Varning: rör inte utvecklingsverktygen på Xbox One

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite som att mecka med en bil när man inte vet vad man gör, inte sant? Du kan öppna motorhuven, men pillar du med saker du inte förstår så står du där.

http://wictoriagrundberg.blogg.se/images/2009/midsommar-2009-...

antar det är delvis av den anledniingen motorrum ser ut som de gör idag. för inget säger "låt bli!" utan ord likt en stor kåpa fastskruvad över allting.

Microsoft borde därför rimligen också begripa att om man inte kapslar in självservicemöjligheter tillräckligt hårt så kommer även klåparmekaniker försöka byta kamrem själva. om guide finns på Youtube så kommer det ske, vad det än är.

Haha snyggt. Man känner sig lite träffad när det första man gör om något går sönder är att kolla efter guide på youtube

Men precis som en plastkåpa inte skyddar mot allt så är det nog svårt att gömma dessa menyer. Jag tror inte det är någon som gissat sig till detta. Eller kan man göra det?

Medlem

Tycker det är lite lustigt, hela diskussionen om Pelle som av misstag förstör sin Xbone. Om Pelle är så "duktig" så att han kan aktivera den här funktionen på sin konsoll så kan nog Pelle även återställa factory defaults som MS säger löser problemen som kan uppstå.

Om Pelle vill kan han också gå in i registret på sin Windows-dator och pilla runt bland registersträngarna. Men bara för att MS gett honom den möjligheten så behöver han inte göra det.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite som att mecka med en bil när man inte vet vad man gör, inte sant? Du kan öppna motorhuven, men pillar du med saker du inte förstår så står du där.

http://wictoriagrundberg.blogg.se/images/2009/midsommar-2009-...

antar det är delvis av den anledniingen motorrum ser ut som de gör idag. för inget säger "låt bli!" utan ord likt en stor kåpa fastskruvad över allting.

Microsoft borde därför rimligen också begripa att om man inte kapslar in självservicemöjligheter tillräckligt hårt så kommer även klåparmekaniker försöka byta kamrem själva. om guide finns på Youtube så kommer det ske, vad det än är.

Haha snyggt. Man känner sig lite träffad när det första man gör om något går sönder är att kolla efter guide på youtube

Men precis som en plastkåpa inte skyddar mot allt så är det nog svårt att gömma dessa menyer. Jag tror inte det är någon som gissat sig till detta. Eller kan man göra det?

Det är inte jättesvårt. In i settings, tryck LB-RB-LT-RT i snabb följd, och vips kommer man åt utvecklarinställningar.

Dock tror jag det värsta som kan hända är typ att man inte kan logga in om man byter SandboxID.

k3m
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Har lite svårt att tro att pelle 8 försöker mixa med Citat" utvecklingsverktyg inbakade djupt in i systemets arkitektur"

jag vet att de flesta barn både hittar till de inställningarna och tar och ändrar de.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite trög eller? Pelle fpr väll rota runt bäst fan han vill men pajat han skiten så kommer supporten skratta han i örat. Aah älskar de nya tiderna mindre daltande med underutvecklade människor


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Lash:
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite trög eller? Pelle fpr väll rota runt bäst fan han vill men pajat han skiten så kommer supporten skratta han i örat. Aah älskar de nya tiderna mindre daltande med underutvecklade människor

Nu är det ju så att vi inte pratar om att pelle ska öppna upp sin burk och rota runt I hårdvaran och ta sig förbi tydliga "void warranty" lappar.
Vi pratar om funktioner som Microsoft har gömt undan utan dokumentation, och otillräckliga åtgärder för att hållar borta folk eller varna dom.

Troligast är att detta är en skrämseltaktik, då enligt MS själva behöver man bara göra en "factory reset" för att allt ska funka igen.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Lash:
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite trög eller? Pelle fpr väll rota runt bäst fan han vill men pajat han skiten så kommer supporten skratta han i örat. Aah älskar de nya tiderna mindre daltande med underutvecklade människor

Nu är det ju så att vi inte pratar om att pelle ska öppna upp sin burk och rota runt I hårdvaran och ta sig förbi tydliga "void warranty" lappar.
Vi pratar om funktioner som Microsoft har gömt undan utan dokumentation, och otillräckliga åtgärder för att hållar borta folk eller varna dom.

Troligast är att detta är en skrämseltaktik, då enligt MS själva behöver man bara göra en "factory reset" för att allt ska funka igen.

Din logik..... så du menar ms skickar med info på hur du ska löda på moderkortet etc? Jag har ingen xbone eller sett filmen. Men fakum är nu att de ebdå går ut och informerar. Väljer folk att inte ta tillsig och peta i mjukvaran och detta skulle sluta i en defektmaskin så får man låta pungkullorna falla ner och ta lite personligt ansvar. Fan jag har bränt tiotusentals kronor i mina dagar på att peta i saker jag inte skulle för jag var nyfiken men aldrig suttit och pekat finger mot företagen för det.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Lash:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Lash:
Skrivet av Alexraptor:

Ja, stackars pelle som försöker få tillgång till funktioner som finns på hans konsol, som han ÄGER.
Han ju absolut inget att göra att rota runt där. på konsolen som han ÄGER.

Lite trög eller? Pelle fpr väll rota runt bäst fan han vill men pajat han skiten så kommer supporten skratta han i örat. Aah älskar de nya tiderna mindre daltande med underutvecklade människor

Nu är det ju så att vi inte pratar om att pelle ska öppna upp sin burk och rota runt I hårdvaran och ta sig förbi tydliga "void warranty" lappar.
Vi pratar om funktioner som Microsoft har gömt undan utan dokumentation, och otillräckliga åtgärder för att hållar borta folk eller varna dom.

Troligast är att detta är en skrämseltaktik, då enligt MS själva behöver man bara göra en "factory reset" för att allt ska funka igen.

Din logik..... så du menar ms skickar med info på hur du ska löda på moderkortet etc? Jag har ingen xbone eller sett filmen. Men fakum är nu att de ebdå går ut och informerar. Väljer folk att inte ta tillsig och peta i mjukvaran och detta skulle sluta i en defektmaskin så får man låta pungkullorna falla ner och ta lite personligt ansvar. Fan jag har bränt tiotusentals kronor i mina dagar på att peta i saker jag inte skulle för jag var nyfiken men aldrig suttit och pekat finger mot företagen för det.

Du verkar ha fattat helt fel.
Det jag säger är att om man försöker pilla runt med hårdvaran så sitter det lappar i vägen där det står "Warranty Void if Removed"
Däremot så finns det ingen som helst dokumentation eller varningstext angående denna Dev Kit meny.
Att bara gå ut på internet och basunera ut "rör inte" räcker helt enkelt inte, och om någon skulle mot förmodan skulle paja konsolen så ligger ansvaret fortfarande på Microsoft då dom inte gjort tillräckligt för att göra menyn oåtkomlig eller upplysa om faran.(mot förmodan då Microsoft själva har sagt att det ska räcka med att göra en Factory Reset.)
Det är ju så löjligt enkelt att man kan komma in på den av ren olyckshändelse, vilket är troligtvis hur den upptäcktes från början.

12
Skriv svar