Delningsfunktionen flitigt använd på PS4

Robot
Delningsfunktionen flitigt använd på PS4

Varje Playstation 4-ägare har i genomsnitt delat tre saker.


jkw
Medlem
Delningsfunktionen flitigt använd på PS4

Jag har inte ens fått min PlayStation4 ännu och är redan besviken på att delningen enbart hanterar Facebook och Twitter.
Min knapp kommer enbart användas till att eventuellt streama via twitch.tv fram tills den dagen de lägger till delning via Google+/YouTube.

Som någon skrev i tidigare trådar, det är liksom snart 2014, inte 2005.

Medlem

Varför inte lägga till valfritt FTP-konto, eller skicka via mail? Så många olika lösningar man kunde ha, men som vanligt begränsat till ett fåtal.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jkw:

Jag har inte ens fått min PlayStation4 ännu och är redan besviken på att delningen enbart hanterar Facebook och Twitter.
Min knapp kommer enbart användas till att eventuellt streama via twitch.tv fram tills den dagen de lägger till delning via Google+/YouTube.

Som någon skrev i tidigare trådar, det är liksom snart 2014, inte 2005.

Om du tänkt använda den inbyggda delningsfunktionen för streaming på twitch så kommer du bli besviken där också p.g.a. den kvalite som det är i nuläget.

Om du vill streama seriöst får du skaffa någon extern box för att få bilden till PC och streama från PC.

Jag är besviken på att man inte heller kan se på andra spel än spel från PS4:an. Skulle ju gärna använda PS4:an för att se på Starcraft streams eller liknande men det går alltså inte.

Medlem

Tråkigt att det inte finns Youtube-stöd.

Medlem

funka bra som fan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag fick mitt PS4 i fredags, och jag är galet nöjd med konsolen.
Share-knappen används dagligen och strömmar direkt till Twitch!

Tyvärr så kan man inte arkivera sina PS4-streams på Twitch men detta är ett stöd som implementeras senare enligt folk på twitchforum. Man kan idag enbart spara sina videoklipp genom att ladda upp 15 minuters klipp på facebook eller se dem lokalt på din PS4.

Titta in mina twitch streams LIVE på PLAYWITHMIKE och följ mig om ni tycker sånt är kul

Jag kommer troligtvis köra senare i eftermiddag/kväll..

Medlem

är det verkligen en succé när varje PS4-ägare bara delat 3 prylar? Det låter inte så mycket.
Långt mer än hälften borde ju bara vara en testdelning för att se hur det funkar.

Medlem

det går att använda youtube om du går in på webbläsaren och skriver. www.youtube.com/tv funkar skit bra:)

Medlem

Jag har delat en del bilder. Men det är trist att det bara går till facebook eller Twitter då bildkvaliten blir på nivå skit. Vore bra om man åtminstonde kunde välja att ladda upp i hög kvalitet.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Om du tänkt använda den inbyggda delningsfunktionen för streaming på twitch så kommer du bli besviken där också p.g.a. den kvalite som det är i nuläget.

Om du vill streama seriöst får du skaffa någon extern box för att få bilden till PC och streama från PC.

Jag är besviken på att man inte heller kan se på andra spel än spel från PS4:an. Skulle ju gärna använda PS4:an för att se på Starcraft streams eller liknande men det går alltså inte.

Testade att streama lite när min kompis fick sitt PS4, såg väldigt bra ut på best. Lite högre bitrate hade inte skadat men det var definitivt acceptabelt och bättre än många andra streams.

KoP
Medlem

Hoppas dom hittar på något annat alternativ än bara Facebook i framtiden då en annan inte ens har Facebook. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Hoppas dom hittar på något annat alternativ än bara Facebook i framtiden då en annan inte ens har Facebook. :/

Dom lär nog optimera och lägga till alternativ konsolen är precis släppt ju


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ZF
Medlem

men hur många zombier har slaktats?

Medlem

Varför gör ni reklam för Xbone i en PS4 nyhet? Är ni köpte av Microsoft eller?

1
Skriv svar