inget annat än en medioker b film liknande många andra från den tidsepoken.

Den första är helt annorlunda och skiljer sig mycket från många andra lågbudget filmer. Misstänker att detta kan ha med generationsklyftor. Nu vet jag inte er ålder men själv är jag ca 40 och min bekantsskapskrets som tycker som jag angående dessa filmer är också de runt 40.

Själv är man 16 år och tycker den första filmen är en klassiker. Tror jag var tio år när jag såg första. Andra är helt klart bäst och trean är helt okej.

Skrivet av Vincent_graymore:

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på. Om ni vill påvisa mig fel om min åsikt om mad max så feel free.

"Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på..."

Du utesluter all form av interaktion med dig om spelet, så det går ju inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade inte ettan gjorts, så hade det ju inte kommit någon tvåa eller trea! :-/ Originalet är alltid bäst!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag såg första mad max nu i höstas och förutom att alla beter sig som "gäng" märkte jag egentligen inget konkret "postapokalypsigt". Jag tyckte filmen i övrigt var enormt dålig och därefter har jag inte orkat tittat på uppföljarna som sägs vara lite mer inriktade på att det är en förstörd värld. Att den har haft inflytande och berört många betvivlar jag inte, inte heller nobbar jag de som tycker den är bra. Smaken är som baken och folk får tycka som de vill.

Detta spel kan blir bra som dåligt oberoende vad det baseras på. Om ni vill påvisa mig fel om min åsikt om mad max så feel free.

Första Mad Max är inte en postapokalyptisk film, apokalypsen (Ett tredje världskrig) sker mellan den och film nr två och det är tvåan som gjorde Max till den ikoniska postapokalyptiska man vi känner honom som idag.

Den första filmen var mest känd för att den var väldigt våldsam för sin tid och bannlyst i många länder inklusive Sverige, kan inte påstå att den var särskilt uppmärksammad innan tvåan, som är den bästa i serien, kom.

Själv tror jag inte på det här spelet alls.

ZF
Medlem
Skrivet av Ahris:

Första Mad Max är inte en postapokalyptisk film, apokalypsen (Ett tredje världskrig) sker mellan den och film nr två och det är tvåan som gjorde Max till den ikoniska postapokalyptiska man vi känner honom som idag.

Själv tror jag inte på det här spelet alls.

nu måste inte postapokalyps betyda efter just en kärnkraftsstrid iof. när den första utspelas hade all i princip ändå brakat åt fanders, atomkriget var bara en förlängning på vad som redan börjat med oljekrisen antagligen. (lite svårt att avgöra eftersom vissa håll ute i ödemarken ser postapokalyptiska ut även i verkligheten) det är ju inte så att det bara på en dag helt plötsligt går upp för nån galen president att kranen är tom och sen sträcker han sig bums efter den röda knappen.

halvfull eller halvtom bensintank, osv:

Medlem

Såg ettan nyligen för andra gången på åratal och... den är faktiskt rätt kass, ja. Förstår inte varför den varit bannad? Dock ser jag fram emot ett spel i Mad Max-anda.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Detta ser ja verkligen framemot att få spela som den postapokalyps-älskande människa ja är, filmerna är förövrigt av rang, synd att det ska göras en ny dock och ja bävar inför földjerna.

Medlem

Hur många har ens sett mad max?
ooj vad mystiska filmerna var, INTE!
det är bara MM1 som är något att ha

ZF
Medlem
Skrivet av Zpartan:

ooj vad mystiska filmerna var, INTE!

den tredje ansträngde sig ju för att bli lite "mystisk" (mysko snarare iof) men det var det nästan ingen som uppskattade. så..

Inaktiv

SNACKA GÅR JU:P

1
Skriv svar