Nvidia: pc-formatet är överlägset konsoler

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Och konsoler är mer skonsamma mot din plånbok. Och nej alla pc-fjantar som kommer att påstå att PC-spelande inte är dyrt. Eftersom PC-utvecklingen går otroligt fort, så fort så att en dator som är 4-5 år gammal kommer gå så trögt att man vill slå sönder den om man inte har bytt ut nånting.

Trams!
Om man ser spelmässigt på det så nej?
Du får säkert en minst lika bra(troligtvis mycket bättre) dator för pengarna du lägger på en konsol och eftersom konsolmarknaden håller tillbaka pcmarknaden så behöver du inte uppgradera din dator.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Margy:

De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?

Man kan också undra hur pass utbytbara delarna i deras egen konsol är...

Med tanke på streamingfokusen hos Shield så är den inte direkt beroende av utbytbara delar..

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ozo:

Bra Nvidia! Kämpa för PC, klart värdig rampljuset.

De kämpar för att PC skall bli casual vänligt.
BUU BUU!

håller med

Kommer ju fortfarande vara vass hårdvara med mus och tangentbord. Vet inte hur ni menar med att de kämpar för "casual vänligt" ?
Att man lättare kommer in i spelen eller, att en bot spelar åt en?

för mig är det att dom gör det casual = du behöver inte kunskap om saker för att spela kan man säga, eller vi säger du behöver inte lära dig något om settings i spel utan bara trycka igång skiten och köra. Det är Casual för mig. Data för mig har alltid varit att det ska knåpas lite annars är det något fel

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:

Och konsoler är mer skonsamma mot din plånbok. Och nej alla pc-fjantar som kommer att påstå att PC-spelande inte är dyrt. Eftersom PC-utvecklingen går otroligt fort, så fort så att en dator som är 4-5 år gammal kommer gå så trögt att man vill slå sönder den om man inte har bytt ut nånting.

Haha, vadfan, är du noob eller?
Jag sitter på en 5 år gammal dator och jag lirar BF4 på medium settings utan några problem. Inte har den blivit slö heller. Du kanske borde köra lite scriptblockers + antivirus innan du leechar wierd pr0n ifrån internets bakgårdar.

Inaktiv

DET ÄR SJÄLVKLART:up:

123
Skriv svar