Dödsföraktande bilder från Dark Souls II

Robot
Dödsföraktande bilder från Dark Souls II
Medlem
Dödsföraktande bilder från Dark Souls II

Hoppas det blir äckligt svårt

Medlem

Mumsigt, det här ser jag fram emot! Verkar som att de gjort det enklare och mer givande att spela Co-op och det gillar jag!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Detta ska bli så trevligt

Medlem

Menige_Erik i dag, 18:20
Hoppas det blir äckligt svårt ".

Vore väldigt kul om spelet beskrevs så på svenska haha. Dark souls II är äckligt svårt =). Tror dom får införa någon typ av healing effect på dosorna som kommer gå sönder=).

Medlem

Detta är nog ett av dom spelen jag ser framemot mest, om inte mest.

Witcher 3, Dark Souls 2, Watch Dogs ser väldigt intressant ut just nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Detta är nog ett av dom spelen jag ser framemot mest, om inte mest.

Witcher 3, Dark Souls 2, Watch Dogs ser väldigt intressant ut just nu.

Håller med. Slänger dit Dragon Age 3 också

Medlem

Fula shaders, resten snyggt

Medlem

Praise the sun!

Svårt, är det inte bättre om det är "bra"? Just sayin'.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

att detta inte kommer till next-gen är ett frågetecken för mig...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av anon_165499:

att detta inte kommer till next-gen är ett frågetecken för mig...

Det kommer visst till PC

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Timosaki:

att detta inte kommer till next-gen är ett frågetecken för mig...

Det kommer visst till PC

PC är inte Next gen...
Next gen är dålig hårdvara förpackade i en vhs till ett överpris.
fan att folk skall vara så ignoranta nu förtiden


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Svårt, är det inte bättre om det är "bra"? Just sayin'.

Definiera "bra".
Vem säger att Svårt inte kan vara = Bra?


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Svårt, är det inte bättre om det är "bra"? Just sayin'.

Är väl ingen som skrivit att det enbart ska vara svårt eller? Kan väl vara både och, precis som föregångarna.

Medlem

Svårighetsgraden är nog markant ökad med de konstanta invasionerna som förmodligen kommer råda i och med att man inte kan undvika dem längre. Känner både förväntan och ångest på samma gång.

Medlem

det kommer att bli sååå fucking awsome, och förhoppningsvis med hur pvp systemet fungerar så kan dom som fortfarande vill duellera istället för spela spelet som det är tänkt att hålla sig till DS 1, börjar faktist bli jävligt trött på alla "regler" som vissa har fast dom invaderar min värld t,ex , brukar oftast säga tillbaka när dom klagar, My world my rules.

Medlem

Läser man igenom kommentarerna så kan det nästan verka som folk är ute efter att få internet-tjaffsa... krystat.

On topic, antagligen spelet jag ser som mest fram emot just nu.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Läser man igenom kommentarerna så kan det nästan verka som folk är ute efter att få internet-tjaffsa... krystat.

On topic, antagligen spelet jag ser som mest fram emot just nu.

Jag vet, det är därför jag ifrågasätter.

Medlem

Det här kommer nog bli härligt.
Läste att när man ska igenom fogdörrar nu så måste man hålla inne knappen under tiden gubben tar sig igenom dörren, och kan således fortfarande bli attackerad av fiender, något som varit lite av ett trygghetsdrag innan sak i både demon's souls och dark souls. Så ska bli spännande och se vad mer de ändrat på.

Och personligen hoppas jag på att de jobbat lite med att se till att inte fiender kan slå igenom väggar hur som helst, för det är lite si och så med det i dark souls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Svårighetsgraden är nog markant ökad med de konstanta invasionerna som förmodligen kommer råda i och med att man inte kan undvika dem längre. Känner både förväntan och ångest på samma gång.

Menar du att man inte kommer kunna köra "offline" läget längre på spelet?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Tokimba:

Svårighetsgraden är nog markant ökad med de konstanta invasionerna som förmodligen kommer råda i och med att man inte kan undvika dem längre. Känner både förväntan och ångest på samma gång.

Menar du att man inte kommer kunna köra "offline" läget längre på spelet?

Jo, det går nog. Jag syftade enbart på om man är online.

Medlem

Ord kan inte beskriva hur hård min erektion är av blotta tanken av att "stoppa in" skivan i min dator.

Medlem

Grymt! Kommer att spela igenom det 100% offline, precis som ettan.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Grymt! Kommer att spela igenom det 100% offline, precis som ettan.

Vaaaaaaaa, varför det?! Jag kan förstå om man vill spela det offline på PC då det fanns löjligt många cheaters, men PvP, Co-op och all kommunikation mellan spelarna i Dark Souls är ju höjdpunkten av spelet! Finns ingenting mer tillfredställande än att bli omringad av svåra fiender och sen bli invaderad av en röd fantom, och ta sig ur situationen levande!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nemo:

Grymt! Kommer att spela igenom det 100% offline, precis som ettan.

Vaaaaaaaa, varför det?! Jag kan förstå om man vill spela det offline på PC då det fanns löjligt många cheaters, men PvP, Co-op och all kommunikation mellan spelarna i Dark Souls är ju höjdpunkten av spelet! Finns ingenting mer tillfredställande än att bli omringad av svåra fiender och sen bli invaderad av en röd fantom, och ta sig ur situationen levande!

Om ett spel har grym singleplayer-spelkänsla så spelar jag alltid igenom det solo, sedan brukar jag vara klar med spelet och lägger undan det. Online-delarna bryr jag mig inte om alls då (sorry alla nätverkskodare!).

Så var det med Dark Souls-ettan. Det var en fulländad singleplayer-upplevelse. Tog en titt på Youtube efter att jag spelat igenom det, bara för att se vad online-funktionerna skulle ha inneburit,men jag såg inget som skulle ha gjort spelet ännu bättre.

En polare spelade igenom spelet online och fick hjälp av andra, vilket gjorde att allt var betydligt lättare. Till exempel var Ornstein och Smough knappt någon match för honom på grund av att han fick assist. Det lät helt värdelöst. Jag vill ha min Dark Souls-upplevelse brutal och hardcore. Visst hade jag väl kunnat bli invaderad om jag spelat online och fått några hårda strider till, men eftersom solospelet var helt magnifikt, samt en komplett upplevelse på alla sätt och vis, så kände jag att online-delarna trots allt kvittade.

Tvåan kommer förhoppningsvis att ha minst lika bra singleplayer så det blir solo där med.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nemo:

Grymt! Kommer att spela igenom det 100% offline, precis som ettan.

Vaaaaaaaa, varför det?! Jag kan förstå om man vill spela det offline på PC då det fanns löjligt många cheaters, men PvP, Co-op och all kommunikation mellan spelarna i Dark Souls är ju höjdpunkten av spelet! Finns ingenting mer tillfredställande än att bli omringad av svåra fiender och sen bli invaderad av en röd fantom, och ta sig ur situationen levande!

Om ett spel har grym singleplayer-spelkänsla så spelar jag alltid igenom det solo, sedan brukar jag vara klar med spelet och lägger undan det. Online-delarna bryr jag mig inte om alls då (sorry alla nätverkskodare!).

Så var det med Dark Souls-ettan. Det var en fulländad singleplayer-upplevelse. Tog en titt på Youtube efter att jag spelat igenom det, bara för att se vad online-funktionerna skulle ha inneburit,men jag såg inget som skulle ha gjort spelet ännu bättre.

En polare spelade igenom spelet online och fick hjälp av andra, vilket gjorde att allt var betydligt lättare. Till exempel var Ornstein och Smough knappt någon match för honom på grund av att han fick assist. Det lät helt värdelöst. Jag vill ha min Dark Souls-upplevelse brutal och hardcore. Visst hade jag väl kunnat bli invaderad om jag spelat online och fått några hårda strider till, men eftersom solospelet var helt magnifikt, samt en komplett upplevelse på alla sätt och vis, så kände jag att online-delarna trots allt kvittade.

Tvåan kommer förhoppningsvis att ha minst lika bra singleplayer så det blir solo där med.

Grejen är ju att co-op delarna är helt frivilliga. De två största anledningarna till att spela online istället är alla meddelande på marken som tillåter en att lura varandra och hjälpa varandra, vara rövhål eller altruister, och att känna hur man är ensam men ändå inte, sen att bli invaderad. Dessa spelen är praktexempel på var online-delen bara lägger till på upplevelsen utan att ta emot. Vill du inte ha folk som hjälper dig överhuvudtaget behöver du inte det, utan man måste göra specifika grejer för att få sådana. Samtidigt så lägger invaderingarna till oerhört på spelets spänning och lägger till ett random-element som ökar upplevelsen nämnvärt.

Resten av spelet är single-player även när det är online. Jag är som dig till 99%, men det här är en spelserie jag åtminstone rekommenderar dig att pröva vara online på.

Medlem

This better be damn f*****g hard! Har redan 600h på Dark Souls


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

1
Skriv svar