Rykte: Criterion arbetar på ett spel i Battlefield-serien

Robot
Medlem
Rykte: Criterion arbetar på ett spel i Battlefield-serien

Kan ju bli som med Infiniti Ward och Treyarch.Dice är bättre till en början men när Dice har tappat facklan och inte klarar av att leverera kommer Criterion med nya idéer och gör de bättre spelen.

Medlem

Börjar lukta årlig mjölkning.

Medlem

Men ge mig ett nytt Burnout för sjutton!

Medlem

Criterion Games + FPS??? Hur kommer detta att sluta

Medlem
Skrivet av Holmann:

Criterion Games + FPS??? Hur kommer detta att sluta

Well, Criterion har gjort FPS förut. År 2006 släppte de Black till Xbox och PS2 - ett spel som faktiskt var hyfsat bra (särskilt med tanke på att det var deras första shooter). Spelet innehöll dessutom en del viktiga liknelser med BF-serien, såsom förstörbara miljöer (till viss del).

Jag håller mig försiktigt positivt till detta om det visar sig vara sant!

Medlem
Skrivet av Whe112:
Skrivet av Holmann:

Criterion Games + FPS??? Hur kommer detta att sluta

Well, Criterion har gjort FPS förut. År 2006 släppte de Black till Xbox och PS2 - ett spel som faktiskt var hyfsat bra (särskilt med tanke på att det var deras första shooter). Spelet innehöll dessutom en del viktiga liknelser med BF-serien, såsom förstörbara miljöer (till viss del).

Jag håller mig försiktigt positivt till detta om det visar sig vara sant!

Jag vill minnas att jag tyckte Black var riktigt bra.

Att EA vill ha två studios som utvecklar Battlefield-spel tyder ju på att spelsläppen kan komma oftare. Och det är inte nödvändigtvis något positivt. Snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan ju bli som med Infiniti Ward och Treyarch.Dice är bättre till en början men när Dice har tappat facklan och inte klarar av att leverera kommer Criterion med nya idéer och gör de bättre spelen.

Tror problemet ligger vid EA och inte DICE.

Inaktiv
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Thane:

Kan ju bli som med Infiniti Ward och Treyarch.Dice är bättre till en början men när Dice har tappat facklan och inte klarar av att leverera kommer Criterion med nya idéer och gör de bättre spelen.

Tror problemet ligger vid EA och inte DICE.

Det är lika mycket EA DICE fel som EA.

Medlem

"Folk gillar inte Medal of Honor längre, så vi gör samma sak, fast kallar det Battlefield istället!" Förhoppningsvis inte, men fötroendekapitalet för EA är inte högt här.

Medlem

Burnout: Battlefield?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Blir så sjukt förbannad på att dagens spel serier ska mjölkas. Det är bara att kolla på tex COD,Sims,FF osv... och nu är det dags för Battlefield.

Moderator | Testpilot
Skrivet av maniac:

Burnout: Battlefield?

Need for Battlefield.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av maniac:

Burnout: Battlefield?

Need for Battlefield.

Precis vad jag tänkte när jag läste detta

Medlem

Vore kul med ett nytt Black istället.
http://www.youtube.com/watch?v=G_FeNewtM_I


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

spel har mjölkats sen urminnes tider, zelda, mario, moh etc


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jävla tjat om mjölkning. Köp eller skit i att köp. Är spelet tillräckligt bra så köper jag. Är det kass köper jag inte. Är inte mkt svårare än så......

Avstängd
Skrivet av Adex:

Börjar lukta årlig mjölkning.

Bf är redan mjölkat ifall man räknar in f2p titlarna med så det börjar inte lukta, utan det är redan det.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Jävla tjat om mjölkning. Köp eller skit i att köp. Är spelet tillräckligt bra så köper jag. Är det kass köper jag inte. Är inte mkt svårare än så......

Problemet är att när en spelserie börjar mjölkas årligen så hinner ett spel aldrig etablera sig ordentligt förrän majoriteten går vidare till nästa iteration, vilket leder till att föregående spel dör bort ganska snabbt. Då blir man blir illa tvungen att spendera pengar på ett spel man egentligen inte vill köpa för att fortsätta spela online, om man nu inte vill springa runt ensam på alla servrar.

Exempelvis så kommer jag själv ihåg hur det redan en månad efter släppet av NHL 13 blev mer eller mindre omöjligt att hitta motståndare i NHL 12, trots att det som nog alla vet knappt är någon skillnad mellan två back-to-back-versioner av EA Sports-spel.

Ett listigt men aningen oetiskt sätt att boosta myntkrafsverket.

Medlem
Skrivet av Welo:

Blir så sjukt förbannad på att dagens spel serier ska mjölkas. Det är bara att kolla på tex COD,Sims,FF osv... och nu är det dags för Battlefield.

Dags för Battlefield? Vart har du varit dom senaste åren? Det har pågått ett bra tag redan.


signatur

Idono. That's me!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Idono:
Skrivet av Welo:

Blir så sjukt förbannad på att dagens spel serier ska mjölkas. Det är bara att kolla på tex COD,Sims,FF osv... och nu är det dags för Battlefield.

Dags för Battlefield? Vart har du varit dom senaste åren? Det har pågått ett bra tag redan.

Bara bevis på att folk inte kan så mycket som de tror och bara skriver utan att tänka sig för.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag ser det snart framför mig... boka nya Medal Of Honor och få tillgång till Battlefield 5 betan nästa år. Tyvärr.. men sant.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Jävla tjat om mjölkning. Köp eller skit i att köp. Är spelet tillräckligt bra så köper jag. Är det kass köper jag inte. Är inte mkt svårare än så......

Det är mycket svårare än så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Soldier_Blue:

Jävla tjat om mjölkning. Köp eller skit i att köp. Är spelet tillräckligt bra så köper jag. Är det kass köper jag inte. Är inte mkt svårare än så......

Det är mycket svårare än så.

Va? Låter ju enkelt. Så tänker jag också. Därför avvaktar jag nu BF5 jävligt noga!

"I've got a bad feeling about this!" :-/


signatur

autograph

Medlem

Off Topic. Jag köper inte nästa spel av de som gjorde "Need For Speed: Rivals" (Av svenska Ghost). PC versionen är ju katastrof! Man börjar lära sig. Men man hoppas ju alltid... Snygga trailers dock.


signatur

autograph

Inaktiv

Bara jag som tror att Criterion ska göra Bad Company serien i fortsättningen?

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Soldier_Blue:

Jävla tjat om mjölkning. Köp eller skit i att köp. Är spelet tillräckligt bra så köper jag. Är det kass köper jag inte. Är inte mkt svårare än så......

Problemet är att när en spelserie börjar mjölkas årligen så hinner ett spel aldrig etablera sig ordentligt förrän majoriteten går vidare till nästa iteration, vilket leder till att föregående spel dör bort ganska snabbt. Då blir man blir illa tvungen att spendera pengar på ett spel man egentligen inte vill köpa för att fortsätta spela online, om man nu inte vill springa runt ensam på alla servrar.

Exempelvis så kommer jag själv ihåg hur det redan en månad efter släppet av NHL 13 blev mer eller mindre omöjligt att hitta motståndare i NHL 12, trots att det som nog alla vet knappt är någon skillnad mellan två back-to-back-versioner av EA Sports-spel.

Ett listigt men aningen oetiskt sätt att boosta myntkrafsverket.

Väl talat!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av bleak:

Bara jag som tror att Criterion ska göra Bad Company serien i fortsättningen?

- Kan det bli värre?! Vi får se...


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:
Skrivet av bleak:

Bara jag som tror att Criterion ska göra Bad Company serien i fortsättningen?

- Kan det bli värre?! Vi får se...

Kanske vi får bättre SP-läge äntligen? DICE duger ju inte på den fronten iaf. Är försiktigt positiv tills vi sett mer information.

12
Skriv svar