Julkalendern – Vinn Beyond: Two Souls

Robot
Julkalendern – Vinn Beyond: Two Souls

Sopa hem ett exemplar av Quantic Dreams PS3-drama.

#beyond-two-souls, #quantic-dream, #europa-universalis-iv


Medlem
Julkalendern – Vinn Beyond: Two Souls

Nu har ni många oavgjorda tävlingar ligger. Blir det till att jobba i helgen kanske?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nu har ni många oavgjorda tävlingar ligger. Blir det till att jobba i helgen kanske?

De har sagt att de kommer meddela oss om vinnarna i en och samma nyhet istället för styckvis.
Så förvänta dig en artikel med vinnarna från flera tävlingar runt slutet av veckan (IIRC).

Medlem

Fråga två begriper jag mig inte på alls om jag ska vara ärlig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan någon formulera fråga 2 på svenska?

Medlem

Formulera om fråga 2.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Fråga två begriper jag mig inte på alls om jag ska vara ärlig.

"Namne" är en person som har samma namn.

Eftersom det står "(efter)namne" kan man anta att det bara är efternamnet som är samma.

Alltså en känd person med samma efternamn, men som ursprungligen hade ett annat efternamn.

Medlem

"2. Beyond-skaparen delar efternamn med en annan känd person. Vilken släkt tillhör den personen egentligen?"

MEG
Medlem

Tyckte om dessa frågor, lagom svåra. Första frågan var svårast, kanske för jag inte läste den riktigt. Tyckte speciellt om andra frågan.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Grymma, finurliga frågor faktiskt.

Detta är den av alla tävlingar jag fränst skulle vilja vinna, jämte Super Mario 3D World då såklart.

Medlem

Fråga 2 var världens mindf*ck, men till slut trillade polletten ner

Medlem

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats


signatur

The Emperor protects.

Redaktör
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.


signatur
Medlem

Hehe, lite knepig, men det är ju bara roligt. Gillar lite när google får gå varm

Edit: Denna var ju iallafall lättare än en annan fråga 2 häormdagen, fick ge upp med en gissning på den :/

PS. Shit så det snöar ute!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.

Äh det är ju bara kul. Gör det ännu svårare, typ strö ut obskyra referenser till hemsidor som ligger lösenordsskyddade och kräv att man har full kunskap om alla stjärnkonstellationer i warhammer 40k universumet etc etc.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.

Det blev inte onödigt rörigt. Frågan var korrekt ställd och om man läser den ordentligt så är den inte alls svår att förstå. (Men kanske svår att svara på, vilket var meningen.)

Det är betydligt värre när ni ställer frågor med felaktiga svar som ni gör ibland.

Redaktör
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.

Äh det är ju bara kul. Gör det ännu svårare, typ strö ut obskyra referenser till hemsidor som ligger lösenordsskyddade och kräv att man har full kunskap om alla stjärnkonstellationer i warhammer 40k universumet etc etc.

Vakta din tunga, jag kan onödigt onödiga saker om fantastisk grindcore och dålig svartrock. Går nog att krysta in en spelkoppling till det om man verkligen försöker.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.

Äh det är ju bara kul. Gör det ännu svårare, typ strö ut obskyra referenser till hemsidor som ligger lösenordsskyddade och kräv att man har full kunskap om alla stjärnkonstellationer i warhammer 40k universumet etc etc.

Vakta din tunga, jag kan onödigt onödiga saker om fantastisk grindcore och dålig svartrock. Går nog att krysta in en spelkoppling till det om man verkligen försöker.

Pffft! Jag är ett levande lexikon på fjollpunkscenen i inre västra götaland under mitten av 90-talet. Utöver det så har jag en kollega som i princip skapade punkeran i Kalmar på sent 70-tal.

Lägg därtill att jag är en jävel på Yatzy så är jag i princip oövervinnlig.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Fråga två va ju enkel

Redaktör
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Tompa:

Vakta din tunga, jag kan onödigt onödiga saker om fantastisk grindcore och dålig svartrock. Går nog att krysta in en spelkoppling till det om man verkligen försöker.

Pffft! Jag är ett levande lexikon på fjollpunkscenen i inre västra götaland under mitten av 90-talet. Utöver det så har jag en kollega som i princip skapade punkeran i Kalmar på sent 70-tal.

Lägg därtill att jag är en jävel på Yatzy så är jag i princip oövervinnlig.

Haha, ok! Vi får leta mer obskyra ingångar.


signatur
ZF
Medlem

intrikat strukturerade ekvilibrisationsobfuskeringar verkligen, på spåret-Björn hade approverat!

Medlem

Trevlig tävling!
Inte för att vara sån, men så svåra var inte frågorna. Fråga två är jag nördig nog att kunna utan att kolla upp!

Medlem

My hair is a bird, your argument is invalid

Medlem

Där fick man verkligen gnugga geniknölarna, bra frågeställning.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phaeton:

Lyckades efter många om och men googla rätt. Men ni ska ha cred. När en fråga är så klurig att man inte ens lyckas googla skiten, ja då har ni lyckats

Det är det som är meningen med svårfrågorna. Fast denna gång blev den tyvärr onödigt rörig, vi ska försöka vara tydligare (men ändå lika svåra) framöver.

Om det är fråga två det syftas på så var den mest lite luddigt skriven, när några här skrev om den så vart allt klarare vad ni var ute efter (iaf för min egen del)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar