RIP Nelson Mandela

Medlem
RIP Nelson Mandela

Din röst förändrade världen. Du stod för vad du trodde på genom allt ditt motstånd kunde sätta upp emot dig. Och du stod kvar segrande.

Den 6 december 2013 lämnade din kroppsliga form denna värld, men din livskraft och själ kommer för alltid att inspirera andra att resa sig för det de tror på och står för.

It always seems impossible until its done.

Rest in Peace, Nelson Mandela.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
RIP Nelson Mandela

Tråkigt

Inaktiv

reep,.

Dock var han inte en ängel genom hela livet. Han var vad jag förstår ledare för en terroristcell som dödade en hel del oskyldiga i bombdåd sen var han polare med flera diktatorer som gaddafi

Medlem
Medlem

RIP

Skrivet av bleak:

reep,.

Dock var han inte en ängel genom hela livet. Han var vad jag förstår ledare för en terroristcell som dödade en hel del oskyldiga i bombdåd sen var han polare med flera diktatorer som gaddafi

Med tanke på apartheid-regimens brutala handlingar, exemplevis Sharpeville-massakern, är det väl föga förvånande att oppositionen tvingas till terrorism? Angående Gaddafi så kan du ju jämföra hur landet i fråga ser ut idag, jämfört med hur det var under hans tid som ledare.

Inaktiv
Skrivet av Hjelmern:

RIP

Skrivet av bleak:

reep,.

Dock var han inte en ängel genom hela livet. Han var vad jag förstår ledare för en terroristcell som dödade en hel del oskyldiga i bombdåd sen var han polare med flera diktatorer som gaddafi

Med tanke på apartheid-regimens brutala handlingar, exemplevis Sharpeville-massakern, är det väl föga förvånande att oppositionen tvingas till terrorism? Angående Gaddafi så kan du ju jämföra hur landet i fråga ser ut idag, jämfört med hur det var under hans tid som ledare.

Mja att spränga människor i kyrkor och aldrig ångra det känns lite skumt tycker jag ändå.. Även om jag har viss förståelse. Säger bara att han inte enbart var en oskyldig ängel.

Medlem

Han må ha gjort saker han kanske inte var så stolt över på slutet, men i min mening har han mer än gjort upp för det.

Såklart dödades oskyldiga, och det är inte okej. Däremot får man praktiskt taget anse att Mandela och hans likar låg i krig med apartheid-regimen, vilket då ledde till en sorts gerillakrig... Mycket tråkigt att det gick så långt som det gjorde. :/

Mandela vände iallafall sin båt, och började föra sitt krig med sin röst istället för våld. Det är många som aldrig lyckas vända den. Så du har rätt, han var ingen ängel hela livet, men det är det heller inte många som är.

Jag har en enorm respekt för det han har gjort som makt genom sin röst, och den makt bara hans namn har besuttit.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

ZF
Medlem
Skrivet av bleak:

sen var han polare med flera diktatorer som gaddafi

nu var iof halva världen en gång i tiden polare med öknens egen Michael Jackson, så det säger ju inte så mycket.

det handlar inte så mycket om hur mycket jävelskap man ställer till med, utan om på vilken planhalva man står när man gör det. eller i det fallet, om man råkar dröja sig kvar efter halvtid.

1
Skriv svar