Hit går dina Humble Bundle-donationer

Robot
Hit går dina Humble Bundle-donationer

Över 3 000 personer har fått tillgång till rent vatten för att du frossat i billiga spel.

#warner-games, #electronic-arts, #natural-selection-2, #sanctum-2, #magicka


Medlem
Hit går dina Humble Bundle-donationer

That looks legit.

Medlem

Hmm... Man kanske ska höja från 1 dollar till 2 dollar varje gång man blir sugen på en bundle då ^^

Usch vad snål man är...

Medlem

Tycker att minst 5 dollar är rimligt att ge varje gång man köper ett bundle, egentligen är det grymt snålt det också.

Medlem
Skrivet av Vician:

Hmm... Man kanske ska höja från 1 dollar till 2 dollar varje gång man blir sugen på en bundle då ^^

Usch vad snål man är...

Bättre lite än ingenting. Många bäckar små.....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av massej:
Skrivet av Vician:

Hmm... Man kanske ska höja från 1 dollar till 2 dollar varje gång man blir sugen på en bundle då ^^

Usch vad snål man är...

Bättre lite än ingenting. Många bäckar små.....

Jo. Brukar ändå se till att ta mig över genomsnittet så man får allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Vician:

Hmm... Man kanske ska höja från 1 dollar till 2 dollar varje gång man blir sugen på en bundle då ^^

Usch vad snål man är...

Försök basera det på din inkomst istället. Är du fattig student, ja då kanske 2 dollar räcker. Om 20 dollar inte påverkar din ekonomi nämnvärt.. Ja då kanske man ska köra på det.

Medlem

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Direktörerna för biståndsorganisationerna tog ut en liten slant till sig själva.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Ramlösa - varje liter ramlösa gör så vi skänker bort 1 liter till olika projekt i afrika.

Humble - Nu ska det borras nya brunnar!

Man kan ju se vilka som är dom smarta här

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Ramlösa - varje liter ramlösa gör så vi skänker bort 1 liter till olika projekt i afrika.

Humble - Nu ska det borras nya brunnar!

Man kan ju se vilka som är dom smarta här

De två brunnarna gick på 65 miljoner stycket, skulle gärna vilja se redovisning på det.

Avstängd
Skrivet av Allexz:
Skrivet av olafpawbelt:

Ramlösa - varje liter ramlösa gör så vi skänker bort 1 liter till olika projekt i afrika.

Humble - Nu ska det borras nya brunnar!

Man kan ju se vilka som är dom smarta här

De två brunnarna gick på 65 miljoner stycket, skulle gärna vilja se redovisning på det.

Så du menar att du inte tror att dom gjort detta?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av kebbe:

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Direktörerna för biståndsorganisationerna tog ut en liten slant till sig själva.

Eller så läser man nyheten, där det står att 800 000 användes till detta exempel, och att 129 miljoner är den totala summan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av kebbe:

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Direktörerna för biståndsorganisationerna tog ut en liten slant till sig själva.

Eller så läser man nyheten, där det står att 800 000 användes till detta exempel, och att 129 miljoner är den totala summan.

Det enda nyheten klargör är att under 1% av den totala summan faktiskt har använts. Vore väldigt intressant att veta hur resterande 99,4% av pengarna använts. Personligen tror jag inte att SID 6.7 här ovan är "far off", så att säga..

tka
Medlem

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Avstängd
Skrivet av tka:

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Tv spel till barn som ligger på sjukhus om vi ska rätta till det hela, för tänk efter hur roligt är det att ligga på sjukhus utan att ha något att göra? t.e.x cancersjuk eller vad det än kan vara, ska inte barn få njuta av att få göra något med?
Så det är det inte dåligt att pengarna går till sådant heller, sluta vara en sådan negativ själ som gnäller om detta.

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om detta. Känns lite smårasistiskt att hjälpa människor på plats

Medlem
Skrivet av Cane:

Vet inte vad jag ska tycka om detta. Känns lite smårasistiskt att hjälpa människor på plats

hur tänkte du nu?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Då man donerar kan man välja massa olika alternativ var pengarna går. Childs Play, Watsi, Red Cross, Charity Waters, Developers, (Till vilken spels developer); Humble Bundle Tip osv. Finns många alternativ hur man kan styra exakt hur pengarna ska gå om man trycker customize. Så allt går inte till vatten i etiopien, det var bara ett exempel vad dom gjort med pengarna.

Skrivet av Athaleos:

Tycker att minst 5 dollar är rimligt att ge varje gång man köper ett bundle, egentligen är det grymt snålt det också.

Jo jag brukar betala runt 5 dollar. Inte utan att man känner sig lite snål faktiskt. Blir nog till att betala lite mer nästa gång :/


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

De står ju ganska tydligt att the är 120k dollar som "charity:water" water spendera på detta. Sen finns de typ ett fler tal andra som inte nämns här. Som Tex Child’s Play Charity , American Red cross och EFF med flera.

Samt om inte jag mins fel så är Child’s Play Charity world wide samnt en annan som jag inte mins nu som jag fokuserar mesta del av mina pengar som jag donerar.

Medlem
Skrivet av tka:

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Varför är det tydligt att någon "stulit" pengar? Det som står i nyheten är ett exempel på något som Humble Bundle sett till att kunna finansieras. Resterande 128 miljoner har fortfarande gått till välgörenhet, direktörerna i dessa organisationer vet jag har haft tendenser att ta ut lite väl mycket pengar men det betyder inte att man stulit alla pengar.

Just den organisation som skrivs om i artikeln har valt att göra ett specifikt projekt med dessa pengar. Säg att röda korset istället använt sina ex. 25 miljoner i 93,28 redan befintliga projekt. Blir inte så intressant artikel då man inte kan visa ett tydligt exempel.


signatur
Medlem
Skrivet av tka:

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Du har uppenbarligen ingen aning om hur mycket sådant som tv-spel kan hjälpa sjuka barn, gå och lär dig innan du uttalar dig för helvete.

Medlem

Köper nästan alla humble bundles, vilket har resulterat i en enorm backlog som endast bearbetas på min android lur.

Kan tipsa om Star Command för dom som inte testat det, sjukt välgjort android spel där man får jonglera en crew på ett rymdskepp samtidigt som invasioner och skeppsfunktioner skall kvarstå.

Medlem
Skrivet av tka:

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Ja för man kan ju verkligen bara sno 128 miljoner och komma undan med det.

Inaktiv
Skrivet av tka:

Nog för att det är tydligt att någon stulit 128 miljoner från den här välgörenheten, men dom har iaf gjort mer verklig nytta än de vanliga välgörenhetspengarna i humblebundle som handlar om att köpa tevespel till amerikanska barn.

Herregud vad trött jag är på foliehattar.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av kebbe:

Så 800 000 kr resulterade i två brunnar. Vad hände med resterande 128 200 000?

Direktörerna för biståndsorganisationerna tog ut en liten slant till sig själva.

Eller så läser man nyheten, där det står att 800 000 användes till detta exempel, och att 129 miljoner är den totala summan.

Det enda nyheten klargör är att under 1% av den totala summan faktiskt har använts. Vore väldigt intressant att veta hur resterande 99,4% av pengarna använts. Personligen tror jag inte att SID 6.7 här ovan är "far off", så att säga..

Och ifall du hade köpt något själv från Humble Bundle så hade du kanske uppmärksammat att pengarna varje gång sprids bland en massa välgörenhetsorganisationer. Ifall det är olika varje gång låter jag vara osagt, har bara handlat en gång än så länge, men det här var ju ett exempel på vart en del av pengarna går.

Edit. Av ren nyfikenhet så klickade jag runt lite och kunde inte hitta någon annan redovisning av vilka projekt som fått hur mycket osv. Tog det som en självklarhet att man skulle kunna läsa om hur mycket pengar respektive projekt fått mm, men ifall sådana siffror finns så är det inget jag hittat än iallafall. Även ifall det står hur ens pengar fördelas och vart så hade det ju varit kul att läsa fler liknande artiklar så man ser att de verkligen gör nytta.

Medlem

Mycket donationer från spelvärlden överlag tycker jag fast ändå ser man aldrig något i vanliga tidningar då events som "AGDQ" vilket jag ser / donerar till varje år kör igång och drar in över en 1-2 miljoner till välgörenhet.

Men händer nått dödsfall och det liknar något från ett spel då är det första sidan som gäller och TV sändningar landet över.

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Cane:

Vet inte vad jag ska tycka om detta. Känns lite smårasistiskt att hjälpa människor på plats

hur tänkte du nu?

Gissar på att hen syftar på det SD vill göra istället för att ta folk hit till Sverige.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Cane:

Vet inte vad jag ska tycka om detta. Känns lite smårasistiskt att hjälpa människor på plats

hur tänkte du nu?

Gissar på att hen syftar på det SD vill göra istället för att ta folk hit till Sverige.

Rädda vargen?

1
Skriv svar