Patrick Bach kickad från Battlefield 4

Medlem
Patrick Bach kickad från Battlefield 4

I en av veckans mer underhållande nyheter rapporterade bf4central under gårdagen hur DICE ansikte utåt, Patrick Bach, enligt utsago blivit utslängd från sitt eget spel med motiveringen "FIX THE GAME". Något som blir desto festligare när FZ idag rapporterar att DICE upphört alla övriga projekt tills dess att spelet är fixat.

Personligen har jag stött på en handfull krascher (med förlorade stats och unlocks som följd), den ökända ljudbuggen och några problem med tillfälligt återställda unlocks i vissa servrar, men generellt så har min spelupplevelse efter de första dagarna varit ganska smärtfri. Långt ifrån den värsta lanseringen jag har varit med om, om jag säger så. Den enorma kritiken kring Battlefield 4 känns således kanske inte obefogad, men överdriven som kritik ofta blir på nätet. Ändock känns det rätt tragiskt att spelmediet kommer undan med att sälja ofärdiga produkter och göra problematiska lanseringar till normen.

Skulle jag slänga ut en DICE-representant i dagsläget om jag hade chansen? Nej, förmodligen inte. Få saker irriterar mig så mycket i spel som när militanta admins slänger ut folk och varningar till höger och vänster bara för att följa sitt eget absurda regelverk (Hej, Sweclockers!). Spelet har sina buggar i dagsläget, alla är medvetna om det. Se därför till att ha roligt när ni väl spelar istället för att fylla chatten av kritik som ingen bryr sig om.

Rolig händelse men aningen onödigt.

#blogg

Medlem
Patrick Bach kickad från Battlefield 4

Helt rätt, tycker inte alls det är onödigt. Släpper man ett spel i BETA-stadie så får man uttrycka sig på detta sätt tycker jag.

Medlem

Bra statement.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv
Skrivet av ANZIKTE:

Helt rätt, tycker inte alls det är onödigt. Släpper man ett spel i BETA-stadie så får man uttrycka sig på detta sätt tycker jag.

Kan bara hålla med.

Moderator | Testpilot


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

Underbart. Hade lätt gjort samma sak om jag sett honom på min server.

Inaktiv

Det var tydligen inte den riktiga Patrich Bach. Var nåt trollaccount.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bleak:

Det var tydligen inte den riktiga Patrich Bach. Var nåt trollaccount.

THe message still applies.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu är ni allt ganska elaka, även utvecklarna vill väl ha lite roligt mellan allt buggfixande?

Medlem

Det där var faktiskt rätt underhållande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar