Gran Turismo 6 – mikrotransaktionerna prissatta

Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Dom dyraste bilarna i GT5 kostade också 20 miljoner och det gick att nöta ihop dessa summor.

Dock kanske det inte blir några säsongsevent där man tjänar 200,000cr per lopp i GT6 pga microtransaktionsskiten...

Nej, det är precis det jag tänker också.

De eventen var ju oaser i grindöknen. Jag gillar också delvis känslan av seger när jag till sist kan köpa den ena eller andra bilen som kommer att sluka sekunder på mina banrekord, men ibland var det ju trevligt att få en överraskning. Kan mycket väl tänka mig att det är bortplockat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av SuperRetard:

Dom dyraste bilarna i GT5 kostade också 20 miljoner och det gick att nöta ihop dessa summor.

Dock kanske det inte blir några säsongsevent där man tjänar 200,000cr per lopp i GT6 pga microtransaktionsskiten...

Nej, det är precis det jag tänker också.

De eventen var ju oaser i grindöknen. Jag gillar också delvis känslan av seger när jag till sist kan köpa den ena eller andra bilen som kommer att sluka sekunder på mina banrekord, men ibland var det ju trevligt att få en överraskning. Kan mycket väl tänka mig att det är bortplockat.

Seasonal events har inte dragit igång ännu. Det kommer.

Medlem

Det är tråkigt om detta är framtiden för spel i den här genren.

Medlem
Skrivet av Baker3:

Nu vet jag inte om jag ens vill köpa en konsoll längre. Det verkar som de flesta konsoll unika spelen väljer denna affärsmodellen.

Blir väl att lira på PC i framtiden också...

Nog lika bra du slutar spela helt om det är ett sånt problen.eller försöker du säga att detta fenomenet inte finna oå pc sidan också?;)


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Betydligt bättre är MS/Forza/Ryse/D3 men fortfarande inte ok. Ska ett sådant alternativ finnas med alls, ska det vara snorbilligt och endast en vettig lösning för casuals som bara spelar någon ynka timme/vecka typ 1kr/bil högst...

Medlem
Skrivet av golom:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av golom:

Shit, man tappar ju hakan. tur jag har upptäckt Assetto Cora early access på steam till pc, det kan bli det bästa sim spelet, redan nu är det underbart.

Har inte vågat handla detta än, kan du beskriva det lite? Kör alltid liveforspeed.net annars så jag jämför främst med det om du vet vad det är.

Tyvärr har jag inte spelat LiveForSpeed, så kan inte jämföra med det.
dock är ju assetto corsa i ver 0.2 just nu så det finns bara 10 bilar om jag minns rätt och 5 banor, mp kommer inte innan retail v1.0, så du kan bara köra practice och hotlaps typ.
men fedbacken man får igenom ratten är grym, va såld på 5min,
kännslan är helt otrolig med.
kolla lite youtube klipp, har inte hört någon klaga på fysiken.
lätt värt vartenda öre redan i detta stadiet. (är ju 22% rabbat nu med om jag minns rätt på steam)
första spelet som jag har börjat köra riktigt med H-shifter och koppling, roligare kan man inte ha
inställnings möjligheterna för 3 skärmar är riktigt bra med, samt att du kan ändra om huden hur du vill, flytta runt dig i bilen osv,
det största plusset måste va att det stödjer mods, dom har redan börjat att pilla ihop egna.
potentialen är enorm enligt mig.

Tack för inputen! Låter helt klart trevligt, får koppla in G27an och köpa loss det, blev sugen direkt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av marcus8958:

Man kan köpa en risig Volvo 240 för samma pengar.

Den finns även i spelet, årgång '88. Pris okänt.

Men ingen Saab


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Stag:

Det handlar inte riktigt om microtransaktioner här. Det handlar om att man ger fans som tycker det är värt det ett sätt att stödja studion genom att praktiskt taget donera pengar och få en liten bonus tillbaka.

Då finns det bättre sätt att göra detta på, det sätt som Microsoft/Turn 10 använder är skapat efter de bilar som de vet folk vill köra. Återstår som sagt at se hur Sony kommer göra med GT 6.

Medlem

Har jag missat något? Det var ju hu enkelt som helst att få pengar I gt5. i början kunde man ju dra in över miljonen för ett "sessionssal event" (eller vad det kallades) vad är det för grind alla pratar om?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Har jag missat något? Det var ju hu enkelt som helst att få pengar I gt5. i början kunde man ju dra in över miljonen för ett "sessionssal event" (eller vad det kallades) vad är det för grind alla pratar om?

Det är många som av någon anledning blir upprörda över detta även om spelet är exakt likadant som det skulle ha varit utan mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Annanaz:

Har jag missat något? Det var ju hu enkelt som helst att få pengar I gt5. i början kunde man ju dra in över miljonen för ett "sessionssal event" (eller vad det kallades) vad är det för grind alla pratar om?

Det är många som av någon anledning blir upprörda över detta även om spelet är exakt likadant som det skulle ha varit utan mikrotransaktioner.

Förstår inte varför folk har så svårt för detta.
Tid = pengar.
Antingen lägger du tid på att få en sak.
Eller så köper du den.
Inget konstigt. Ser inte problemet.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Har jag missat något? Det var ju hu enkelt som helst att få pengar I gt5. i början kunde man ju dra in över miljonen för ett "sessionssal event" (eller vad det kallades) vad är det för grind alla pratar om?

Anledningen är att Microsoft/Turn 10 tagit detta till en helt annan nivå. Så länge Sony inte ändrar på något tror jag inte folk kommer bli upprörda då de isf redan vet vad de får (i Forzas fall rör det sig om stora ändringar som jag förstått det).

Medlem

Sålänge mikrotransaktioner inte stör multiplayern gör det för mig inget av vad de sätter för priser.

Vill folk slösa sina pengar får de göra det, så länge det inte förstör min spelupplevelse.

Medlem

För mig blir det hederlig grinding för att få ihop stålarna. Det har fungerat utmärkt i tidigare spel, så jag offrar nog hellre lite speltimmar än en sinnessjuk summa pengar.

Medlem

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Medlem
Skrivet av Loltron:

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Men sakerna är ju inte låsta. Det är ju precis som den gamla goda tiden. Allt är upplåst redan från början, förutom ett fåtal saker som kräver att man klarat spelet en gång (eller vunnit en viss tävling, lr liknande) enda skillnaden nu är ju att istället för att få en fusk kod online så att du kan låsa upp allt. Så får du betala för det.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Men sakerna är ju inte låsta. Det är ju precis som den gamla goda tiden. Allt är upplåst redan från början, förutom ett fåtal saker som kräver att man klarat spelet en gång (eller vunnit en viss tävling, lr liknande) enda skillnaden nu är ju att istället för att få en fusk kod online så att du kan låsa upp allt. Så får du betala för det.

Mikrotransaktioner kan gå och dö.
I free 2 play kan jag förstå det, men annars. Har ju redan betalt för spelet liksom, då ska jag väl ha betalt för innehållet `?

Medlem
Skrivet av Lash:
Skrivet av Baker3:

Nu vet jag inte om jag ens vill köpa en konsoll längre. Det verkar som de flesta konsoll unika spelen väljer denna affärsmodellen.

Blir väl att lira på PC i framtiden också...

Nog lika bra du slutar spela helt om det är ett sånt problen.eller försöker du säga att detta fenomenet inte finna oå pc sidan också?;)

Oj, skrev inte så tydligt. Men det verkar som många nya konsollspel kommer ha denna modellen samt att man kommer känna att man behöver använda pengar för att slippa farma ihjäl sig för att köpa nästa bil.

Microtransaktioner finns i LoL, där fungerar det än så länge ypperligt tycker jag. Själv har jag inte köpt något men jag bli inte ledsen för det. Jag får ut tillräckligt av spelet och det känns inte som pay to win.

GTA Online som förvisso endast finns till konsoller ännu har microtransaktioner och där fungerar det också bra tycker jag, man BEHÖVER inte köpa om man inte vill.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Men sakerna är ju inte låsta. Det är ju precis som den gamla goda tiden. Allt är upplåst redan från början, förutom ett fåtal saker som kräver att man klarat spelet en gång (eller vunnit en viss tävling, lr liknande) enda skillnaden nu är ju att istället för att få en fusk kod online så att du kan låsa upp allt. Så får du betala för det.

Mikrotransaktioner kan gå och dö.
I free 2 play kan jag förstå det, men annars. Har ju redan betalt för spelet liksom, då ska jag väl ha betalt för innehållet `?

Men du har ju betalt för innehållet. Detta är inga DLC:n i form av att dem tar den del utav spelet, och sedan säljer det till dig.

Du har ju tillgång till allting fortfarande.

Tänkt dig följande, I Super smash så fanns det karaktärer man kan låsa upp.
dessa låses upp i form av exempel. Klara spelet. Klara en bana på en viss tid.
Spela X matcher. Osv. Inget konstigt med det, generellt accepterat och uppskattat.

Men tänkt om du inte kan klara en bana op en viss tid, eller bara spelar en match i veckan. Men du vill fortfarande kunna spela som mewtwo.

på den "gamla goda tiden" så gick man in på fuska.nu/se och letade upp en kod.
Idag så får man betala för det.

Tycka vad man vill om det. Men faktum är att dem inte tvingar dig till att betala för att få tillgång till dessa saker.

"tid är pengar" är ett välkänt talesätt. Antingen kan du få någonting för Tid, eller så lägger du pengar (Vilket är tid)

Ser inge problem alls i det här (förutom att priserna verkar lite dyrt, så ser inte varför någon skulle betala för det)

Hade dessa bilar däremot varit DLC bilar, iom att om du INTE betalade så kunde du INTE få dessa bilar. Då hade det varit ett problem.


signatur

Rwa?

Inaktiv

TJA VARFÖR INTE,SPELARNA TILLÅTER DETTA:P

Medlem

Finns det inget fusk för o låsa upp bilar, alt fusk för o få creds?

Medlem

Jag såg innan att trustedreviews hade fått upp en recension på GT6. De tyckte det var det bästa i hela serien men klagade ändock på att AIn var medioker.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

lika dyrt som smurfbär i mobilspel

Inaktiv
Skrivet av Baker3:
Skrivet av Lash:
Skrivet av Baker3:

Nu vet jag inte om jag ens vill köpa en konsoll längre. Det verkar som de flesta konsoll unika spelen väljer denna affärsmodellen.

Blir väl att lira på PC i framtiden också...

Nog lika bra du slutar spela helt om det är ett sånt problen.eller försöker du säga att detta fenomenet inte finna oå pc sidan också?;)

Oj, skrev inte så tydligt. Men det verkar som många nya konsollspel kommer ha denna modellen samt att man kommer känna att man behöver använda pengar för att slippa farma ihjäl sig för att köpa nästa bil.

Microtransaktioner finns i LoL, där fungerar det än så länge ypperligt tycker jag. Själv har jag inte köpt något men jag bli inte ledsen för det. Jag får ut tillräckligt av spelet och det känns inte som pay to win.

GTA Online som förvisso endast finns till konsoller ännu har microtransaktioner och där fungerar det också bra tycker jag, man BEHÖVER inte köpa om man inte vill.

så är inte den som köpt den dyraste bilen som alltid vinner?

Medlem
Skrivet av Baker3:
Skrivet av Lash:
Skrivet av Baker3:

Nu vet jag inte om jag ens vill köpa en konsoll längre. Det verkar som de flesta konsoll unika spelen väljer denna affärsmodellen.

Blir väl att lira på PC i framtiden också...

Nog lika bra du slutar spela helt om det är ett sånt problen.eller försöker du säga att detta fenomenet inte finna oå pc sidan också?;)

Oj, skrev inte så tydligt. Men det verkar som många nya konsollspel kommer ha denna modellen samt att man kommer känna att man behöver använda pengar för att slippa farma ihjäl sig för att köpa nästa bil.

Microtransaktioner finns i LoL, där fungerar det än så länge ypperligt tycker jag. Själv har jag inte köpt något men jag bli inte ledsen för det. Jag får ut tillräckligt av spelet och det känns inte som pay to win.

GTA Online som förvisso endast finns till konsoller ännu har microtransaktioner och där fungerar det också bra tycker jag, man BEHÖVER inte köpa om man inte vill.

Lol har ju samma modell som gt 6. Du kan inte köpa till dig en vinst men du kan köpa till dig bilar utan att behöva farma för att ha råd till bil x som passar i 2 olika tävlingar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas att Sony ger bort GT6 utan kostnad då?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Gamereactor ger spelet svidande kritik : http://www.gamereactor.se/recensioner/135514/Gran+Turismo+6/

5p av tio.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Men sakerna är ju inte låsta. Det är ju precis som den gamla goda tiden. Allt är upplåst redan från början, förutom ett fåtal saker som kräver att man klarat spelet en gång (eller vunnit en viss tävling, lr liknande) enda skillnaden nu är ju att istället för att få en fusk kod online så att du kan låsa upp allt. Så får du betala för det.

Mikrotransaktioner kan gå och dö.
I free 2 play kan jag förstå det, men annars. Har ju redan betalt för spelet liksom, då ska jag väl ha betalt för innehållet `?

Men du har ju betalt för innehållet. Detta är inga DLC:n i form av att dem tar den del utav spelet, och sedan säljer det till dig.

Du har ju tillgång till allting fortfarande.

Tänkt dig följande, I Super smash så fanns det karaktärer man kan låsa upp.
dessa låses upp i form av exempel. Klara spelet. Klara en bana på en viss tid.
Spela X matcher. Osv. Inget konstigt med det, generellt accepterat och uppskattat.

Men tänkt om du inte kan klara en bana op en viss tid, eller bara spelar en match i veckan. Men du vill fortfarande kunna spela som mewtwo.

på den "gamla goda tiden" så gick man in på fuska.nu/se och letade upp en kod.
Idag så får man betala för det.

Tycka vad man vill om det. Men faktum är att dem inte tvingar dig till att betala för att få tillgång till dessa saker.

"tid är pengar" är ett välkänt talesätt. Antingen kan du få någonting för Tid, eller så lägger du pengar (Vilket är tid)

Ser inge problem alls i det här (förutom att priserna verkar lite dyrt, så ser inte varför någon skulle betala för det)

Hade dessa bilar däremot varit DLC bilar, iom att om du INTE betalade så kunde du INTE få dessa bilar. Då hade det varit ett problem.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loltron:

Alla dessa låsta saker, tacka vet jag goda gamla tiden, då oftast alla saker var upplåsta redan från början, utom typ ett fåtal saker som typ krävde att man skulle klara spelet en gång.

Vill ju gärna spela för det är skoj, inte för att jaga unlocks........

Men sakerna är ju inte låsta. Det är ju precis som den gamla goda tiden. Allt är upplåst redan från början, förutom ett fåtal saker som kräver att man klarat spelet en gång (eller vunnit en viss tävling, lr liknande) enda skillnaden nu är ju att istället för att få en fusk kod online så att du kan låsa upp allt. Så får du betala för det.

Mikrotransaktioner kan gå och dö.
I free 2 play kan jag förstå det, men annars. Har ju redan betalt för spelet liksom, då ska jag väl ha betalt för innehållet `?

Men du har ju betalt för innehållet. Detta är inga DLC:n i form av att dem tar den del utav spelet, och sedan säljer det till dig.

Du har ju tillgång till allting fortfarande.

Tänkt dig följande, I Super smash så fanns det karaktärer man kan låsa upp.
dessa låses upp i form av exempel. Klara spelet. Klara en bana på en viss tid.
Spela X matcher. Osv. Inget konstigt med det, generellt accepterat och uppskattat.

Men tänkt om du inte kan klara en bana op en viss tid, eller bara spelar en match i veckan. Men du vill fortfarande kunna spela som mewtwo.

på den "gamla goda tiden" så gick man in på fuska.nu/se och letade upp en kod.
Idag så får man betala för det.

Tycka vad man vill om det. Men faktum är att dem inte tvingar dig till att betala för att få tillgång till dessa saker.

"tid är pengar" är ett välkänt talesätt. Antingen kan du få någonting för Tid, eller så lägger du pengar (Vilket är tid)

Ser inge problem alls i det här (förutom att priserna verkar lite dyrt, så ser inte varför någon skulle betala för det)

Hade dessa bilar däremot varit DLC bilar, iom att om du INTE betalade så kunde du INTE få dessa bilar. Då hade det varit ett problem.

Jag tycker endast att det speglar utgivarens girighet, både dlc och MT. Kan lika gærna slænga in en fuskkod till dom som inte pallar grinda ihop.

123
Skriv svar